Hoeveel weken is 3 maanden

<p>Misschien een hele domme vraag; </p><p>Op 17 april jl ben ik voor het eerst moeder geworden. Ik tel de leeftijd van onze baby per week na de bevalling. Dus ik ging ervan uit dat 8 weken na de bevalling 2 maanden oud is en 12 weken 3 maanden oud. Klopt dit? Of tel je op dezelfde dag vd maand, dus op 17 mei 1 maand, 17 juni 2 maanden en 17 juli 3 maanden? </p><p> </p><p> </p><p> </p>

De weken lopen niet helemaal gelijk aan de maanden! Omdat een maand 30-31 dagen heeft is het nooit precies 4 weken! De maanden tel je inderdaad 17 mei - 17 juni - 17 juli etc :)

Mijn kleintje was vorige week 40 weken oud. In maanden was dat al 9,5. In weken en in maanden rekenen is niet hetzelfde. De maanden reken je vanaf de datum dat hij geboren is. Dus in jullie geval vanaf de 17e. 

Op een gegeven moment heb ik de weken laten zitten en ben ik maanden gaan tellen. Dat is echt een maand later dan de dag van geboorte (in jullie geval dus 17 mei, 17 juni etc)

Nee de weken lopen niet gelijk. Dat moet je los laten en je moet in maanden gaan tellen. Een maand is toch geen 4 weken? Dat is altijd meer. Want als je in weken telt, is je kindje met 48 weken al 1 jaar, terwijl dat pas met 52 weken zo is! Dat scheelt nogal haha

Terug
Bovenaan