hoeveel weegt n plasluier??

hai allemaal...

misschien een wat gekke vraag...maar ik vraag mij af hoeveel nu een 'goede plasluier' weegt...
mijn dochter is nu 6 weken.....en ik heb van het CB te horen gekregen dat ik de plasluiers in de gaten moet houden, en dat ik toch tenminste 8 keer de borst dien te geven...doe voeden op verzoek...zit nu op 8, 9 voedigen per dag...en ze is in 1 week maar 30gr aangekomen....nu moet ik dus in de gaten houden onder andere, hoeveel plasluiers ze heeft..trouwens het wegen was voor de voeding...
nu vraag ik mij dus af, wanneer is het nu een goede volle plasluier??
heb er nu  2 gewogen(nadat ik de keukenweegschaal met lege luier op 0 had gezet) en eentje was 20gr en eentje 30gr...
hebben jullie hier een idee over?

Hallo,
laat je niet gekmaken door wat ze op t buro allemaal zeggen. Kijk gewoon hoe je kindje zich voelt/gedraagt. Ik zou echt geen luiers gaan wegen hoor als ik jou was. tenzij je zegt ik voel me er een stuk beter bij. Een goeie luier kun je op je hand wegen. Houd maar een verse en een volle in beide handen, dan voel je t verschil echt wel.succes! gr joeki

Hallo!
Inderdaad, laat je niet gekmaken!
Ik heb net ook al de tip aan iemand anders gegeven: kijk eens op www.borstvoedingsforum.nl . En als je echt twijfelt, stel je vraag dan aan een contactpersoon van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk. Zij hebben WEL verstand van borstvoeding en borstgevoede kinderen.
Ik kan helaas geen antwoord geven op  je vraag, maar wens je hoe dan ook succes!

je moet het niet te letterlijk nemen allemaal.

Inderdaad als je een luier uit doet kun je vanzelf wel voelen of ze
goed geplast hebben. Je moet niet gaan wegen want je maakt jezelf
alleen maar gek.

Gewoon je moedergevoel.....voelt de luier zwaarder dan de schone luier...dan ist goed

he fijn, dat er mensen zijn mij weer met beide voeten op de grond zetten!
elke luier die ik verschoon is zwaarder dan een lege luier...
ze drinkt goed...is alert..begint ook al te lachen!! ze komt ook niet elk uur, dus lijkt mij dat ze voldoende eten binnen krijgt..
het is natuurlijk ook een idee om een weegschaal te huren, voor een periode...ik denk dat als zij dinsdag nog niet echt 'genoeg' is aangekomen, dat ik dat wel kandoen...

Ja, sorry hoor. Ik begrijp de zorgen van het CB wel: 30 gram per week aankomen is gewoon echt heel erg weinig! Niet alles wat het CB zegt, kun je als "overdone" aan de kant schuiven. Ze zeggen ook zinnige dingen en op het gebied van groei weten ze natuurlijk heel veel! Ik heb begrepen, dat 100-200 gram aankomen per week normaal is. Als ze zo weinig blijft aankomen, zal ze welicht weinig groeien.
Maar inderdaad: misschien kun je wekelijks op het weegspreekuur langs om te zien, of ze zo weinig blijft aankomen.

was ik even weer....
ik ga in ieder geval dinsdag weer wegen, elke dinsdag kan ik naar het inloopspreekuur...en afhankelijk hoeveel ze dan is aangekomen, moet ik maar verder denken...
als ze echt niet genoeg haalt uit de borstvoeding...tja...dan zal ik toch andere acties moeten ondernemen....
want het gaat er natuurlijk wel om dat mijn meisje goed gaat groeien!! ik laat t jullie wel weten als ik dinsdag geweest ben...
thanks..

Terug
Bovenaan