Hoeveel?

Ik zie het hier vaker voorkomen dat je het weer moet afgieten, maar ik heb dat echt nog nooit gehoord ook niet in mijn familie waar best wat baby’s zijn… Als je op 200 uit komt is dat toch prima, hij drinkt wat hij drinkt en als hij het niet op heeft maakt het niet uit. Zou zonde zijn om het van te voren al weg te gooien terwijl hij het mss wel op wil drinken
 
Het is allemaal niet zo precies hoor. Je kan gewoon 180+6 maken. Afgieten is zo zonde. Je kindje zal nog vaak genoeg beetjes laten staan. Het voedingscentrum heeft de max 1 liter al lang losgelaten en raadt ook voeden op verzoek aan. CB geeft vaak verouderd advies en die stomme schema's. Het is een baby, die weet echt wel hoeveel honger 'ie heeft.
 
Idd 180 en 6 schepjes is 200cc.

Afgieten heb ik nooooit gedaan, echt onzin. Die 200cc gaat op, of ze laten misschien een laagje staan maar dan is dat prima. Of ze nu 180cc of 200cc drinken maakt echt weinig uit. En die 20cc giet je dan door de gootsteen, is toch zonde??

Ik werk al ruim 10 jaar in de kinderopvang, afgieten gebeurt nooit!! Alle kinderen krijgen dus gewoon 180/6=200cc of 150/5=170cc ofzo. Afgieten vind ik echt een beetje raar, dat doe je alleen bij een newborn als je opbouwt met 10cc per zoveel dagen.
 
Je moet helemaal niks meid. Voedingscentrum, CB, Huisarts, individuen op een forum: allemaal losse meningen en richtlijnen. Doe lekker waar jij je comfortabel bij voelt.

Vind je het prima 200cc voeding te geven te te zien of het op gaat: ?
Giet je liever af en biedt je daarmee 180cc aan: ?
 
Doen wat goed voelt zou ik zeggen! Als je kindje het prima kan hebben en tevreden is, waarom niet? Heeft niemand wat over te zeggen toch ?
Ons dochtertje van 3,5 maand krijgt nu 120cc+4 óf 150cc+5. Ik giet het alleen wel af tot 150cc als ze 150 krijgt omdat het anders weer omhoog komt/uitspuugt en je merkt dat het nog niet lekker valt (last van reflux). Anders zou ik ook gewoon 170cc geven, want ze mag het in principe gewoon hebben ?
 
Terug
Bovenaan