Hoeveel zijn jullie aangekomen??

Hallo,
Ik ben nu net 5 weken zwanger van de 2e. Bij de eerste ben ik eerst 6kilo afgevallen daarna 6 kilo erbij. Dat voor 42 weken en 5 dagen is het niet veel.
Groetjes
 
Hoi allemaal,

Bij de eerste was ik 24 kg !! aangekomen. Bij de tweede 12 kilo en op dit moment ben ik 41 weken en 4 dagen zwanger en ben ik 9 kilo aangekomen.

Groetjes,
Sharon
 

Hoi allemaal, ik ben nog niet zo veel aangekomen eigenlijk. Ik ben nu 20+4wkn en ik ben maar 3 kilo aangekomen. Dit is mijn eerste kind, hij/zij groeit verder wel heel goed en is erg druk. Misschien komt het nog die kilo's, ik ben eigenlijk ook niet zwaar van mezelf. Ik ging van de week voor het eerst zwangerschapszemmen, nou die buiken die ik daar zag daar was de mijne niets bij in vergelijking. Maar ja toch nog steeds trots op mijn prinsje of prinsesje.

Groetjes Bolle buik
 
ik ben nu 32 weken en 10 kilo aangekomen....vind het wel netjes.

Deze getallen zeggen echter allemaal helemaal niets: als je heel dun bent kom je meer aan dan als je heel zwaar bent. Dan houdt je lijf meer vetreservers vast voor de borstvoeding. Vrouwen met veel overgewicht komen om die reden vaak ook maar een paar kilo aan in de zwangerschap: die hebben genoeg reservers van zichzelf. Het is dus enorm appels met peren vergeljken.
Weinig of veel aankomen is dus allemaal maar heel relatief en zegt niets of je te veel/weinig eet, een klein buijke houdt of een kamerolifant wordt.

Maar dat terzijde!
 
HALLO,

Bij mijn 1e zwangerschap was ik maar liefst 33 kilo aangekomen. Op het moment dat ik wist dat ik zwanger was, leek ik losgeslagen. De 1e controle was ik 6 kilo aangekomen.
Waar ik eerst redelijk slank was ( ca 60 kg bij 1,74m ) vond zelfs mijn partner mij dik worden. Na 20 weken was ik 21 kg aangekomen en waar ik eerst maatje 38 had, paste later mijn positiekleding maat 38 niet meer , maar ging ik naar maat 44.
Op het laatst bij de verloskundige durfde ik bijna niet meer op de weegschaal te staan, bang voor wat er te zien zou zijn. het was dus duidelijk niet alleen mijn buik die groeide , maar mijn hele lichaam. Gelukkig had ik een vriendin die gelijk met mij zwanger was, en ook behoorlijk aankwam, waardoor het voor mij leek alsof dat er gewoon bij hoorde.
Na mijn bevalling zat er dus nog een bhoorlijk overgewicht . Ik kon alleen mijn zwangerschapskleding nog aan en moest dus een nieuwe garderobe hebben. Maat 44 voor heen maat 38. Mijn partner was het na een half jaar wel beu en vroeg of ik er toch wat aan wilde doen. Uiteindelijk ben ik weer op mijn streefgewicht gekomen, maar als ik foto,s van mezelf zie uit die tijd, snap ik de reactie van mijn partner wel
 
Hoi,

Ik ben bij de 1e 12 kilo aangekomen, nadat ik er eerst 7 ben afgevallen door extreme misselijkheid en overgeven. Nu bij deze zwangerschap ben ik tot op dit moment ( 34 weken) 10 kilo aangekomen. Maar ook hier ben ik tussendoor 2,5 kilo afgevallen en niet door de misselijkheid ofzo, ik heb geen idee waardoor dat kwam. Maar voorlopig vind ik het prima, mijn kindje groeit goed en dat is toch het belangrijkste!!!

Groetjes LieveMama77
 
Terug
Bovenaan