Hoeveel voeding per dag?

Hoi Claudia,

Je bent niet de enige hoor, ik geef Emma om 23.00 uur ook nog een fles. Dan slaapt ze door tot 8.00 uur. Ik houd dit voorlopig nog zo aan. Maar als je het aan het CB wilt vragen, kun je die niet bellen dan, hier hebben ze op bepaalde tijden op de dag een soort telefonisch spreekuur. Misschien is dat bij jullie ook zo?

Groetjes Monique

Hi,

Hier heeft het cb ook een telefonisch spreekuur, elke dag zelfs en we wonen nog wel in een klein dorp. Alleen werkt mijn wijkverpleegkundige maar 3 dagen per week, dus kan ik eigenlijk maar 3 dagen bellen. In de anderen heb ik geen vertrouwen.

Bij ons ging de overgang van 6 naar 5 flessen eigenlijk vanzelf, wellicht dat dat voor 5 naar 4 ook geldt, maar zover zijn wij nog niet.

Succes bij de overgang naar 4 flessen.

Gr. Tamara
mama van Cas (16-04-2007)

Hoi Claudia,

Laura is bijna 6 maanden en krijgt ook nog een fles om 23.00 uur, hoor. Met fruit en groente en (maar) 3 flessen drinkt ze het vroeger gewoon niet op!

Groetjes Ilona

hoi hoi

Jayla 22-02-07  krijgd 4 flessen van 180 met 8 en halfe schep
op advies van de kinderarts moest ik anderhalve schep erbij doen
opdat het verdikt
ze krijgd al friso comford voor het spuugen en omdat dat niet dik genoeg was
moetik het op dikken met anderhalf schep extra
normaal gaat dat geloof ik met nutrixlon ofzoiets maar opdat jay erg klein is 5105 gr moest ik het gewoon met friso doen

jayla kijgt ook fruit en groente soms doe ik de fruit verdikken met ligakoek

maar datligt ermaar aan de ene dag spuugd ze meer dan de anderen keer
en sommige potjes met fruit zijn dikker dan de anderen

groetjes mariella mama van kaya en jayla

quote: mamatamara schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-07-2007 20:48:40'));

Hoi hoi,

Hier gewoon even een vraag uit nieuwsgierigheid: Hoeveel voeding geven jullie je kleintje per dag? En dan geldt mijn vraag eigenlijk voor de moeders die nog niet aan de fuithapjes e.d. toe zijn.

Ik lees regelmatig dat kinderen al tussen de 900 en 1000 cc per dag krijgen en dan zijn ze bij lange na nog geen 4-5 maanden oud. Onze zoon (nu 12 weken) krijgt op dit moment 825cc per dag (5 flessen). Hij weegt 5,5 kg. Dat is dus precies goed als je je aan de regel 150cc per kg lichaamsgewicht houdt. Maar overal lees ik dat kinderen die minder wegen (3 weken, 8 weken etc) nog meer krijgen dan onze zoon nu. Ik verbaas me daar over. Ik kreeg al heel jong de stelling mee: vreters worden niet geboren maar gemaakt (ik ben overigens niks te kort gekomen). Onze Cas vraagt ook niet om meer voeding. Zodra hij eerder komt dan de 3 tot 3 1/2 uur, dan gaan wij de voeding ophogen.

Dit is dus gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid.

Gr. Tamara
Mama van Cas (16-04-2007)

Hoi Tamara,
Denk dat het ook afhangt van je kindje. Madeleine is van 14 april en krijgt idd 1000cc per dag, verdeelt over 5 x. Dit is sinds 2 weekjes, daarvoor kreeg ze net zoveel als jouw kindje nu.

Ze zijn bij mijn 1e dochter heel streng geweest qua voeding. Moest aan de regels houden van het CB. Zij heeft vreselijk veel gehuild omdat ze dus altijd te kort voeding kreeg! Nu gaat het met deze dame beter. Beetje meer scheit gekregen aan het CB. Ze waren nu ook wat coulanter.

Cas groeit goed en drinkt goed, dit is wat jouw gevoel je ingeeft dan lijkt het me goed.
Groetjes  Sandra
(mv Isabelle 4 en Madeleine 12 weken)

ik ben het niet met je stelling eens hoor.boas bleef toen hij 3 weken oud was continue brullen omdat hij volgens het cb niet meer dan 100cc per keer hoefde.toen we de uitputting nabij waren ben ik hem toch meer gaan geven en eindelijk was mn kereltje tevreden.al vrij snel sliep hij langer door en werden het minder flessen,die dan weer wat groter werden.zo heeft hij heel lang 1000 cc per dag gedronken.hij groeide toen ook flink,vooral in de lengte.en met 4maanden ging hij wat langzamer groeien en liet steeds meer staan.toen dronk hij nog maar 800cc.dus ik heb hem,zoals jij het zegt,geen vreetzak gemaakt.hij drinkt nu ongeveer 900cc per dag en is 5,5 maanden.
maar sommige kindjes doen het goed op weinig.prima toch?

ben het ook niet eens met vreters maak je

als je merkt dat je kindje honger heeft geef ik hem eten
als ie overdag tevredener is komt ie s nacht niet

wesley is bijna 4 maanden oud en weegt bijna 8,5 kilo en drinkt 4 flesssen van 240 cc en voeding voor hongerige baby s
wou dat ie niet zo honger hadt maar daar kan ik nix aan doen
mijn dochtertje van bijna 3 zat wel tot 6 maanden 5 flessen van 135 cc
dus echt verschillend
gr marijke

Christian dronk rond 12 weken 5 x 165 cc en was tevreden, hoefde ook niet meer. Hij woog toen 6400 gram (bij 64 cm). Als je dat regeltje had toegepast van CB had hij dus al 5 x 190 cc mogen hebben... We hebben het langzaam uitgebreid naar 5 x 200 cc, waar hij nu op zit sinds 15 weken. Hij is nog steeds tevreden. We wachten ook met bijvoeding tot 6 maanden.

Ik ben het er ook zeker niet mee eens dat je vreters maakt! Babies zijn te klein om te snoepen of meer te eten dan ze nodig hebben! Daar zijn hun hersenen nog niet ontwikkeld genoeg voor... Pas als ze grotendeels normaal vast voedsel krijgen, zou je ze te dik kunnen laten worden als je geen goede, evenwichtige voeding geeft. Dat is aan de ouders.

Sommige kindjes hebben nu eenmaal meer/minder honger dan anderen, net als bij volwassenen...

Groetjes, Karin
mama van Christian (20 weken)

Terug
Bovenaan