hoeveel weken ben ik nu?

Ben op 24 november uitgerekend en was afgelopen donderdag 5 weken. Maar als ik bij jonge gezinnen uit reken staat er dat ik in de zesde week zit. ben ik nu 5 of 6 weken zwanger?

beetje dom misschien maar vraag het me echt af
 
5 weken, en je zit in je 6e week, dat betekend dat als er een week op zit je 6 weken zwanger bent, nu zit je IN je 6e week.

hij telt em pas als 6 als de week er op zit;hhhhhmmmzzz k weet eigenlijk niet zo goed hoe ik het je duidelijk uit moet leggen maar je bent in ieder geval dan nu 5 weken zwanger en op weg naar 6 weken zwanger zeg maar
 
Het is net als met je leeftijd. Ik ben 32 nu, maar leef van afgelopen verjaardag tot de volgende mijn 33e levensjaar.
Je bent dus al 5 weken zwanger, maar beleeft nu, tot aankomende donderdag, de 6e week.

Succes!
 
vind dat ook heel raar, als ik via jongezinnen kijk en me eerste dag van me laatste menstruatie in tik bn ik 26 oktober uitgerekend en ben ik nu 10 weken zwanger. vreemde is mijn gynocoloog zegt dt ik bijna 7 weken ben en op 26 oktober uitgerekend ben.

nu snap ike r niks meer van.
 
Als je precies wilt weten hoeveel dagen je onderweg bent en hoeveel je er nog te gaan hebt en nog veel meer info is Babybytes.nl een leuke site. Je vult de laatste dag van je menstruatie in of je uitgerekende datum en de site doet de rest.
groetjes
 
@mama37

Uitgerekend 24 november
5 weken zwanger

Week 5 begint bij dag 35 en loopt tot dag 42.
Het is je 6e zwangerschapsweek.

Data en nummers:
Er zijn nog 243 dagen tot je bevaldatum op 24 november, 2011..
Je bent 37 dagen zwanger.
Je bent 1.2 maanden zwanger.
Je bent in je tweede zwangerschapsmaand.
Je 1e trimester: 17 februari, 2011 t/m 18 mei, 2011. (0 - 12 weken)
Je 2e trimester: 19 mei, 2011 t/m 31 augustus, 2011. (13 - 27 weken)
Je 3e trimester: 01 september, 2011 t/m 24 november, 2011. (28 - 40 weken)


als je uitgerekende datum klopt hier een boel info :)))
 
Terug
Bovenaan