Hoeveel wegen jullie kindjes?

Ik ben toevallig vandaag geweest.
Julia was gisteren precies 14 maanden.
Ze weegt nu 9,3 kilo en is 79,9 cm. (een lange dunne meid dus, net als haar moeder).
Nou hier vonden ze dat een prima gewicht hoor. Ze was in verhouding wel minder aangekomen dan de vorige keer. Maar de arts gaf aan dat dit heel normaal is. Kindjes bewegen nu veel meer.
Wij hebben echt een heel fijn CB, ze zijn al snel tevreden als een kindje zich goed ontwikkeld en ze doen niet zo moeilijk over gewicht.
Dus ik ben tevreden.

Liefs!

ik was 2 weken geleden bij het CB, toen was Julia bijna 15 maanden.
Ze woog toen 10,55 kilo en was ongeveer 77 cm (ze wou niet echt stil blijven liggen bij het meten....)

Ook bij ons waren ze erg tevreden. Qua lengte zit ze net iets onder de gemiddelde lijn, qua gewicht net erboven. Ze blijft wel de hele tijd evenwijdig aan die lijn lopen, dus vinden ze dat ze prima ontwikkeld.

Liefs

Zoë was precies 14 maanden toen we weer op het CB waren

Ze was 9750 gram
en 78,4 cm groot.

Ze is altijd qwa lengte iets boven het gemiddelde geweest. en nu trok der gewicht ook weer bij.
al was ze met de geboorte wat zwaar dat ging er gauw van af.

Zoë loopt de hele dag overal naar toe,en speelt volop.
ik heb nog nooit een slechte ervaring met het bureau gehad. maar ik denk dat ik het ook wel uit straal dat ik geen onzin pik.
ik kreeg zelfs de vraag van de verpleegkundige of ik met kids werkte of er voor geleerd had.
mooier compliment kun je denk ik van hun niet krijgen.

gr

Wij waren vanmorgen bij het CB.

Stan is 9.6 kg en 79 cm.
Precies goed eigenlijk volgens de maatstaven van het CB, dus geen commentaar hahaha.

Ze vonden wel dat hij vroeg was(??) met lopen en veel kon zeggen en gebaren.

Maar als ik hier zo op het forum rond lees, zijn er veeeeeel meer kinderen diedit al langer kunnen toch?

Heb gezegd dat de een nou eenmaal sneller is dan de ander, als ze uiteindelijk maar hetzelfde kunnen toch?

Karlijn is inmiddels 10,5 kilo. Vanaf dag 1 zit ze al boven het gemiddelde maar de lijn blijft wel mooi stabiel dus ik vind het helemaal prima.

Zij loopt vanaf 13 maanden los en is een echte kwebbelkont. Niet alle woorden zijn even begrijpbaar, zoals haar meest favoriete woord "koje koje koje" maar ook wel "echte"woorden zoals papa, mama, bal, die, ja, paard, ki(= kimi, onze poes)
Wat ik vooral heel fijn vind is dat ze heel goed en vrij lang alleen kan spelen. Is wel heel erg makkelijk.

Leuk om te lezen hoe trots iedereen is op haar kleine man/ meid!

Vandaag met Diederik naar het CB geweest en inderdaad, wij winnen het van iedereen hier: 84 cm en 12,5 kilo!

Hij was iets te zwaar voor zijn lengte dus moeten hem iets minder zuivel gaan geven. Verder was alles prima. Hij heeft zijn BMR prikken niet gehad omdat hij te vol zat nadat hij ziek is geweest. Dus moet daar apart voor terug.

Vind ik best irritant (egoistisch he?) aangezien ik er mijn werk voor omgeruild heb en mijn man daarom morgen vrij heeft genomen... nou ja...

Terug
Bovenaan