Hoeveel weken was je volgens je eigen berekening?

<p>Nieuwsgierig naar jullie berekeningen :)</p><p>Mijn vorige zwangerschap (dat helaas mis ging) was ik bijvoorbeeld volgens mijn eigen berekening 8 weken, terwijl ze zeiden bij de eerste echo dat ik pas 6+6 weken was.</p><p>Nu ben ik volgens mijn eigen berekening 5+5 weken... dus ben benieuwd of dit weer een week minder lang is.</p><p>Hoe ver waren jullie volgens jullie eigen berekening en hoelang zeiden ze dat je was bij de eerste echo?</p>

Ik dacht dat ik bij de eerste echo 6 weken en 2 dagen was, dit bleek 7 weken te zijn. Ook ik heb de eisprong precies gevoeld, die was 1,5 dag na mijn lh piek met ovulatie testen, maar dat is niet alles waar je aan vast kunt houden. Innesteling speelt ook mee. Ik heb waarschijnlijk een vroege innesteling gehad. ?

Volgens eigen berekeningen was ik op een 14e uitgerekend en ze hadden me naar een 11e gezet.
Dit kon helemaal niet want de seks had later plaatsgevonden dan een 11e haha. Toch is het zo blijven staan, uiteindelijk begon alles op de 14e ;-)

Niempje; ik ben ook een aantal dagen vooruit gezet. Maar zoals ik hierboven al zei, het moment van seks of bevruchting is niet alles waar je aan vast kunt houden. Als je een vroege innesteling hebt gehad, ben je dus wat langer in verwachting dan eigen berekening. ? Dat kan echt wel een paar dagen vroeger worden. 

Hier zit er zelfs bijna 2 weken verschil tussen mijn eigen berekende datum
en de datum van de verloskundige! Maar hej... maakt mij het uit. Alles gaat goed morgen 19 weken zwanger! 

Ninaapie in mijn geval echt niet mogelijk.

Ik weet het nog precies: 28 en 31 december seks gehad, eigen berekening 14 september en volgens echo 11 september.
Zou betekenen dat de 'bevruchting' 26 december was terwijl de seks later heeft plaatsgevonden ;-)

Terug
Bovenaan