Hoeveel voedingen geven jullie?

Ben even nieuwsgierig op hoeveel voedingen jullie nu zitten. Ik geef onze kleine man bv, maar zit nu na 8 weken nog steeds op 8-10 voedingen per dag.
Hij drinkt dan ook best veel, maar niet langer dan 15 minuten. Doorslapen zit er dus meestal niet in, al doet ie dat af en toe toch al wel.

Hebben wij nou gewoon zo'n klein vreetzakkie?

hahaha

tja... bv... onze klein is nu 12 weken... en tja hoe veel voeding in geef geen idee heel de dag door... te minsten zo voeld het... denk dat ik ook makelijk 8 tot 10 keer haal... soms echt maar 10 min soms wel een half uur...

van nacht heeft die dan voor het eerst van 22 uur tot 6 uur en na een half uur met voeding en verschoning en even kletsen nog geslapen tot 9 uur....
de vraag is wat versta je onder doorslapen...
6 weken terug kwam onze klein nog snacht om de 3 uur... dus 8 uur achter elkaar slapen is een wonder!!! en vind ik zelf door slapen... (hij heeft de afgelopen 6 weken medicijne gehad waar bij die elke 6 uur moest krijgen dus ook s nacht.. afgelopen vrijdag voor de laats)

Onze zoon krijgt flesvoeding en zit nu met 10wk op 5 voedingen per dag. We maken ieder flesje 180cc water + 6 schepjes voeding, dus ongeveer 210cc per fles. Maar dit drinkt hij meestal niet helemaal leeg hoor! Soms wel, maar regelmatig laat hij 30 tot 60cc staan. Hij slaapt vrij goed door van ongeveer 23u tot half 6 - 6u 's ochtends.
Borstvoeding is wel heel licht verteerbaar en als jullie zoontje niet zo heel veel per keer binnen krijgt is het wel logisch dat hij zoveel voedingen per dag nodig heeft denk ik.
En natuurlijk is ieder kind anders he!

Hier 5 voedingen waarvan 180 cc water en 6 scheppen.
bij de laatste fles gaat 1,5 eetlepel rijstebloem bij.
laatste fles is om 22:30 - 23:00 uur en hij wordt meestal wakker tussen 6:00 en 7:00 soms nog wat eerder.

Ik geef nu nog een mix:

5 voedingen op een dag waarvan 60 afgekolfde melk en 90 water+ 3 schepjes maakt ongeveer 160 voeding.

Gaat soms nog met moeite op.
Merk met name met de laatste 20 cc dat Levi er moeite mee heeft maar als ik de fles weg haal is het gillen... haha.. Drinkt hij em leeg is hij tevreden, maar meer heeft ie nu nog niet nodig!
Hij woog vorige weg 4800 gram.

Onze dochter is 10 wk en krijgt 5 voedingen van 210ml water en 7 schepjes hongerigenbaby voeding.Af en toe laat ze wat staan. Ze heeft het echt nodig , want ze is totaal niet te dik. Volgens de cb arts mochten we deze hoeveelheid haar gewoon geven.
Ze slaapt 's avonds dan ook van 21 uur tot 9 uur 's ochtends.

Bedankt voor jullie antwoorden.

We zijn dinsdag naar het cb geweest en heb het daar ook voorgelegd. Had echt het idee dat ik alleen maar met voeden bezig was. Moet straks toch weer aan het werk en in september is onze kleine man een aantal keren uit logeren. Sinds 1 week gaven we de laatste voeding al flesvoeding in de hoop dat ie dan door kon halen 's nachts. Soms lukt dat, helaas nog niet iedere nacht.

Ga nu in de middag ook 1x flesvoeding geven. Geeft mij iets meer rust, want zo'n giga melkproductie heb ik nl niet. Kolven levert de ene keer een mooie fles op en soms maar 20cc. Ze gaf aan dat we hem 150cc + 5 schepjes moesten gaan geven. Dat hebben we nu 2 dagen geprobeerd, maar dat drinkt ie niet op. Hij haakt af bij 120. Ook prima. Is iig meer dan dat ie binnen krijgt als ie de borst krijgt

Terug
Bovenaan