Hoeveel voedingen

A

Anoniem

Guest
Goedemorgen Dames,

Ik zit met een vraag. Mijn zoontje van 8 weken zit nog op elke 3 uur voeding. Sinds anderhalve week krijgt hij flesvoeding.

Hij drinkt soms maar 130 ml, terwijl hij voor zijn gewicht al zo'n 200 ml moet drinken. OOk s'nachts slaapt hij niet door en dan komt hij om de 4 uur.

Heeft iemand tips om minder flessen te kunnen geven en hem een beetje te sturen om s'nacht door te slapen.

groetjes

Vanessa, mama van jayden

Ik denk dat jouw zoontje nog moet wennen aan de flesvoeding. Want je geeft aan, dat hij qua gewicht al 200 cc per keer mag hebben. Ik denk dat hij om de drie uur komt omdat 130cc voor hem niet genoeg is om de 4 uur te halen en 's  nachts door te slapen. Waarschijnlijk zal hij er langere  tijd tussen laten zitten, wanneer hij meer  gaat drinken.  Wil hij  gewoon niet meer dan 130cc of valt hij in slaap.  Onze zoon van 8 weken krijgt vanaf zijn geboorte flesvoeding en krijgt sinds 2 weken 5 voedingen van 200cc. Overdag komt ie om de kleine 3  uur. Rond 20.00 uur krijgt hij de laatste en dan meld hij hem weer 's ochtends rond half zeven (vanmorgen was het pas half acht). Dus dat is super de luxe! Logisch gevolg is dat hij zich overdag sneller meld voor voeding. Ik hoop voor je dat hij straks meer voeding neemt en daardoor langer gaat slapen.

Succes ermee.

Hoi Vanessa,
Ik denk ook dat wanneer je zoontje meer per fles opkan, hij er langer mee zal kunnen doen..
Onze dochter is nu 4 wk, en drinkt  tussen de 100 en 140 ml per flesje, ]
Dit ongeveer zes keer per dag, maar soms maar vijf keer per dag al..
En in de nacht komt ze niet, slaapt van half twaalf tot 7.
Ze heeft gewoon genoeg aan die hoeveelheid, dus meer geven heeft geen zin, dat laat ze dan staan. Ik bied gewoon flesjes van 150 ml aan, en ze kan nemen wat ze wilt.Ze is heel tevreden verder, dus ga ik er van uit dat ze genoeg krijgt.Al zou ze ook wel qua gewicht 700 ml per dag mogen, ze heeft er geen behoefte aan.
Gewoon nog even geduld hebben, je zoontje zal vanzelf wel meer gaan drinken.
Is per kind verschillend.
Groetjes R

luuk is 13 weken, 6.5 kg en mag dus 5x200ml. dat wil hij dus niet. hij zou 's nachts door kunnen slapen... niet dus. kom net van het CB en daar zeiden ze dat je een kind nooit mag overvoeren, wil het niet meer, dan niet het erin gaan proppen. als hij minder drinkt overdag, heeft hij 's nachts een voeding nodig.   luuk drinkt denk ik van de 200 ml telkens 140 op. zolang hij dus goed groeit, moet ik me volgens   het CB geen zorgen maken! en laten huilen, zodat er 4 uur tussen een voeding zit........ in de krant stond vanmorgen dat je beter kan knuffelen dan laten huilen... dus ik zou gewoon geven na 3 uur. en dan wat minder dan zou mogen(omdat je dus vaker geeft)

hoi hoi

Lianne kan ook overdag niet meer als 3 (hooguit 3,5) uur tussen de voedingen . Eerst probeerde ik dit altijd te rekken,maar nu geef ik gewoon om de 3 uur. en snachts slaapt ze van 10-8.30 door,dus das wel lekker...
je kleintje geeft echt zelf wel aan hoeveel het wil hebben en wanneer en dan kun jij het er niet mee eens zijn....nu bepaalt je kleintje het helaas nog even en dat mag ook best!

niet druk maken scheelt al de helft heb ik gemerkt!

succes ermee.groetjes marjolein

Hey hallo, mijn kereltje is nu 6,5 week en hij krijgt om de 3,5 uur ongeveer. We maken dan 180 water klaar en de meeste xren gaat dit helemaal op. Als je op de verpakking van de voeding kijkt, krijgt hij ongeveer 1 voeding per 24 uur teveel, maar hij heeft dit wel nodig, dus ik ga daar geen probleem van maken....
Suc6, groetjes Sandra

Hoi Vanessa,

Wil je zoontje niet meer dan 130cc? Of valt hij in slaap tijdens de voeding?

Mijn zoontje krijgt 5 voedingen per dag al vanaf toen hij een week of 3 was. Hij word as vrijdag 6 weken. Hij krijgt zo'n 150cc per keer.

Liefs Janet

hallo,

Nee, mijn zoontje wil gewoon niet meer dan 130. Vannacht zat er wel 4,5 uur tussen en dan wil die wel ongeveer 150 drinken.

Ik maak elke keer genoeg voeding, maar hij wil gewoon niet meer. ( hij valt niet in slaap). Het cb vertelde dat ik moet proberen om er elke keer de voeding een half uurtje extra uit te stellen, maar omdat ie elke keer weinig eet heeft ie echt honger na 3 uur.

Hij groeit verder goed, alleen is het zo moeilijk om een ritme te krijgen..

Ik hoop dat ie het straks een beetje door gaat hebben en mij een nachtje laat doorslapen..hahaha

xxx vanessa

Terug
Bovenaan