Hoeveelheid flesvoeding

was gisteren even bij het CB om Bente te wegen(13 weken), ze weegt nu 4725gram. ze drinkt nu 5x 150cc(=165cc voeding) helemaal op...ze komt sinds 4 nachten niet meer voor de nachtvoeding. omdat ze ze echt helemaal opdrinkt en een uur voor het flesjestijd is, wakker wordt en eigenlijk al wil eten...heb ik gevraagd wat te doen....of voeding voor hongerige babys, of meer voeding aanmaken? ze adviseerden mij op 180cc aan te maken met  6 schepjes en dit hoeft ze dan niet op te drinken...
Ik weet dat je daar niet zoveel aan hebt, omdat je kindje juist niet goed drinkt o pdit moment...maar dan weet je even hoe het ons geadivseerd is met de voeding....

Hallo,

Onze zoon Thijmen zat op die leeftijd allang op een liter per dag en dan ook nog een mix van Forte en standaard. In overleg met het CB "mag" ik uitwijken naar 1250 CC.
Thijmen was vorige week bij 15 weken 6570 gram en 65 centimeter.
Qua gewicht zit hij iets boven het gemiddelde en qua lengte op de bovenste lijn.
Hij is dus absoluut niet te dik.

Hij krijgt nu op een dag 5 flessen

7:00 uur        200 cc
10:00 uur        1/3 potje fruithapje peer
11:30 uur 230 cc
14:30 uur 200 cc
17:00 uur 70 cc diksap
18:15 uur 200 cc
21:30 230 cc met rijstebloem (2 eetlepels)

Kortom ik vind het niet veel wat jouw kindje "zou moeten" drinken

Groetjes Marieke
Mama van Thijmen 11 oktober 2006

Ik zou even kijken wat er achter op de verpakking staat van de Nutrilon fles, Daar staat het precies aangegeven. Volg je gevoel zou ik zeggen, maar wijk niet te veel af van wat er geadviseerd wordt.

Terug
Bovenaan