Hoeveelheid voeding/slaap 6 maanden

<p>Hoi iedereen,</p><p>we zijn een beetje aan het rommelen met onze kleine die begin april 6 maanden oud is.</p><p>we geven hem namelijk om de 4 uur 180ml melk en hij krijgt een fruithapje (100 gram) en een groentehapje (75 gram)</p><p>Het schema is als volgt:</p><p>07:00 180 ml flesvoeding</p><p>10:00 +- 100 gram fruit</p><p>11:00 180 ml flesvoeding</p><p>15:00 180 ml flesvoeding</p><p>17:00 +- 75 gram groente</p><p>18:30/19:00 180 ml flesvoeding</p><p>Om 19:00 gaat hij naar bed en slaapt dan wel lekker door. Maar rond half 3 begint hij met spoken. Hij ligt nu nog in de wieg bij ons en dan gaan zijn voetjes de lucht in en lijkt hij klaarwakker.  Vanaf dat moment is het elk uur eruit voor een speentje en dan helemaal gaar om half 7 eruit terwijl hij loopt te praten en brabbelen.</p><p>Fles geven om 23:00 heeft geen effect - hij drinkt wel maar valt steeds in slaap en wordt dan nog steeds wakker. Rijstebloem deed ook niks.</p><p>Nu vragen we ons af: krijgt hij op deze manier genoeg binnen of moeten we hoe dan ook om 23:00 nog een fles geven? En hoe kunnen we hem helpen lekker door te kunnen slapen?</p><p>Bedankt voor de tips alvast!</p>

Ja zouden we kunnen proberen, maar ik twijfel een beetje omdst we dan weer overgaan op een nachtvoeding. Weet niet of hij daar dan aan gaat wennen of juist moet wennen aan het doorslapen?

Hai! Ik zou ook idd het groentehapje gaan ophogen, en eventueel 1 klein schepje pap aan de laatste fles toevoegen. Dan red die het zeker een stuk beter tot de ochtend.
Succes!

Bedankt voor de tips! 
qua groentehapje: hij wilt gewoon niet meer. We maken elke keer ongeveer 125 gram maar meer krijgt hij niet op.
we hebben al eerder geprobeerd rijstebloem toe te voegen maar zoals gezegd heeft dat dus geen enkel effect (2 scheppen)
Ik heb het idee dat hij gewoon niet veel meer dan 8 uur achter elkaar kan slapen, maar geen idee of dit zo is, want met een speentje gaat ie wel weer even dutten.
ahhh lastig haha

Ik zou gewoon een klein flesje melk geven s nachts (90cc). Je maakt het jezelf nu echt onnodig moeilijk. Nu moet je er elk uur uit. Grote kans dat hij na 90cc melk weer lekker in slaap valt en dan is iedereen een stuk gelukkiger. Hij is nog klein!!! Van 19.00-7.00 doorslapen hoeft nog LANG niet!! Van 19.00-3.00 is al heel lang.
Fijn dat hij een periode doorgeslapen heeft, maar het betekent niet dat dit dan altijd zo blijft. Soms hebben ze gewoon weer ff een voeding nodig s nachts en dat leren ze zichzelf écht wel weer af, maak je daar maar niet druk om! 
Mijn jongste dochter is 8 maanden en komt soms ook nog voor 90cc melk s nachts. (terwijl ze om 23.00 óók nog drinkt!) Ik geef het met liefde, daarna slaapt ze weer een poos. Dat liever dan 1000x eruit voor de speen. 
Groente ophogen kun je proberen maar daar zitten minder calorieën in dan in melk. Pap kun je ook proberen, maar geeft ook zeker geen garantie tot doorslapen. Rijstebloem werkte hier helemaal niet en bambix 6+ mnd lust ze echt niet, dus ik begin er niet aan. 
Ze worden ook niet altijd wakker van de honger denk ik, maar een klein flesje helpt wél doorslapen.
Ik zou gewoon dat kleine flesje geven. Doe je dat niet, dan blijf je doorpruttelen zoals je nu doet. Na een flesje slaapt iedereen weer na 15 minuten en dat is toch wat je wilt?

Ik zou gewoon een klein flesje melk geven s nachts (90cc). Je maakt het jezelf nu echt onnodig moeilijk. Nu moet je er elk uur uit. Grote kans dat hij na 90cc melk weer lekker in slaap valt en dan is iedereen een stuk gelukkiger. Hij is nog klein!!! Van 19.00-7.00 doorslapen hoeft nog LANG niet!! Van 19.00-3.00 is al heel lang.
Fijn dat hij een periode doorgeslapen heeft, maar het betekent niet dat dit dan altijd zo blijft. Soms hebben ze gewoon weer ff een voeding nodig s nachts en dat leren ze zichzelf écht wel weer af, maak je daar maar niet druk om! 
Mijn jongste dochter is 8 maanden en komt soms ook nog voor 90cc melk s nachts. (terwijl ze om 23.00 óók nog drinkt!) Ik geef het met liefde, daarna slaapt ze weer een poos. Dat liever dan 1000x eruit voor de speen. 
Groente ophogen kun je proberen maar daar zitten minder calorieën in dan in melk. Pap kun je ook proberen, maar geeft ook zeker geen garantie tot doorslapen. Rijstebloem werkte hier helemaal niet en bambix 6+ mnd lust ze echt niet, dus ik begin er niet aan. 
Ze worden ook niet altijd wakker van de honger denk ik, maar een klein flesje helpt wél doorslapen.
Ik zou gewoon dat kleine flesje geven. Doe je dat niet, dan blijf je doorpruttelen zoals je nu doet. Na een flesje slaapt iedereen weer na 15 minuten en dat is toch wat je wilt?

Terug
Bovenaan