hoeveel voedingen?

Hoi Meiden
Graag jullie ervaring, advies, tips ed.
Ik ben nu gedeeltelijk over op flesvoeding, alleen de ochtend en de laatste voeding geef ik bv, maar nu is mijn vraag hoeveel voedingen op een dag?
Hij is zondag 6 weken oud en drinkt nu om de drie uur en krijgt dan flessen van 100cc. (7 voedingen)
Af en toe twijfel ik of het wel voldoende is, omdat hij dan na twee en half uur al honger heeft, maar ja het is ook wel een melkmonstertje hoor
Met welke leeftijd drinken ze om de vier uur? Op het pak met voeding kom je er ook niet echt wijs uit en op internet en zo kun je er ook niets over vinden.

Hoop dat jullie me kunnen helpen

Groetjes Pauline (mama van Yoëll)

Borus is vandaag precies 6 weken oud en hij krijgt flesvoeding. Hij drinkt ongeveer om de vier uur 135cc, dus 6 voedingen op een dag. Hij weegt nu denk ik rond de 5kg en is rond de 56cm lang. Volgens het consultatiebureau is dit prima voor zijn  lengte en gewicht. Ik geef hem de fles  als hij honger heeft en dus niet  op een bepaald tijdstip.

Groetjes,
Josie  

Hallo Pauline

Hier is de kleine 7,5 weken oud en nu laat ze af en toe 4 uur tussen de
voeding zitten. Dit is echter nog zeer onregelmatig. Soms komt ze na
2,5 uur toch weer en is dan niet te stoppen met brullen door honger.

Tot een week terug kwam ze vaak rond de 3 uur, nu lijkt er dus iets langer tussen te gaan zitten.

Ze drinkt de ene keer 90 en vervolgens bijvoorbeeld weer 3 flessen 120.
En dan zit er weer eentje van 70 tussen.... en wil dan ook echt niet
meer.

Grotere flessen ineen keer wil ze niet.

Dus met hoeveel weken er 4 uur gaat tussen is volgens mij allesbehalve standaard.

Wij zitten dus ook nog op behoorlijk wat voedingen per dag.

Succes!

Daan

Thijs ging toen hij 6 weken was over van 6 flessen naar 5. Totaal kreeg hij toen over de hele dag 800cc verdeeld over 5 flessen.
Nu is hij 8 weken en geef ik de laatste fles 30 cc meer om hem de nacht te laten doorkomen.

Het ligt niet aan de leeftijd maar aan het gewicht wanneer die naar 'om de 4 uur' schema mag. Bij Tyche mochten we dat met de 4 kilo. Toevallig was dit ook rond de 6e week. Ze krijgt nu om de 4 uur 140 cc.

hallo allemaal

ja die voedingen is erg onduidelijk.
het cb zegt iris mag er voor haar gewicht 5 en voor haar leeftijd 7

ze was bij de geboorte al 4190 gr.

nu geeft ik haar als ze zich meld.

meestal de eerste om 5.00 snachts 120cc
dan rond 10.00 smorgens   120cc nummer 2
dan tussen 13.00 en 14.00 nummer 3 120cc
dan tussen 16.00 en 18.00 nummer 4 120cc
en dan tussen 20.00 en 22.00 nummer 5 120cc

en als ik haar dan nog in bad doe nog 60 cc na het badje
meer drinkt ze dan niet.

maandag zal ik effe na vragen of ik het goed doe.

weet het ook niet.

groeten petra en iris vandaag 4 weken

Rafael is nu 5 weken en 1 dag oud. Hij weeg 4435 gram. Wij geven hem 6 flesjes van 130 ml. En vanaf morgen gaan we over naar 140 ml per flesje. Dus hij krijgt om de 4 uur een flesje.
Op het cb zeggen ze dat als de tijd tussen de voedingen korter worden, je meer voeding per flesje moet gaan geven.

Liefs Maria

hoi mila is morgen 5 weken.
ze drinkt om de 3,5 a 4 uur 130 cc.met nachtvoeding dus 6 flessen.volgens het cb deden we het prima.komende weken kunnen we de flessen nog ophogen tot 150(langzaam opbouwen) alleen de nachtvoeding niet verder opbouwen.die kunnen we naar verloop van tijd afbouwen(bijv per week 10 cc minder).mag zolang ze de nachtfles nog wilt krijgt ze hem nog lekker.dat was ook geen probleem volgens het cb.ik zou even overleggen met het cb.dat vondt ik zelf erg verhelderend.al moet je ook een beetje op je gevoel afgaan.gr piewie.

Terug
Bovenaan