Hoeveel voedingen

Hoi, mijn ervaring is dat het belangrijk is dat je kindje goed uitgerust is als hij/zij gevoed wordt, dus je moet proberen ze gelijk na hun slaapje te voeden. Ook al valt hij niet in slaap tijdens de voeding, het is toch vrij zwaar om zo lang te zuigen...
Ik heb wel eens gelezen dat je een ritme van slapen-eten-knuffelen-spelen-slapen moet aanhouden. dat doen ze ook bij huilbaby's en dat schijnt goed te werken.
Dus als ze wakker worden gelijk voeden - ik probeer dan zoveel mogelijk te geven, ook als ze niet meer willen, na vijf minuten wachten en evt boertje laten willen ze dan toch soms wel weer. Daarna even knuffelen. Daarna in de box liggen en laten spelen/kijken en dan laten slapen.
Dit heeft bij alle drie mijn kinderen goed gewerkt.
Succes

Hoi, ik heb maar één belangrijke tip voor je.....ga je kindje niet dwingen svp, dan komt het alleen maar terug en hebben ze sneller honger. Je kindje regelt het allemaal zelf, over een paar weken drinkt hij meer, en slaapt hij ineens door!

Mijn zoontje is nu de 5 kilo gepasseerd en zou dus 5 flessen van 200 mogen, maar dat wil hij niet, met pijn en moeite gaat er 165 in. Vanochtends zelfs maar 100cc. Maar hij sliep er wel 4 uurtjes op en dronk toen een fles van 180 leeg. Het belangrijkste is dat jouw kindje aankomt en tevreden is. De tijd die ertussen hoort te zitten, dat regelen ze op een gegeven moment vanzelf, en die tijd is sneller dan jij denkt!

Succes!

Terug
Bovenaan