hoeveelheid verjaardagscadeau's

Als ze ons vragen naar de wensen dan geven we daar antwoord op. Verder is iedereen vrij.
Ook sturen wij het niet hoewel we voor Isa we één keer hadden aangegeven dat ze een nieuwe kamer kreeg... dat had een positief resultaat.Maar verder.... iedereen laten we vrij.

Ik zou niet over geld durven te beginnen maar ik weet niet hoe ik zou reageren als mijn vriendin met zo'n groot cadeau zou komen als bij Fabio.. Maar ik begrijp wel heel goed wat de   gedachte is en wat de gevoelens daar bij zijn.

Ik zou het ook laten vooral als zij zich er goed bij voelt, toch het minste wat je voor je vriendin kan doen (want het is  al zo weinig).

Renske

Wij hebben eigenlijk niet zo heel veel problemen met de hoeveelheid wat de kids krijgen. Wij hebben nl met onze vrienden en familie afgesproken dat we alleen nog voor de kinderen kado's kopen en niet meer voor de ouders en dat we het bedrag wat anders voor de ouders in de enveloppe zou gaan , verdelen over de kids in dat gezin. Zo kunnen wij i.p.v. 2 kleine kado's, 1 kado kopen wat het kind graag wil en wat ook nog eens nuttig is. Milan is eind september jarig en ook nu vragen mensen wat hij zou willen, want wij hebben eigenlijk alles nog van Jorick waar hij mee speelt. Dus krijgt hij veel kleertjes, of kadobonnen want anders zie ik door de bomen het bos niet meer.

Wij hebben wel zoiets van ieder zijn ding, wil de één voor € 10 doen is het goed, maar wil iemand anders het kind voor € 25 doen is dat ook goed.

Jolanda

Absoluut mee eens!!

Ik probeer het zelf ook 'in de hand te houden' door met name aan opa en oma en mijn peettante geld te vragen om de wintercollectie aan te schaffen  en aan de peettante en peetoom van Siebe kleding te vragen. Gelukkig vinden ze dat zelf ook veel fijner, omdat ze zien dat de kinderen al 'omkomen' in het speelgoed. De kindjes zelf hebben er nog geen besef van dat ze geld en kleding krijgen. Overigens doen ze er altijd wel een kleinigheidje bij.

En eerlijk is eerlijk, ik denk dat al die cadeaus krijgen vooral een probleem is als je twee of meer kinderen hebt van hetzelfde geslacht!!

En om eerlijk te zijn, als je hier ziet wat er beneden en boven staat en waar er nu daadwerkelijk mee gespeeld wordt en hoe vaak, dan vind ik het niet erg dat er met de twee verjaardagen van mijn kanjers geen bergen speelgoed bij zijn gekomen!!

Groetjes Fonske.

Wij doen daar niet zo moeilijk over.
Al hebben wij twee jongens,en komen we daarom soms in het speelgoed om,ze zijn maar één keer per jaar jarig.
Als oma het nou nodig vindt om met een giga cadeau aan te komen,is dat toch prima?
Wel wordt er van te voren gevraagd wat hij nodig heeft of graag wil hebben.
Bij iedereen is er ieder jaar een zelde  vast bedrag wat er aan cadeau's uit wordt gegeven en wij geven dan een beetje aan wat daarvoor eventueel voor  aangeschaft kan worden.
Maar als oma nu ineens iets tegen komt in de winkel wat ze heel leuk vindt en veel duurder is,hoor je mij daar niet over.
Wij  zoeken ongeveer   2 keer per jaar al het speelgoed uit en waar niet mee gespeeld wordt,gaat naar een kinderopvang van een bekende die dit paticulier doet en dus graag gratis wat speelgoed ontvangt.
Mijn kids zijn zeker niet verwend maar mijn mening is,Jarig is jarig en daar horen cadeau's bij,ook als die misschien een beetje aan de grote/dure kant zijn.
Groetjes Tanja

Hoi,

Ik probeer als mensen vragen wat hij hebben wil, noem een soort speelgoed o.i.d., maar meld ook altijd dat het iets van kleding, of geld voor de spaarpot mag zijn.

We proberen ook niet teveel mensen uit te nodigen.

verder moet ook iedereen het zelf weten, maar ik probeer het een beetje in de hand te houden. )de hoeveelheid.

gr

Yoëll is 1 keer per jaar jarig en dan is het ook feest met alles erop en eraan.
Mama staat een dag van te voren in de keuken voor al het lekkers, papa hangt 's avonds het huis vol slingers.
De dag van het feest is het taart en cadeautjes, het hoort erbij vind ik.

Ik vind niet dat je mensen op kan leggen wat ze moeten kopen. Als ze mij vragen wat hij wil hebben dat zeg ik wat hij leuk vind. Zo heeft hij gister allemaal duplo gehad.
Het zijn giga dozen, dan lijkt het veel, maar zo op de vloer valt het reuze mee.

Opa's en oma's, tante's en oom's willen allemaal wat geven waar hij lang plezier van heeft en ik ben niet degene die bepaald wat het kost.

Hier lag dan ook de hele kamer vol duplo en cadeau's gister waar Yoëll de hele middag meeheeft gespeeld met zn neef en nichten. En de visite er omheen, tja moesten ze naar het toilet, dan moesten ze even springen

Wij hebben vorig jaar toen Isis 1 werd een flinke hoeveelheid kado's gekregen, en ik vond het zelf ook véél te veel. Ik heb dus 's-avonds na haar feestje een heleboel op zolder gezet, en elke paar maanden haal ik weer wat dingetjes van zolder en heeft ze weer wat nieuwe dingen.

Dit jaar heb ik, als mensen het vroegen, wel wat "nuttige" dingen gevraagd (regenlaarsjes, een pyjama, speldjes en elastiekjes voor in haar haar) maar als mensen zelf niet om een kadotip vragen laat ik ze helemaal vrij in wat ze kopen. Als ik het echt teveel vindt dan gaat er weer een lading naar zolder!

Oma wilde een flink bedrag uitgeven (50 euro), en dat wilde ik graag wel een beetje sturen want ik vind het zonde als ze voor 50 euro spullen koopt waar we niets aan hebben. Ze heeft dus meegedeeld in het "hoofdkado", een houten keukentje, en daarnaast geeft ze nog een badjasje.

Maar ik kan pas volgende week vertellen wat we écht gekregen hebben, want a.s. zondag vieren we Isis' verjaardag pas ivm familie-omstandigheden.

Groetjes,
Myrna mv Isis en Nika

Terug
Bovenaan