hoeveel woordjes??

leuk dames!! ja, met name samantha is heel snel met het "praten"... het is nu echt een papegaaitje geworden en ik moet goed op mijn woorden letten. hahaha. een paar daagjes terug herhaalde ze bijna een antiliaans scheldwoord (schaam schaam)
brenda kletst de oren van je hoofd, maar veel meer dan lerlerlerler ed komt er niet uit. wel woordjes als mama, papa hap, bah, boe enzo, maar toch wat minder vaak dan samantha. ook is brenda echt nog geen papegaai. :eek:)

oh ja, ik gaf samantha vorige week een koekje, wijst ze ernaar en zegt ze koekoe en loopt naar papa toe. komt bij hem staan, wijst weer naar dr koekje en zegt weer koekoe. zoooooo schattig!!!

nick is nu bijna 15 maanden en zegt volgens het bureau ook al aardig wat woordjes

papa
mama
opa
oma
eten
hap hap (eten)
hannah (meisje van zijn leeftijd :d)
uit ( dat roept hij als hij uit de box/bed wil )
huis
bed
bah
boe ( van de koe)
nick ( zijn eigen naam zei hij vorige week voor het eerst)
mij en heb ( als hij iets wil hebben)
is ( vis, net als evy)
aap( dat riep hij al met 7,5 maand)

en voor de rest komen er heeele verhalen uit, en probeert hij ook met liedjes mee te zingen :d
als wij zingen ik zag 2 beren broodjes smeren maak hij het daarna af met hihihi hahaha :d

Zo vlot als haar oudste zus was, zo rustig aan doet onze jongste het... :) Ze is nu 14 maanden en zegt nog helemaal niks. Het begint wel een beetje, zo zegt ze wel 'die' als ze iets wil en 'da' als ze iets aanwijst. En af en toe zegt ze wel eens iets gericht (da-u-weh als ze iets aangeeft bijv) maar echt hele gesprekken kun je nog niet voeren zeg maar :D

Wat wel heel grappig is, is dat ze alles ontzettend goed begrijpt en aangeeft. Ze praat veel met haar handen en als je iets zegt doet of pakt ze het ook. Maar gericht praten hoeft nog niet zo voor haar. Wel brabbelt ze veel, dus denk dat als ze eenmaal praat ik nog wel eens met weemoed terug zal denken aan deze stille tijd, haha!

Zijn er nog meer kindjes die op deze leeftijd (14 mnd) nog niets zeggen?

Liefs leine

Terug
Bovenaan