hoi hoi,
Het gaat inderdaad om het gewicht en niet om de leeftijd. Mijn zoon was erg licht bij de geboorte, namelijk 2500 gram en kreeg toen om de 3 uur, maar toen hij goed ging groeien ben ik al snel overgegaan op om de 4 uur. Volgens mij was dat bij 3 weken al. Hij is nu 6 weken en 1 dag en rond de 3500 gram (ik weet het niet precies)en op het cb zeggen ze dat hij 's nachts gerust 6 uur tussen de flessen mag hebben (helaas heeft hij dat nog maar 1 keer gedaan)maar dat hij wel aan zijn 6 voedingen moet komen. Volgens mij is dat vanaf 4 kilo al dat ze met 5 voedingne mogen, tenminste dat staat wel op het pak nutrilon. Hij krijgt overdag afgekolfde borstvoeding (had geen kracht om goed te drinken en nu wil hij alleen maar fles)en's nachts 1 keer nutrilon. Ik wil de borstvoeding een beetje afbouwen, omdat het kolven en daarna flesje geven wel erg vermoeiend is elke keer. Op het pak staat dat ze vanaf 3,5 kg 120cc +4 schepjes mogen, dus dat doe ik ook, soms drinkt hij het op, soms laat hij 20 of 30 cc over.Afgekolfde borstvoeding drinkt hij soms wel 140 cc, maar met bv maakt dat ook niet uit.
Wat ik niet helemaal snap is dat ze mij een rekensommetje ooit vertelden, dat je 150 cc per kilo lichaamsgewicht mag geven. Dus hij is 3,5 kilo x 150 cc= 525 cc en dat verdeeld over 6 voedingen...dat is nog geen 100 cc per voeding, daar heeft hij echt niet genoeg aan en het is een licht mannetje dus wij geven hem naar mijn mening niet teveel. Weer iemand hoe dit zit?Het klopt dus totaal niet met wat op het pak nutrilon staat. Dan zou hij namelijk 6 voedingen van 135 cc mogen hebben....
liefs leetje 1981