Hoeveelheid flesvoeding

hoi,

Mijn zoontje Raf  is nu 3 maanden oud (27/10) en ik ben benieuwd hoeveel flesvoeding hij eigenlijk zou moeten krijgen? Volgens het CB zou hij 5 x 190-200 cc moeten drinken maar ik vind dat erg veel? Hij weegt nu 6.230 gr. De hoeveelheid zou ook afhankelijk zijn van zijn gewicht. Wie kan mij helpen?????

ik vind het idd veel!
ik heb het voedingsschema er eens bij gepakt van jeugdgezondheidszorg, en er staat;

VANAF 3 MAANDEN:

(4800-6600 GRAM)

5X 140-200 ML.

Lijkt me dus erg veel , wat ze tegen jou hebben gezegd.

groetjes Nicole

Ik zou zeggen: bied het gewoon aan. Als hij genoeg heeft stopt hij echt met drinken. Hij mag het hebben, ook volgens de flesvoedingfabrikanten. Maar hij regelt zichzelf wel hoor. Drinkt hij minder: ook goed!

Groetjes
Wasabi!

Bedankt voor de reacties voor zover. ik had ook het idee dat het teveel is. Weten jullie wanneer een baby normaal naar 4 voedingen gaat, en zoja hoeveel krijgen ze dan? Ik heb het idee dat Raf er al aan toe is, hij drinkt namelijk zijn 1e voeding in de ochtend niet meer. Kan iemand mij helpen?

Hoi,

Volgens mij gaat nog steeds op 150ml per kilo lichaamsgewicht.
dus 6.2 x 150 ml = 930ml per 24 uur.
Dit is echter wel weer een gemiddelde dus iets meer of minder is natuurlijk ook prima!

Mijn dochter is vandaag precies 4 maanden en weegt nog net geen 5 kilo!
Ze krijgt nog steeds 5 x 165ml, met de laatste fles om 23.00 uur.
Echter 's ochends om 7.00 drinkt ze vaak maar 100.
Ook wanneer we iets later wakker zijn drinkt ze niet meer.
Volgens de verpakking zou ze straks naar 5 x  200 moeten en dan naar 4 x 200
Ik denk alleen dat ze met 5 voedingen de  200 nooit gaat halen.
Maar om nu al de laatste voeding eraf te halen is met haar gewicht niet echt verstandig.
Ik wacht het dus nog maar even af!

groetjes,
mama2004

Hoi,

Mijn dochter (24/10) drinkt al vanaf 10/11 weken 5x 180 + 6 schpjes = 200 ml. Ze was toen ergens tussen de 5.5 en 6 kilo. Nu 14 weken oud drinkt ze dit nog steed, het is maar heel zelden dat ze wat laat staan. Een echt hongerlapje. Ze is met 6.4 kilo iets zwaarder dan gemiddeld, maar niet veel .
Meer  dan 5x 200 ml mag ze ook echt niet hebben, zowel volgens CB als de pakken voeding. Als ik het goed begrepen heb, is de 150 ml per kg lichaamsgewicht een soort minimum.
Als je kind goed groeit, zou ik de 200 ml aanbieden, maar me vooral geen zorgen maken als ze het niet opdrinkt.

Groetjes, Erica

Hoi,

Onze meid is inmiddels ook 4 maanden en ook zij zaten met het probleem
dat ze de avondfles en ochtendfles slecht leegdronk. Ze weegt nu 6,5
kilo en zou dus 6,5/150= 975 cc per dag moeten drinken. Nou dat dronk
ze absoluut niet. Ik heb het met CB over gehad en we konden gaan
proberen om er 4 flessen van te maken. Dit hebben we nu sinds een paar
dagen gedaan en wat denk je ze drinkt ze allemaal leeg!! Eerst kreeg ze
4 flessen van 190cc+6 schepjes en nu maken we 4 flesjes van 220cc+7
schepjes en af en toe drinkt ze die helemaal leeg. dus dat is ongeveer
4*240 =960 cc.......Wij laten het helemaal aan haarzelf over. drinkt ze
hem leeg dan is het zo en laat ze iets staan dan is het ook ok...

En dat werkt echt het beste. In de laatste fles doen we een eetlepel
rijstebloem. Deze drinkt ze niet helemaal leeg maar slaapt er wel goed
op door.

Suc-7

Claudia en Maud-je

Bedankt voor jullie reacties tot zover! Ben net naar het CB geweest en volgens hen mag hij nog niet naar 4 voedingen. Dit zou pas rond de 6 maanden mogen. Dit ivm zijn bloedsuikerspiegel. Ik weet het ook niet! Inmiddels is hij wel weer goed gegroeid en zou hij ook weer meer moeten drinken.....tja!

Terug
Bovenaan