hoeveelheid verjaardagscadeau's

Hoi,

Ik zit echt met verbazing te kijken, naar sommige foto's van jullie.

Wat een enorme hoeveelheid cadeau's  sommige kids  krijgen.

Daar kunnen 10 kinderen mee spelen.

Wij proberen het een beetje te beperken. Ik snap ook wel dat je niet alles in de hand hebt.

Zijn er meer die er zo over denken.

(het is niet als aanval bedoelt)

gr

Mee eens hoor!!!

Om dit te voorkomen heb ik met een aantal mensen iets afgesproken.
Bijv. van mijn moeder krijgen kleinkinderen 50,00, maar als ze cadeaus koopt van 10,00 krijgt ze alleen van oma al 5 cadeaus. En 50,00 is best veel en kun je ook iets groots voor kopen. Maar dat vind ik ook overdreven. Mijn moeder stelde zelf voor: ze geeft geld en een klein cadeautje (bijv. klein doosje playmobil).
Ik hou het best in de hand en vraag gerichte cadeaus. Bijv. aanvulling op playmobil.
Zo voorkom je dat je allerhande prullen en cadeaus krijgt waar niet mee gespeeld wordt.
Soms voorkom je het niet hoor.
Mijn dochter is net een maandje 2, heeft  5 poppen van mij van vroeger die nog heel goed zijn en heeft zelf ook 2 kleine gekregen inmiddels. Voor haar verjaardag kreeg ze van mijn schoonzus weer een pop en geen goedkope. Dat vind ik dan zonde, wat moet een kind met 6 grote poppen?
Nu ze nog klein is en er niet zo'n besef van heeft, geef ik haar liever geld op haar rekening en een klein cadeautje als ouders zijnde. Zij zal niet vragen aan ons om 6 cadeaus i.p.v. 1. Of iets van 100,00 i.p.v. 25,00.
Ben benieuwd naar andere reacties...

Wij hebben bewust met Mike's 2e verjaardag om geld gevraagd. Van mn ouders, schoonmoeder, zwager/schoonzus ook geld gekregen en ook  van 2 vriendinnen geld. Dat hebben we besteed aan het  nieuwe kamertje voor mike. Hij heeft wel speelgoed gekregen maar niet zo heel veel vergeleken met vorig jaar.  Dacht het moeilijk te vinden om geld te vragen maar er werd positief op gereageerd. Dus wie weet volgend jaar weer...

liefs jen en mike

Ik heb ook geprobeerd het een beetje te beperken (aangezien  wij maar 1 kind hebben en geen 10!)  . Ik koop uberhaupt amper speelgoed voor hem. Wel eens verf of klei, maar verder niet zo veel. En voor zijn verjaardag heb ik ook dingen gevraagd als kleding en een dekbedhoes. En volgend jaar vraag ik ook regenlaarsjes en een regenjas.
Ik vind het wel leuk voor een kind om kadootjes te mogen uitpakken op zijn verjaardag, maar dat kan ook net zo goed een doosje stoepkrijt zijn of een trui.
Wij hebben ook nog speelgoed wat hij 2 weken geleden heeft gekregen op zijn verjaardag in de doos zitten. Dat krijgt hij pas als hij is uitgespeeld met wat er nu voor hem staat. Dan gaan we wat rouleren. Ik merk dat Julian erg leuk kan spelen, maar dan moet hij niet teveel aangeboden krijgen want dan raust hij er het liefst met zijn loopfietsje doorheen. Ik leer hem dan ook eerst het een op te ruimen voor hij met iets anders gaat spelen. En tot dusver werkt dat goed.

Ellen mv Julian

Sommige dingen heb je niet in de hand natuurlijk, maar ik probeer het wel te beperken.
En ik heb ook wel dingen gevraagd die we echt nog nodig hadden.
Het ligt uiteraard ook aan de visite... de hoeveelheid mensen die op de verjaardag komen.
Onze vrienden/kennissen kring is niet heeel erg groot, dus komen er al minder mensen.

Wij proberen het ook te beperken, Tessa heeft nog kado's ongeopend op zolder staan van Sinterklaas (duplo-dozen). We hebben nu ook meer praktische kado's gevraagd (fietsstoel, regenlaarsjes, bal voor buiten, kinderparaplu, etc) in plaats van speelgoed! Ben benieuwd aanstaande woensdag of ze zich er aan houden!

Lisenka mv Tessa en Meike

Zoals Sandra al zegt: je hebt het niet altijd zelf in de hand. Ik had ontzettend veel mensen op Fabio zijn verjaardag (in totaal wel 50!) en daarom heeft hij dus ook heel veel gekregen. Ook klanten in de zaak bij ons kwamen spontaan met cadeautjes aanzetten!
Hij heeft aardig wat speelgoed gehad, maar ook de nuttige dingen zoals, kleding, geld, laarzen, ondergoed, pyamaatjes etc.
En ik ben nu eigenlijk net begonnen met Duplo te sparen, dus daar heeft ie veel van gekregen (vooral heel veel van de forummamma's!)

Van mijn beste vriendin heeft hij Uggs (140 euro!)  gehad én een goud armbandje. Veel te veel geld dus, maar ja zij kan zelf helaas geen kinderen krijgen en wil daarom graag Fabio verwennen, dus dan laat ik haar maar....

Groetjes van Cissy

Ik vind het zelf raar om tegen mensen te gaan zeggen wat ze wel en niet moeten kopen, laat staan voor hoeveel geld.. Daar is iedereen vrij in.

Vind het zelf ook vervelend als me tov zoiets me iets wordt opgelegd.

De hoeveelheid kadootjes vind ik zelf  geen probleem, maar eerder het bedrag wat daar aan uit wordt gegeven. Gelukkig heb ik mensen om me heen die, net als wij, veel meer waarde hechten aan een kleinigheidje dan elkaar te overtreffen. Ik maak me daar dus nooit zorgen over.

De meeste beseffen toch wel dat het nog maar een klein ventje is en het verschil toch niet ziet!

En dat opa, oma, en de "speciale" tantes iets extra's doen vind ik niet meer dan logisch.. Maar zelfs hun houden het binnen de perken..

Vrijheid blijheid..

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan