hoeveel wegen jullie kids

bij de geboorte woog Enzo 3170 grammtjes en we wogen m van de week en hij is nu 4100 gram. Enzo is nu 4 weken oud. Ik denk dat hij het lekker doet, over anderhalf week gaan we naar het cb toe en dan horen we het wel.

liefs
di silva

Niet blind staren op statistieken en het bureau! Als jij denkt dat je hummeltje tevreden is en voldoende drinkt, poept en plast, gaat het gewoon hartstikke goed! Vertrouw op je moederinstinct, die heeft het vaak bij het juiste eind.

Kay bij de geboorte op 31-08: 4030 gram
Op 12-09: 4160 gram
En 18-09: 4455 gram
Ons monster neemt het er dus goed van, maar ik heb juist weer het gevoel dat ie teveel krijgt. 300 gram in 1 week is toch ook niet de bedoeling. Hij heeft wel regeldagen gehad, dus ik heb hem meer aangelegd als normaal.

Kusss Helen

Kirsten, je dochter doet het gewoon goed hoor! Flesgevoede kindjes horen tussen de 100 en 250 gram per week aan te komen (richtlijn). Daar voldoet jouw dochter prima aan!
Borstgevoedde kindjes moeten ongeveer tussen de 80 en 150 gram per week aankomen (of meer).
Mijn dochters:

Linde (geboorte 2380)
1 maand 2990 gram
2 maand 3600 gram
3 maand 4100 gram

Daantje (geboorte 2580)
1 maand 3200 gram
2 maand 4000 gram
3 maand 5100 gram

en op de zelfde (borst) voeding, zou zie je maar elk kindje is anders, en je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor. Bovendien in het CB vrijwillig, dus als je rare adviezen krijgt en je baalt ervan, ga je toch gewoon niet? Wegen kan ook bij de huisarts!

Jelte

Hoi,

Jildau woog bij haar geboorte 3570 gram en toen ze 6 weken oud was wog
ze op het cb 4180 gram. Morgenmiddag moet ik er weer met haar heen ( ze
is inmiddels 10 weken) dus ik ben benieuwd! Maak je in elk geval geen
zorgen, later kan ze de groei ook wel weer inhalen en dan blijven
andere kinderen juist weer wat op hun gwicht "hangen" .

Groetjes, Misisk

hoi,
Mijn tieme woog bij de geboorte 3525 gram (21-07-06) morgen is hij 2 maanden, en gisteren op het bureau was hij 5700 gram. Ach de ene heeft meer nodig dan de andere.
Zolang ze goed groeien en tevreden zijn na hun fles of borst dan is het goed. Je moet hetgeen wat ze op het cb vertellen met een middenweg nemen.Ze vertellen een hoop goede dingen, maar wijken vaak niet van hun protocollen af. doe gewoon zelf wat je denkt dat goed is, dan is het altijd goed. toch?
groetjes karin

Hi,

Tess was bij haar geboorte 4040gr en 52cm. Ze is toen in 4 dagen bijna 500gr afgevallen en weegt bij 4wk (was vorige week) 4810gr en was 54.5cm. Prima volgens het cb!

Maak je niet te veel zorgen! Ieder kind is anders!

groetjes Nands, moeder van Tess (5wk)

Patrick woog bij de geboorte 4168 gram en 54 cm lang
met 5,5 week woog hij 5620 gram en was 57,5 cm lang.
Hij was goed gegroeit maar wel in verhouding zeg maar. Niet te dik maar netjes. Iets boven het gemiddelde.

Doordat hij zo groot is past hij nu in maat 62. Hij is inmiddel bijna 8 weken. Gaat zo hard.
groetjes sacha

Terug
Bovenaan