hoeveel wegen jullie kids

Ben gister op het bureau geweest en ze zeiden dat Tyche te weinig woog. Ze woog bij de geboorte 2760 gram en zou dus nu, na een maand 3760 moeten wegen volgens hun.
Nou, ze woog dus maar 3640 gram.. dus te weinig. Maar ze drinkt gewoon niet meer en als ik er meer in doe spuugt ze het uit.
Nu lees ik in andere topics van kindjes van een maand die al over de 5 kilo wegen. Maakt me wat onzeker. Dus zou graag wat meer gewichten lezen van kinderen (+ de leeftijd erbij dan). Alvast bedankt.
Groetjes Kirsten, mama van Tyche

Kirsten maak je alsjeblieft geen zorgen bij het cb volgen ze alleen de regeltjes en als het er wat van afwijkt is het gelijk verkeerd.
Maar niet elk kind is gelijk.
Waarschijnlijk is er niets aan de hand.
Ik zou de huisarts even bellen en het daar even navragen.

Liefs Ilse

wat jr nu weegt kan ik je niet vertellen. maar de laatste keer woog hij 3140 gram en was hij 6 weken. dus ach ik vind het wel best. ja oke soms wel jaloers op dat andere kinderen al zo groot zijn maar he ik kan langer genieten van het klein zijn denk ik dan. ( ookal heeft dat ook negatieve dingen)

Wat raar zeg dat het gewicht te weinig is.
Yari woog bij de geboorte 3170 gram, woog bij 1 maand 3800 gram, ze waren dik tevreden en zeiden zelfs dat hij erg veel aangekomen was.......
Bij 2 maanden woog hij 5 kilo, en nu is hij 11 weken en moet 9 oktober weer naar hetcb. dus dan horen we wel weer wat hij weegt.
Het gewicht bij de geboorte van je kindje was ook lager als die van Yari dus in vergelijking zijn ze evenveel aangekomen.
Maak je niet druk, als je kindje heel tevreden is en echt niet meer drinkt is het toch goed !!!!
Groetjes Marina

Het cb houd een lijst aan wat standaard kindjes moeten wegen!
Maar ieder kindje is anders engroeit op zijn of haar eigen manier.
En idd. heeft het geen zin om de voeding erin te proppen, want dan spugen ze het toch weer uit.
Maar ik begrijp je wel...mijn dochtertje was bij de geboorte 2960 en dronk ook weinig en kwam wel aan maar groeide langzaam op haar eigen manier. (bouw van haar vader, die is nml. ook klein en smal) Zelf nu is ze nog fijntjes 3,5 jaar 12 kilo en 95 cm maar ze doet het harstikke prima en is erg pienter en snel met alles.
Jari daar in tegen is weer anders en drinkt ook weinig maar komt wel ongeveer gemiddeld aan.

Zolang  je meid  lekker gezond is en het goed doet zou ik niet luisteren wat ze daar zeggen. Nessie mv Alissa en Jari

Maarten woog bij zijn geboorte 4380 gram en is nu 5155gram. Hij zat en zit dus aan de bovenkant van de curve....   Maar daar moet je het dus niet mee vergelijken, omdat Maarten gewoon een groot kind is. Zoals al eerder gezegd, elk kind is anders. Ik zou gewoon inde gaten houden of hij genoeg gevulde luiers heeft. zo ja, dan is het vaak goed hoor. (tenminste dat is wat de VK steeds tegen me zegt)

groetjes Pauline

Lotte woog bij haar geboorte 2980 gr en was 48,5 cm, toen ze 4 weken was woog ze 3855 en was 53,5 cm. Ik moet zeggen dat het wel een vreetzakkie is. Ze wordt donderdag 7 weken en ik weet niet wat ze nu weegt, maar ik heb zoiets van als ze goed eet, plast en poept en ze beweegt, lacht en huilt zal het vast wel goed zitten.
Je kind geeft zelf aan wat ze nodig hebben en als ze er goed uit ziet dan zal het wel goed zijn.

Terug
Bovenaan