hoeveel voedingen

Geert is nu 3 weken en zit op  7 voedingen per dag. Hij krijgt borstvoeding.
Aangezien wij altijd vrij laat naar bed gaan krijgt hij zijn laatste voeding rond 24.00 en komt hij vervolgens om 4.00. Daarna slaapt hij een poos tot wij klaar zijn en de oudste 2 naar school zijn. Ook wel fijn, want het is niet handig om hem tijdens de "ochtendspits" te moeten voeden. Overdag gaat alles prima en slaapt hij fijn tussen zijn voedingen door. Maar 's avonds is echt een drama! Dan heeft hij echt zijn huiluurtjes. En ik zou niet weten wat er dan aan de hand is. Hij laat ontzettend veel boeren, dus of hij dan teveel lucht inslikt tijdens een voeding? En om 21.00 valt hij dan ineens weer in slaap.
Nou ja, het zal wel vanzelf overgaan.

Hoi allemaal!

kostas zit ook op 6 a 7 borstvoedingen,

gelukkig word hij s nachts maar 1 x wakker, soms helemaal niet, slaapt hij door.

Misschien een handige tip voor de moeders:

overdag slaapt hij in de box (in het daglicht)   de laatste voeding geef ik standaard om half 12, eerst geef ik hem een nieuwe luier, dan leg ik de kruik in zn bed om hem warm te maken, dan geef ik liggend in bed borstvoeding, en dat zo elke dag zo heeft hij al ritme en het helpt echt!
Dan word valt hij bijna in slaap en leg ik hem na een beetje over zn rug wrijven snel in bed. En word dan rond 5 uur wakker en dan weer rond 9 uur.

Wel mij ff laten weten he, als jullie dit proberen!

xxx een uitgeruste mama! Hihihi..

Hey,

Bij ons gaat het allemaal ook heerlijk. Jenthe zit nu ook op de 6 voedingen per dag. Om ongeveer 24.00 uur krijgt ze de laatste voeding en dan maak ik haar op dit moment wakker rond een uur of 5. Dan slaapt ze door tot een uur of 9 en dan kijk ik op  de dag  een beetje hoe laat ze zich meld.
Vooral in de avond uren heeft ze standaard haar huiluurtje(s). Ze meld zich dan al weer na 2 uur na de fles en heeft dan echt honger. Dit proberen we dan wel te rekken tot het echt een beetje in de buurt komt van de 24.00 uur en dan kan onze nachtrust beginnen. We mogen dus in zoverre  niet klagen.
Ze zit nu gemiddeld op 100cc per voeding. En verder is het een voorbeeldig kindje. We kunnen echt met recht van haar genieten. Heerlijk gewoon.

Claudia  

Hé meiden,

bedankt voor jullie reacties.
Hier gaan we nu ook naar 6 voedingen of 7 als ze komt, van 120 per keer. De meeste flessen drinkt ze wel goed leeg alleen die van 1 uur 's nchts dronk ze zelden goed. Ik ben benieuwd hoe ze het nu gaat doen. Leonie heeft nu al 3 flessen (bv) van 120 gehad. En slaapt weer als een roosje. Slapen kan ze echt heel goed, behalve 's avonds dan is ze wat jengelig. Ach, de rest van de dag geen klagen dus....
Fijn ook om te lezen dat de kindjes zo lief zijn en het zo goed doen.
Genietse verder.

Groetjes Belle

Hey Miranda

bij ons slaapt Senna ook overdag in de box, dit vooral omdat ze graag op dr buikje ligt en ik haar in de gaten kan houden.
we doen ook iedere avond zoveel mogelijk hetzelfde, ook eerst schone luier, dan kruikje in bed en dan de fles.
wel geef ik deze beneden omdat ze wel eens wil piepen na dr fles ivm een boertje, en dan is Noa Lyn erg snel wakker.
dan brengen we dr op de arm in slaap en leggen dr in bedje, nog even over haar rugje wrijven en dan slaapt ze als een roos..
ze is nu ook al gewend aan het hele ritueel voor dr flesje aan.
eerst schone luier, dan dr slabber om en dan ligt ze me rustig aan te kijken of de fles al komt! terwijl ze eerst bleef krijssen.
geweldig om te zien hoe snel ze dingen oppikken he!

