Hoeveelheid eten tijdens zwangerschap

Ik eet ook ongeveer hetzelfde als voor de zwangerschap. Merk inderdaad zeker nu op het einde dat ik minder grote porties eet. Denk dat je lichaam vanzelf aangeeft of het meer nodig heeft. En het kindje neemt toch wel wat het nodig heeft. Ik zou vooral afstemmen met de vk of jouw gewicht, waarden en de groei van het kindje goed gaat. 
Ik ben nu 33 weken en deze week bleek ons kindje iets te licht te zijn. Hiervoor maandag een echo in het ziekenhuis. Vroeg de vk of ik hier iets in kon doen. Ze zei nee, hoeft niet extra te eten omdat ik in gewicht toch blijf aankomen. 

Hoe ver ben je? 
Meestal heb ik in het 1e trimester van mijn zwangerschappen best veel trek en dit verandert naarmate m’n zwangerschap vordert. In mijn huidige zwangerschap (23 wkn) ben ik tot een paar weken geleden erg misselijk geweest. Ik at toen alleen een beetje van het avondeten. Zelfs vitaminepillen kreeg ik niet weg.
Als je je verder goed voelt en ‘gezond’ aankomt, dan zou ik er niet teveel over nadenken. Het kan straks nog alle kanten op. Misschien kun je wel de koffie vervangen door caffeinevrij, heb ik ook gedaan en het is heel goed te doen, ik neem ook 2 kopjes per dag. Caffeinevrije thee vind ik erg vies dus neem gewone thee, max 2 kopjes per dag.
Mijn schema ziet er als volgt uit;
Vitaminepillen mama compleet en vit d tabletten
kopje caffeinevrije koffie met melk
4 Volkoren broodjes kaas met thee (zonder suiker) (en af en toe met komkommer tomaat en/of olijven. Hier heb ik niet altijd zin in). 
Avondeten: vlees, groente en pasta of rijst
Fruit 
soms voor het slapengaan nog een broodje als ik trek krijg. 

Dank voor al jullie reacties!
ik heb er zelf geen last van oid van dat het te weinig zou zijn, dus ik ga gewoon zo door. As week de 20 weken echo dus dan gaan we zien hoe ons wondertje groeit. Maar het beweegt erg goed, dus maak me daar weinig zorgen  over.
En over de koffie, ik drink 1/3 melk in de koffie, en dan 2 keer op n dag. Dat vind ik best meevallen. Dat dronk ik bij ons dochtertje ook en dat is n heel gezond meisje. En ik eet verder erg gezond. 

Terug
Bovenaan