hoeveel voedingen per dag

Ha allemaal,

lang niet meer gepost hier, na de bevalling van Tirza volgens mij niet meer maar k heb een vraagje waar jullie misschien wat mee kunnen.
Tirza komt nog steeds dag en nacht om de 3 uur, ze is van 22 jan. dus 3,5 mnd.
Nu geef ik bv en ben ik met een kleine 10 min. klaar dus overdag vind ik het niet erg maar 's nachts natuurlijk wel. Heb een paar dagen gekolfd om te kijken hoeveel ik kolf dat is 120 cc. Geef ik een flesje flesvoeding dan krijg ik er ook niet meer in dan 120 cc. De keren dat ik er 150 cc in 'gepropt' heb komt er een groot deel weer uit en komt ze alsnog na 3 uur weer. Het maakt dus niet uit of ik bv of fv geef dus het ligt naar mijn idee niet aan mijn bv.
Nu hebben we met onze 2e ook getobt met drinken en die bleek verborgen reflux te hebben. Hij was wel veel onrustiger. Maar hij dronk ook alleen kleine beetjes, op het laatst hele kleine beetjes (10cc) en daar wil ik niet weer naartoe

Tirza is als ik die 3 uur aan houdt een heel tevreden meisje. Nu is het voeden, uur tot anderhalf uur wakker en slapen en precies op de 3 uur wakker worden en ook krijsen als ze niks krijgt. Wil ik het rekken dan ben ik een uur aan het lopen.
Ook 's nachts is het voeden en weer wegleggen en zo slaapt ze van 8 uur 's avonds tot 9.00/9.30 uur 's ochtends.

Zijn er meer kleintjes die dit nog gewoon willen of is ze echt een uitzondering. Ik geef dus nog zo'n 8 voedingen per dag, soms 7.

groetjes
 
Hoi,

Ik denk dat Tirza wel een beetje een uitzondering is. Maar ik geef FV, dus bij mij is het sowieso makkelijker.

Maud krijgt 5 x 180ml en dat alleen overdag, s nachts komt ze niet en ik maak haar ook niet wakker.

Maar wellicht kan iemand de BV geeft, hier een beter antwoord op geven.
 
Hoi hoi,

Mijn zoontje is van 18 januari en ook ik geef nog volledige BV. Ik voed nu zo'n 6 keer op een dag, maar heb ook tot voor kort ook heel lang op 7 voedingen gezeten. Ik ben nu weer aan het werk en kolf drie keer per dag. Dan kolf ik gemiddeld 150 cc per sessie. Ik vind het dus niet gek dat jouw kleintje met 120 cc 7 a 8 keer per dag drinkt. Ik denk niet dat Tirza hier een uitzondering in is. En het ritme van een kindje dat BV krijgt kun je volgens mij niet vergelijken met een kindje dat FV krijgt. Dus naar mijn idee doen jullie het gewoon heel goed en is ze wellicht nog niet toe aan wat minder frequent maar grotere hoeveelheid drinken. En als ze ook 's nachts gewoon goed drinkt ipv sabbelt, kun je er denk ik vanuit gaan dat ze oprecht honger heeft.

Groetjes!
 
Hoi,
Vigo is van 28 febr en ik geef ook uitstluitend BV. Met mijn oudste heb ik dat ook tot een jaar gedaan. Vigo zit nu op 6 voeding per dag en ik voed niet op verzoek. Daar word ik zelf heel onrustig van. Vigo doet het daar heel goed op. Ik doe 's nachts nooit direct voeden als hij huilt. Ik geef hem altijd nog minstens 2 keer een speentje. Zo probeer ik het een half uurtje op te rekken, waardoor hij er aan gewend raakte om steeds iets langer tussen de voedingen te laten zitten. Je hoeft het echt niet gelijk een uur op te rekken hoor. Begin gewoon met een kwartiertje/ halfuurtje en kijk hoe het gaat als je dat een aantal nachten volhoud. Hun maagje moet er ook aan wennen dat er niet elke drie uur hier binnen komt en dan gaan ze vanzelf de laatste voeding wat meer drinken.
Wij geven Vigo altijd om 0.00 uur een grote fles(met BV!) omdat ze uit een flesje nou eenmaal makkelijker meer drinken. Hij drinkt dan tussen de 140 en 170 ml. Daarnaast is het ook zo dat je kindje altijd meer uit je borst krijgt dan dat jij er uitgekolfd krijgt, dus het zou best kunnen dat ze af en toe grotere hoeveelheden drinkt. Ach ja, het blijft een beetje aanrommelen en uitproberen wat je kindje prettig vind.
Allebei mijn jongens vonden het eigenlijk altijd prima dat ik de tijden bepaalde waarop ze gevoed werden, alleen 's nachts is het af en toe nog een beetje rommelen met Vigo. Maar overdag laat hij er makkelijk 4 uur tussen en regelmatig moet ik hem wakker maken voor een voeding. Dat is dus puur mazzel hebben voor mij.
Heel veel succes en ik hoop dat ze er snel wat langer tussen laat zitten voor je!
Liefs,
Mar
 
Hoi, Tygo is van 2maart en zit ook op zo'n 7 a 8 voedingen per dag. Ik wil nu proberen om de voeding van de nacht er af te krijgen, maar ik las ook dat veel baby's pas na een half jaar doorslapen. Ik probeer Tygo wel altijd minimaal 20minuten te laten drinken, anders kan het zijn dat de zuigbehoefte nog te groot blijft, is mij verteld.
Ik voedde eerst op verzoek maar ben nu naar vaste tijden overgestapt, geeft veel meer rust.

Heel veel succes ermee!
 
ha,

bedankt voor jullie reacties, ik ben vandaag ook nog naar het inloop spreekuur op cb geweest en zoals ccw zegt, bij bv kan het heel goed dat ze klein porties drinkt en om de drie uur komt.
Cb arts gaf ook aan dat dat 's nachts wel vermoeiend is en adviseerde mij om over een week als ze zo'n 3,5 maand is al rustig met rijstebloem bij de laatste fles te beginnen. Hopelijk gaat ze er langer van doorslapen. We gaan het dus gewoon nog even volhouden.
Toevallig ging ze vandaag een keer zelf naar de 4 uur toe.

groetjes
 
Baby's gaan meestal niet doorslapen door het toevoegen van rijstebloem bij de laatste fles. Mijn oudste twee kinderen kregen ook overdag om de 3 uur en 's nachts om de 4 uur tot ze met 6 maanden bijvoeding kregen. Het is voor een mensenkind ook heel normaal om regelmatig te drinken.

( Dit stukje komt van borstvoeding.com ) Deze conclusie is gebaseerd op de samenstelling van de melk van onze soort, het feit dat het nageslacht van alle hogere primaten enkele jaren in de armen of op de rug van de moeder wordt gedragen, (primaten zijn de zoölogische tak waarbinnen mensen vallen, hogere primaten omvatten mensapen en gewone apen), de maat van de maag van een jong kind, de snelheid waarmee moedermelk wordt verteerd, de behoefte aan een vrijwel constante bron van voedingsstoffen om dat grote brein te laten groeien (vooral dat van de mens), enzovoort.
 
Terug
Bovenaan