hoeveel voedingen?

Ik geef borstvoeding en Nynke komt gemiddeld om de 3 uur. Dat zijn 7 voedingen per dag. Sinds een week slaapt ze echter ook regelmatig door. Dan kom ik dus uit op 6 voedingen per dag. Bij het cb zeggen ze dat ze ook naar 5 voedingen mag (ze weegt 4430 gram en is morgen 6 weken). Maar ik denk niet dat ik het voor elkaar krijg om al naar 5 te gaan, dus van mij mogen het er gewoon 6 blijven!

Groetjes,
Patty

Hoi,

Die van mij is nu bijna 12 weken en ben sinds twee weken de bv aan het afbouwen.
Zit nu op 6 voedingen waarvan er nog maar 2 met de borst, namelijk die van 7.00 uur en de nachtvoeding.
De andere voedingen geef ik hem 200 cc (180 + 6 schepjes). In het begin dronk hij die flesjes niet leeg, maar nu hij er meer aan gewend is tettert hij die hele fles leeg.
Alleen de laatste voeding van 23.00 drinkt hij maar heel weinig omdat ie zo slaperig is.

Ik hou gewoon de hoeveelheid van de pakken aan.

Dus:
07.00 BV
11.00 KV 200cc
15.00 KV 200 cc
19.00 KV 200 cc
23.00 KV 100 cc
03.00 BV

Hoop dat die nachtvoeding er eerdaags een keertje afgaat. Maar we zijn al erg blij, want sinds hij de flesvoeding krijgt word hij nog maar een keertje wakker ipv 5 a 6 keer per nacht.

Denk toch dat ie niet zo heel veel uit mijn borsten kreeg.

hoi hoi,

Het gaat inderdaad om het gewicht en niet om de leeftijd. Mijn zoon was erg licht bij de geboorte, namelijk 2500 gram en kreeg toen om de 3 uur, maar toen hij goed ging groeien ben ik al snel overgegaan op om de 4 uur. Volgens mij was dat bij 3 weken al. Hij is nu 6 weken en 1 dag en rond de 3500 gram (ik weet het niet precies)en op het cb zeggen ze dat hij 's nachts gerust 6 uur tussen de flessen mag hebben (helaas heeft hij dat nog maar 1 keer gedaan)maar dat hij wel aan zijn 6  voedingen moet komen. Volgens mij is dat vanaf 4 kilo al dat ze met 5 voedingne mogen, tenminste dat staat wel op het pak nutrilon. Hij krijgt overdag afgekolfde borstvoeding (had geen kracht om goed te drinken en nu wil hij alleen maar fles)en's nachts 1 keer nutrilon. Ik wil de borstvoeding een beetje afbouwen, omdat het kolven en daarna flesje geven  wel erg vermoeiend is elke keer. Op het pak staat dat ze vanaf 3,5 kg 120cc +4 schepjes mogen, dus dat doe ik ook, soms drinkt hij het op, soms laat hij 20 of 30 cc over.Afgekolfde borstvoeding drinkt hij soms wel 140 cc, maar met bv maakt dat ook niet uit.

Wat ik niet helemaal snap is dat ze mij een rekensommetje ooit vertelden, dat je 150 cc per kilo lichaamsgewicht mag geven. Dus hij is 3,5 kilo x 150 cc= 525 cc en dat verdeeld over 6 voedingen...dat is nog geen 100 cc per voeding, daar heeft hij echt niet genoeg aan en het is een licht mannetje dus wij geven hem naar mijn mening niet teveel. Weer iemand hoe dit zit?Het klopt dus totaal niet met wat op het pak nutrilon staat. Dan zou hij namelijk 6 voedingen van 135 cc mogen hebben....

liefs leetje 1981

Hoi hoi
Bedankt voor jullie reacties.
Yoëll eet nu ongeveer zo (soms een half uurtje eerder of later)
  7.00 BV
10.00 FV 135cc
13.00 BV
16.00 FV 135cc
19.00 FV 135cc
22.00 BV
tussen 3.00 en 5.00 krijgt hij BV

Ik gaf hem eerst 100 cc maar dan kwam hij na twee uur weer. Ook merk ik dat m'n BV nu minder wordt, want vooral na de voeding van 7uur en 13uur komt hij sneller. Maar omdat ik het aan het afbouwen ben naar alleen een ochtend en avondvoeding geef ik hem na de bv nog een flesje van 60cc. De ene keer neemt hij maar 10cc en de andere keer 60cc.
Dit gaat prima en hij is een tevreden mannetje. (dat is het belangrijkste toch)

Groetjes Pauline

Terug
Bovenaan