Hoeveel?

A

Anoniem

Guest
Hoeveel geven jullie je kindje te eten? Mijn zoontje is 6 maanden en krijgt sinds  anderhalve maand fruithapje een half potje en sinds 2/3 weken groentehapje ook een half potje, wanneer kan je een heel potje geven? Want hij eet t allemaal smakelijk op, elke dag   gaat zn bordje met gemak volgens mij weer leeg. Maar is het al verantwoord meer te geven? Of prop ik hem dan vol? Hij krijgt ook nog 4 flessen van 210 cc
x Jada

Hoi,

ik geef geen potjes maar vers eten, en Stijn eet meestal een hele vrucht. Vanmorgen heeft hij een hele peer op. Zomteteen krijgt hij worteltjes, ook versgemaakt en dan geef ik totdat hij aangeeft genoeg te hebben gehad. Stijn krijgt trouwens sinds 14 december bijvoeding.

Groetjes van marloes

Hoi,
@ jada, waarom krijgt hij 4 flessen van 210cc???? Is dat al klaargemaakt of komt daar nog de poeder bij? Ik heb namelijk begrepen dat vanaf 6 maanden 700-800 cc per dag gegeven mag worden....Merel krijgt 4 flessen 180 water en dan poeder erbij en dan ik op 200 per fles=800 per dag...even benieuwd naar!!!

@ mamatorist, hoe krijg je de verse voeding van Stijn gepureerd of geef je Rapley?? Want ik probeer met de staafmixer het fijn te krijgen maar lukt niet...veel te grote stukken nog, ze stikt zowat...(ok, beetje overdreven) Misschien heb ik niet de goede staafmixer, kan ook nog..

Dominique

Hoi Jada, vergeet nog wat he...

Merel is nu 6 maanden en 6 dagen en eet met gemak een potje van 4 maanden van fruit en groenten leeg, je merkt vanzelf wanneer ze genoeg hebben hoor. Ik heb nu de grotere potjes gekocht en ga wel kijken wat ze daar van op kan per keer.

Succes

Hoi Dominique,

Ook ik maak altijd vers voor mijn zoontje, gewoon pureren met de staafmixer en evt. wat kookvocht of opvolgmelk toevoegen.
Krijg het hiermee zo glad als pudding
Als je niks toevoegt blijft het inderdaad grover en daar houd mijn zoontje ook absoluut niet van.

Veel succes met uitproberen.

Liefs Saskia

ik ben zo'n mama die alleen maar potjes geeft . Luuk is nu 7 1/2 maand. Hij kreeg bij 4 maand een kleine potjes van olvarit, 's morgens één van fruit en 's middags één van groente, direct een heel potje, ben niet begonnen te klooien met halve potjes. toen hij 6 maand was ben ik overgestapt op die potjes voor 6 maand. ook direct een heel potje gegeven. Luuk krijgt nu 1 fruitpotje, 1 groente/maaltijdpotje, vla na het eten, broodkorst, twee ligakoeken en nog wat flessen (ongeveer 4, verschilt hoeveel water +voeding, zit nu ongeveer op 210 water, maar dan drinkt hij 2 flessen niet helemaal leeg). ik geef hem nog geen 'gewoon'brood met beleg, omdat hij er zowat in stikte. met een week of twee probeer ik dat weer eens. vanmiddag heeft hij trouwens zijn eerste lange vinger gehad.

Hoi,
Veerle (nu 7 maanden) krijgt zelfgemaakt fruithapje in de ochtend en 's avonds een zelfgemaakt gepureerd groentehapje (recepten uit het AH boek, Opperdepop). Daarnaast krijgt zij nog 3 flessen van 180cc opvolgmelk die zij niet helemaal leegdrinkt. Als Veerle tussendoor dorst heeft krijgt zij thee of diksap.
Oja tussen de middag krijgt Veerle ook nog een boterham met smeerkaas.
Wie weet wanneer je naar 2 flessen moet overstappen en welke fles laat je dan vervallen?
Groetjes,
Floor

MErel heeft vandaag voor het eerst een paar hapjes fruithapje op. Ik had een half peertje even gekookt en toen het probleem hoe krijg ik het zo fijn mogelijk. Heb nog geen staafmixer. Ik heb het door een zeef geduwd. Wel even lastig schoonmaken daar na maar de peer was mooi fijn.

Terug
Bovenaan