Liefs Jenny (mama van Ismay, Noa Lyn & Senna)

Hallo dames!

Ik mag denk ik niet klagen! Ik geef Thijn nu 5 voedingen op een dag, en sinds deze week heeft hij een redelijk vast schema.Rond 7 uur de eerste voeding en dan om de 4 uur.
Hij krijgt wel half borstvoeding half flesvoeding. 's Avonds rond 11 uur krijgt hij zijn laatste voeding en meestal komt hij dan rond 6 uur weer, maar vanochtend moest ik hem om 7 uur wakker maken!!

Helaas heeft hij wel veel last van krampjes en kan hij moeilijk poepen (erg zielig!) Moet dinsdag weer naar het CB en denk dat we dan overgaan op andere voeding.
Sinds maandag bakeren we Thijn ook in, dus ik denk dat dat ook meespeelt in zijn goede nachtrust! Hopen dat het zo blijft!!

Thijn krijgt wel maar 120cc in zijn fles, nu lees ik hier dat sommige kindjes al 150cc krijgen...zou ik hem dan te weinig geven?? (Fijn hoor, die onzekerheid!)

Groetjes Judith

Leah en Dean krijgen 7 voedingen van 90 ml, meer krijg ik er niet in, dan gooien ze de hele boel er weer uit. ze zijn nu 3 weken. dean zit iets onder de 3 kilo, en leah iets erboven, volgens het cb mogen ze per kilo 150 ml minimaal. dat halen ze dus makkelijk. misschien kan ik proberen 1x per 4 uur, of iets meer maasr goed, ze dfoen hetr goed, plassen ,alleen leah heeft wat moeite met haar ontlasting, ik doe 2 druppels zonnebloem olie in 1 van haar flessen, zei de kraamverzorgster, en dat werkt als een dijkjer. nu poept ze 1x op een dag jahoe..

wat kun je bkij zijn he als ze poepen en plassen. over dat drinken zou ik me niert druk maken hoor. ik volg mijn gevoel, en dat gaat goed.

ik vind 2 kids tegelijk niet overdreven druk, zelfs relaxt. haha.

x martina

Hallo allemaal,

Leuk om jullie ervaringen te lezen. Hier doet Leonie het ondertussen ook goed op 6 flessen. 's avonds laat ik haar komen (meestal zo rond een uur of 22.30/23.00 ) en dan laat ik haar slapen tot uiterlijk 6 uur maar de afgelopen nachten begon ze rond 4 uur te pruttelen. Nou mooie tijd toch? En dan zo rond 9 uur 's morgens weer. En daarna valt ze gewoon weer in slaap.
Martina, wat fijn dat je het niet als overdreven druk ervaart. Zelf heb ik er met 1 af en toe al dat ik denk blij dat het er geen 2 zijn. (voornamelijk tijdens het huil uurtje of een hongermoment, hoor).

Hoe doen en vinden de papa's het? Hier een papa die het wel leuk vind maar wel erg op mij vertrouwt en soms ook weer niet. En hij vind het nog vervelend dat hij de hond volledig moet uitlaten; 3 keer op een dag wat ik nog niet doe ivm de keizersnee en we een sterke hond hebben die nog wel eens onverwacht wil trekken. Meestal deed hij het maar 1 keer per dag dus dat is ook wel een overgang. Maar dat geeft wel een naar gevoel.
Verder kan ie goed luiers verschonen en het flesje geven. Hij wordt daar wel echt handiger in. Wel leuk om te zien.

Groetjes Bele

Terug
Bovenaan