Hoeveel voeding per dag?

Hoi hoi,

Hier gewoon even een vraag uit nieuwsgierigheid: Hoeveel voeding geven jullie je kleintje per dag? En dan geldt mijn vraag eigenlijk voor de moeders die nog niet aan de fuithapjes e.d. toe zijn.

Ik lees regelmatig dat kinderen al tussen de 900 en 1000 cc per dag krijgen en dan zijn ze bij lange na nog geen 4-5 maanden oud. Onze zoon (nu 12 weken) krijgt op dit moment 825cc per dag (5 flessen). Hij weegt 5,5 kg. Dat is dus precies goed als je je aan de regel 150cc per kg lichaamsgewicht houdt. Maar overal lees ik dat kinderen die minder wegen (3 weken, 8 weken etc) nog meer krijgen dan onze zoon nu. Ik verbaas me daar over. Ik kreeg al heel jong de stelling mee: vreters worden niet geboren maar gemaakt (ik ben overigens niks te kort gekomen). Onze Cas vraagt ook niet om meer voeding. Zodra hij eerder komt dan de 3 tot 3 1/2 uur, dan gaan wij de voeding ophogen.

Dit is dus gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid.

Gr. Tamara
Mama van Cas (16-04-2007)

Zo zou ik het ook doen! Zo heb ik het ook gedaan trouwens. Onze Marieke is al wat ouder, 4 en een halve maand, en krijgt 4 flessen van 235 ml. Die drinkt ze niet allemaal leeg, ze drinkt ongeveer 800 ml op een dag. Maar als ik flessen van 200 maak, gaan die wel allemaal leeg. En ik wil niet het gevoel hebben dat ze precies genoeg heeft maar eigenlijk wel meer lust. Met 4 maanden was ze 66 cm en 6800 gram, dus ze mag nog wel wat meer drinken eigenlijk. Maar dat gaat er niet in. Of het gaat er wel in, maar komt er dan weer uit! Gewoon goed naar je kindje kijken lijkt me! De een eet veel, de ander weinig, iedereen is weer anders!

Sabine

Hoi,

Emma is deze week 4 maanden oud en krijgt 5 flessen per dag van 180 cc water en 6 scheppen voeding. Dat is dus een fles van 200 cc. Helaas drinkt ze die nog niet altijd leeg maar ze is wel tevreden. Wij geven nog geen fruit en groente.

Groetjes Monique

hallo

onze zoon stef is morgen precies 19 weken oud zo'n 4 half maand geloof ik.
hij krijgt nu 4 flessen met  210 water en 7 scheppen voeding dat kreeg ie al vanaf 4 mnd en dat gaat hartstikke goed, soms krijgt ie ook nog fruit hap maar dat is niet altijd.
hij moet woensdag weer naar cb dus ben benieuwd hoe hard ie weer is gegroeid  maar dat zal wel goed komen.
ik laat het hier nog wel ff weten haha.

groetjes Chantal   mv stef 27 02 2007

Ik heb ook altijd hetzelfde gedaan als jij.................per kilo 150cc voeding. Dus vanaf 6 kilo 900/1000 cc en dat heeft mijn zoontje nu nog steeds ( zo mogen immers nooit meer dan 1000 cc, ivm de niertjes). Alleen was mijn zoontje met 2,5 maand al 6240 gram. Dus mijn ventje zat al heel snel op zijn maximale voeding.

Groetjes Anne

hoihoi

ik heb ook even een vraagje.
mijn zoontje is nu 16 weken en krijgt 5 flessen waarvan de laatste nog om 23.00
als ik dat zo allemaal lees op de site ben ik onderhand de enige haha

hij krijg 5x 180cc met 6 scheppen.

ik zou ook wel van die laatste fles afwillen maar wat is het handigste om te doen.

4 flessen maken of 5 flessen maar dan korter op elkaar???

hij slaapt heel goed. om 21.00 gaat ie zijn bed in en moeten hem wakker maken om 23.00 en dan slaapt ie weer door tot 7 uur en dan maken we hem weer wakker voor een fles en dan slaapt ie weer door tot 10uur ongeveer.

ik weet niet zo goed wat normaal is en moet over 2 weken pas weer naar het cb.

Wie heeft er een tip voor me

groetjes claudia

Terug
Bovenaan