hoeveel woordjes??

zoals de titel al zegt.... Hoeveel woordjes zou je kindje "moeten" kunnen zeggen rond 14 maanden?? ik heb net even een lijstje gemaakt om het bij te houden en brenda en samantha zitten al op 26 woorden.... ik vind het zelf al best veel....

liefs,
petra

Hoi Petra,

Dat is heeeel veel!

Micah (morgen 14 maanden) zegt alleen nog maar papa, mama, opa.. Voor de rest nog helemaal niets. Wel merk je dat hij steeds meer en meer brabbelt.. en alles wat wij doen doet hij na.
Ik wilde dus eigenlijk ook al eens hier een berichtje plaatsen.. Want wanneer gaat een kindje echt praten?

Groetjes,
Jorhoromo (Cindy)

Heey petra

Dat is heel veel hoor! Heb op het werk wel wat vergelijkingsmateriaal ;)
Celeno bijna 13 maanden zegt mama, papa, ja, nee, dada(zwaaien), boe(koe) en verder weet ik het niet zo goed... ik geloof ook dat hij 'die' zegt en bah.

Dus ik denk 8 woorden ongeveer.
Maarja... misschien heeft hij over een maand er weer een paar bij geleerd hihi
En ja net als Micah brabbelt hij erop los.

Meestal rond de 2 jaar gaan kinderen echt praten en dan wordt ook wel verwacht dat ze dat een beetje gaan doen.

xx

Hoihoi,

Zoveel zegt Evy ook nog niet.
Hier komt voornamelijk papa, mama, opa, oma, eten, aap, is (=vis), kijk, op, dada voorbij.
Wel herhaalt ze ongericht woorden die wij zeggen.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Wow, ik vind dat jullie kinderen enorm veel zeggen! Sophie (van 26 mei 2008) zegt ja, bah, ohoh, boem, da (=daar of dat), soms zegt ze ki (=kip) en ze kan boe (koe), beeh (schaap) en knorren (varken)... Verder vertelt ze wel hele verhalen in haar eigen taal, ze is er dus wel druk mee bezig! Maar mama of papa hebben we hier helaas nog niet gehoord.

Olivia is 13 maanden en zegt nu heel vaak papa, mama, da (daar), bah en ja. Verder zegt ze ook wel eens dingen na, maar dat hoor ik dan niet consequent terug.

Grotjes,
Eefje.

Als ze dingen na zegt, zegt ze trouwens soms ook twee of drie lettergrepen na, dat vind ik dan weer heel knap. Maar 26 woorden bij 14 maanden is echt veel. Knappe meiden hoor.

Nou, Sophie heeft er sinds dit weekend een nieuw woordje bij: neeneenee.... Hm, of we daar nou zo blij mee moeten zijn? ;-) Ook zei ze gisteren mama (zelfs 'ja, mama'!) maar dat wilde ze natuurlijk niet meer herhalen.

Leuk he, deze nieuwe ontwikkelingen van onze kids!

Terug
Bovenaan