Hoeveelheid

Goedemorgen,

Gisteren heb ik een aantal keren gekolfd ipv zelf te geven aan Bodhi. Twee keer had ik 125 cc...niet zo erg veel dacht ik...
's Middags was ik lekker de stad in met mijn dochter en heeft mijn vriend Bodhi daar een flesje van gegeven om 14.30. Bodhi dronk maar 120 cc en wilde toen echt niet meer... Hij is om 15.00 gaan slapen en werd pas om 18.30 wakker!
Hij heeft dus genoeg aan zoveel cc...
Om 18.30 dronk Bodhi weer maar 110 cc en is dan weer helemaal tevreden.
Om 21.30 heb ik zelf gegeven en dan kan ik dus niet zien hoeveel...
Ons kleine mannetje is super tevreden, slaapt onwijs veel en groeit goed. Hij plast en poept ook genoeg, dus ik maak mij eigenlijk niet druk.
Maar als ik lees hoeveel cc jullie kleintjes krijgen...dan vraag ik mij af of Bodhi wel genoeg krijgt. 9 Maart weer naar CB, dan zal ik t daar eens vragen...maar wellicht weten jullie meer :).
Bodhi heeft 5 voedingen per dag.

Liefs Brigitte

Hey Brigitte,

Alls Bodhi helemaal tevreden is en het zo onwijs goed doet dan zou ik me idd niet teveel zorgen maken! Met mijn zwangerschapscursusclubje spreken we nu wekelijks af. Alle baby's zijn ongeveer even oud (rond 12 a 14 weken). De baby's met flesvoeding drinken veel meer cc dan de baby's met afgekolfde bv! De baby's met fv zitten rond de 200 cc terwijl bv nog rond de 125 cc zitten... Er worden ook altijd grapjes gemaakt over het 'feeden' van de fv baby's, ha ha. Vraag het voor de zekerheid na op het cb, maar geniet gewoon lekker dat Bodhi het zo fantastisch doet!!!

Liefs J

Borstgevoede baby's hebben in verhouding ' minder' nodig dus klopt het wel dat de flesvoedingen meer cc's bevatten.
Je lichaam produceert dat wat je baby nodig heeft. Bodhi heeft dus voldoende aan ongeveer 100 ml.

Liefs

Als ik Sophie een flesje geef ipv de borst dan drinkt zo ook meestal 120/150 en die is er ook heel tevreden op. Zolang ze goed groeien en tervreden zijn zal het vast goed zijn.

Als het goed is kan je met dit sommetje precies uitrekenen hoeveel ze nodig hebben. Gekregen van het cb.

Je doet het aantal kiloos x 150.
De uitkomst deel je door het aantal voedingen op een dag.

Voorbeeld:

5 kilo x 150= 750
750:5 voedingen=150cc per fles.

Dit is een richtlijn. Dus kan voor ieder kindje anders zijn. Maar dan heb je wel een beetje een beeld van het gemiddelde.

Bedankt voor jullie reacties!
Heb vandaag ook een flesje Nutrilon gegeven, maar meneertje drinkt ook daar maar 110 cc van en slaapt er al ruim 3 uur op. 10.15 gedronken en daarna meteen gaan slapen.
Zijn maagje zal nog wel niet zo groot zijn ook...
En inderdaad, hij is erg tevreden en slaapt al vanaf 6 weken door, dus ik maak me ook verder niet druk.
Alleen als ik hier wel eens lees hoeveel cc de kleintjes al drinken...dan vergelijk ik dat toch met Bodhi...
Vooral omdat Bodhi ook een paar weken geleden 2 dagen erg onrustig aan t drinken was, net of hij niet genoeg kreeg ( had ik toen ook een topic van gemaakt).
Maar dat is gelukkig weer voorbij!

Welke maat dragen jullie kleintjes? Bodhi heeft rompers nog maat 50-56, dat zit nog prima en broekjes ook. Shirts gaan nu echt wel naar maat 62...de eerste kleertjes al weer aan het weggeven en opruimen....

Liefs Brigitte

Hoi Brigitte,

Hier is het ook erg wisselend, de hoeveelheid afgekolfde melk die PJ drinkt bedoel ik dan, soms klokt hij 180cc weg en een andere keer 125. Maar ja wij hebben ook de ene keer meer trek dan de andere. het maakt het wel erg lastig om een juiste hoeveelheud in de fles te doen.
PJ is nu 12weken en draagt denk ik al zo'n 3-4weken rompers maat 62/68 en kleertjes 62 waarvan een aantal aan de krappe kant worden dus 68 al voorzichtig te voorschijn gehaald.

mag ik vragen waarom je Bodhi Nutrilon hebt gegeven? Ben je je BV aan het afbouwen?

liefs Froukje

Veda zit nog steeds in maatje 50 en soms 56. Ik heb toevallig vanmorgen de broekjes van de lief! prematuur collectie opgeruimd. Dat krijg je met een klein muisje van 50 cm en 4000 gram. Haar buurmeisje, die op de zelfde dag is geboren, gaat al bijna naar 62.

Terug
Bovenaan