Hoeveelheid eten tijdens zwangerschap

<p>Hoi,</p><p>Ik vroeg me af, wat anderen eten in hun zwangerschap. Ik was gister bij iemand op de koffie en ze vond dat ik weinig at..</p><p>Ik eet smorgens; </p><p>2 beschuitjes met zoetigheid, glas melk met n kop koffie.</p><p>Tussen de middag;</p><p>- meestal 2 boterhammen met kaas of worst met glas melk</p><p>Tussendoor eet ik meestal niet zo veel, vàak n stuk fruit.</p><p>S avonds;</p><p>'N bord groente met vlees, wel wat minder als voor de zwangerschap want zit eerder vol.</p><p>Daarna nog kopje koffie met fruit, en als ik honger krijg eventueel npg n boterham savonds.</p><p> </p><p>Dat is het zo'n beetje. Tuurlijk eet ik af en toe wel 'n snoepje, maar dat is meestal n dropje of zuurtje ofzo op bed. Verders niet. </p><p> </p><p> </p>

Je kan gewoon eten wat je altijd at! Je vk zegt het vanzelf wel als er iets niet goed zou zijn! Waarom denken mensen toch dat je superveel moet eten.. pas bij het 3e trimester moet je 200 kcal meer eten ofzo, maar je kindje pakt wel wat t nodig heeft hoor. No worries!

Ik zou me hier ook niet teveel zorgen om maken. Je lichaam geeft het zelf wel aan denk ik als je meer nodig hebt en eten voor 2 is ook zeker niet nodig. Is je BMI verder goed? Voor de zekerheid kun je het met je verloskundige bespreken. 
zelf heb ik wel wat ondergewicht  (52,5 kg bij lengte van 170cm) en sinds ik zwanger ben eet veel meer dan normaal overdag (minstens 6 boterhammen, naast ontbijtgranen, croissantjes, eierkoeken, fruit), maar dit komt omdat mijn lichaam erom vraagt. Wanneer ik eet wat ik altijd at (wat in mijn beleving ook al best veel was), word ik heel erg misselijk totdat ik weer iets eet. Tevergeefs heb ik eerder al geprobeerd om aan te komen, maar nu lijkt het voor het eerst wel te lukken.

Anderen denken idd dat zwangeren de hele dag vreetbuien hebben ofzo haha. Zolang jij je goed voelt en de kleine goed groeit krijg je genoeg voedingsstoffen binnen.
Ik eet nu in mijn derde trimester een beetje meer. En ik snoep misschien op sommige dagen iets meer. Maar verder eet ik niets anders dan voor de zwangerschap.

Ik vind het om eerlijk te zijn aan de lage kant wat je op een dag eet. Maar wat de anderen ook zeggen: als het goed voor jezelf voelt, en je gewicht blijft goed dan is er niks aan de hand. Je eet geen/weinig ‘ongezond’ eten, dus voedingsstoffen komen ook wel binnen. 
Ik eet ongeveer het dubbele wat jij eet, en ik blijf slank. Soms gebruik ik de Voedingscentrum app, best handig! 

Niet te druk maken om wat anderen ervan vinden. Als je het nodig hebt ga je vanzelf wel wat meer eten en dat kunnen dan nog steeds gezonde dingen zijn. 
Ik heb in het begin een aantal vreetbuien gehad, maar op een gegeven moment was dat wel over. Toen weer heel lang mijn normale porties gegeten en nu ik aan het eind ben merk ik dat ik weer sneller trek heb dus neem ik vaker een tussendoortje. 
Maar je moet gewoon eten waar jij je goed bij voelt. Zolang je niet misselijk of slap wordt doordat je te weinig binnen krijgt is het goed. 

Het is niet super veel, maar het hangt ook heel erg af van wat voor werk je doet. Zit je de hele dag dan heb je minder nodig. 
Als ik er al iets over zou mogen zeggen, dan valt me op dat je elke dag twee koppen koffie drinkt ?

Terug
Bovenaan