Hoeveel voeding baby 6 weken?

Bedankt voor de tips allemaal! Ik ben meteen de flessen gaan op hogen en hij drinkt ze gewoon op!! Oeps! Dus nu drinkt ie eigenlijk 6x 150... Vraag me af of het niet teveel is.
Hij laat vooral overdag makkelijk 4,soms 5 uur tussen de fles terwijl er vannacht weer 3 uur tussen zat. 
Zou dit dan toch te maken hebben met dat het dag en nacht ritme nog niet helemaal klopt?
Ik hoop dat het gewoon even een paar dagen is en dat ie daarna bijv de nacht langer pakt en dan toch een fles minder of dat hij bij sommige flessen 120 drinkt. Of misschien heeft hij het toch gewoon nodig. Over ruim 2 weken moet ik weer naar het consultatiebureau, dus dan zie ik van zelf of zijn groeicurve nog goed loopt

Ik heb dat ineens ook! Savonds slaapt ie van 19 tot 23 uur en maken we m wakker, snachts komt ie ineens om de 2/3 uur... geen idee hoe t komt.
cvb, wat ben jij toch heerlijk relaxed en nuchter, fijn om te lezen altijd! Maak me dan ook minder zorgen. Go with the flow! 

Ik ging gewoon elke keer naar het cb inloopspreekuur om hem te laten wegen En dan wist ik ook hoeveel ik mocht geven. Wij zaten met 7 weken op 5 flessen van 170, maar wij hebben dan ook een kindje wat bij de geboorte al 4.7 kg was. Ik vind dus 6 x 150 met 6 weken erg veel als het flesvoeding is en het kindje nog niet zo zwaar is. Rekensom is normaal gesproken gewicht x 150 en dat delen door aantal flessen wat je wilt geven.  Wij gingen overigens al snel van 6 naar 5 flessen omdat ons mannetje met 5 weken al volledig doorsliep en een vast ritme heeft. Inmiddels met 15 weken op 5x190 en mogen naar 5 x 200. 

Mijn zoontje is 6 weken en 6 dagen en drinkt vanaf 6 weken al 5 flessen van 180 cc water met 6 scheppen voeding en 2 flessen 210 cc water met 7 scheppen voeding. Hij drinkt niet altijd de flessen leeg maar vaak wel en in de avond krijgt hij soms nog wat extra omdat hij honger heeft. Hij slaapt de nachten al anderhalve week zo'n 7 a 8 uur achter elkaar. In het ziekenhuis en op het consultatie bureau hebben ze mij gezegd dat ik gewoon op verzoek mag voeden (kunstvoeding) en dat een baby niet te veel kan krijgen tot 3 maanden dacht ik.

Wat vreemd dat je allemaal tegenstrijdige adviezen krijgt. 
Mijn kleine is nu 6,5 week. Geboortegewicht 2640gram.
2 weken geleden woog hij 3840 gram en hij kreeg 6 voedingen. 2 van 120+4 en 4 van 90+3. Consultatiebureau gaf aan dat ik niet meer mag geven en eventueel maar 10cc water extra per fles doen. Omdat ik al over de 600cc zit. 
Afgelopen 3 dagen is hij naar 5 voedingen gegaan. (wij geven op verzoek) dus nu krijgt hij 3x120+4 en 2x 90+3
Maar ik weet eigenlijk zeker dat als ik 5x 120+4 geef of 3x120 en 2x150 dit ook wel op komt.
Maar nu bijna bang om hem "vet te mesten" doordat CB zegt dat hij niet te hard mag groeien

Terug
Bovenaan