hoeveel voeding krijgen jullie baby's?

hoi meiden,

een vraagje?
onze kleine is nu 4,5 week en krijgt nu ongeveer 135 aan voeding.
en vijf flessen   overdag en ook nog een s'nachts.
nu zegt het consultatieburo dat het te veel voeding is maar als ik hem minder geef dan is hij echt niet te vreden.
wie kent dit probleem en hoeveel voeding krijgen jullie baby's?
ze zeggen namelijk op het buro dat wanneer een baby te veel aan voeding krijgt dat zijn lichaam te hard moet werken.
maar ik moet zeggen dat onze zoon er altijd goed op heeft gedaan.
help help

knuffel taz
 
Hallo,

Mijn dochtertje is nu 5,5weken oud en krijgt ook 5 flessen overdag en 1 's nachts van 135. Soms als blijkt dat het niet voldoende is krijgt ze zelfs een flesje met 165 ml.
Bij mij op het cb zeiden ze dat ik moest geven wat mijn kind nodig heeft en als ze teveel drink ze het wel weer uitspuugd ( moet geen gewoonte worden natuurlijk)
Een baby zal niet snel teveel drinken. Moeders die borstvoeding geven weten niet wat hun kindje drinkt,het drinkt totdat het geen honger meer heeft.
Kijk goed naar je kindje, jij kent het het beste..............

succes,
Henriet (mv Xanthe)
 
Hoi,

Mijn dochter is iets ouder (8 w 2 dagen). Op het CB  zeiden ze vandaag ook dat teveel voeding niet goed is voor haar nieren, en dat we niet meer dan zo'n 160/170 cc per fles moesten geven (5 voedingen). Ze raden aan om Nutrilon forte voor hongerige baby's te gaan gebruiken.. Misschien ook een optie voor jullie?  

Mijn kleine meid woog vandaag trouwens 4660 gram (daar kijken ze volgens mij naar om te bepalen hoeveel voeding ze  zouden moeten krijgen)

Vos  
 
Hoi Taz,
Laat je niet gek maken meid. Als jou kindje het prima doet op die hoeveelheid voeding, moet je dat gewoon blijven geven. Mijn kindje is 6 weken en krijgt 6 keer 125ml - 135ml, maar het is een klein kindje. Wat al eerder gezegd is, een kindje eet niet snel teveel en het teveel aan voeding wordt gewoon weer uitgespuugd. Waar ik wel op zou letten is dat je onvrede niet verwart met honger. Mijn man heeft een beetje de neiging om bij huilen meteen een flesje te geven. Ik heb zoiets van: eerst even vast houden, knuffelen, want soms wil hij dat ipv. voeding.
Maargoed, jij zelf kent je baby het beste en het cb. zegt soms ook maar wat hoor. Sorry, maar ik ben een beetje anti-cb. vanwege slechte ervaringen. Heb nog twee andere kinderen. De ene had reflux wat ze op het cb. niet herkende, de andere koemelkallergie wat ze ook niet herkende. Heb toen zelf alles uit moeten vogelen. Ik heb dus weinig vertrouwen.
Mijn advies: kijk goed naar je kindje en als hij tevreden is, dan is het goed.
Liefs Ivy
 
Hoi,

Het is inderdaad het gewicht van je kleintje dat bepaalt hoeveel hij zou moeten/mogen drinken. Normaalgezien gaan ze uit van 150 tot 200ml per kilo per dag.  Die 150 zou het minimum zijn, de 200 het maximum. Nu moet ik wel toegeven dat ik  mijn dochter  ook een  stuk meer heb gegeven. Maar ja, je laat je kindje ook geen honger lijden natuurlijk. Ik zou zeggen: geniet ervan zolang je kleintje goed drinkt. Bij ons was het na de eerste prikjes op 10 weken ineens gedaan, en dat is nóg erger!

Groetjes,
Marian
 
Hoi Taz,

Onze Jacco krijgt ook 6 flessen van 135 ml en is nu 4 weken en 2 dagen. Deze hoeveelheid krijgt hij nu iets langer dan een week.

Vorige week ben ik even naar het inloopspreekuur van het CB geweest om Jacco te laten wegen, ik was toen net van BV naar FV overgestapt, mij werd toen vertelt dat Jacco (toen iets meer dan 4 kg) tussen de 600 en 800 ml voeding mag hebben.

Met 6*135 ml gata hij dara iets overheen, maar hij laat wel eens een restje staan, en spuugt ook wel eens iets uit, en hij is nu natuurlijk ook weer gegroeid.

Ga je gevoel achterna.

Miep
 
Hoi,

Mijn zoontje is nu 7 weken en weegt ruim 9 pond denk ik
(hij is wel 4 weken te vroeg geboren) en hij krijgt 6 flessen per dag.
Deze verschillen van 100 tot 150 ml voor de nacht. Je moet idd
de standaard van 150ml/kg. gewicht aanhouden, iets meer zal niet
erg zijn lijkt mij. Als je kindje erg veel honger heeft kun je voeding
kopen voor hongerige baby's. Bij Ezra is het wisselend, soms wil
hij niet zoveel drinken, en s'ochtends vaak juist wel heel goed.

xx Syrah
 
Mijn zoontje van 11 weken krijgt 6 flessen van 135 ml die hij niet eens altijd leegdrinkt. In totaal drinkt hij ca 700 ml per dag, ( ik houd het via een schema bij). Hij weegt nu 5000 gram dat is precies het dubbele sinds zijn geboorte.

In principe moet hij 750 ml per dag binnenkrijgen, dit dus volgens schema. Nou hij krijgt net zoveel totdat hij zelf aangeeft niet meer te willen en dat is dus zo'n 700 ml per dag. Ik kan hem moeilijk gaan dwingen die overige 50 ml ook op te drinken, toch. Dit zijn slechts richtlijnen en gezien mijn zoontje het heel goed doet denk ik dat hij niets te kort komt.

Ik ben van mening dat je naar je eigen gevoel moet luisteren. Jij kent je kindje het beste!
 
Terug
Bovenaan