Hoeveelheid

Sara zit sinds deze week op maat 62, maar dat ik wel erg afhankelijk van het merk.
Van de hema past 58 nog prima met uitzondering van de rompertjes, die een maatje groter.
Maar het gaat wel heel snel, van maatje 50 veel te groot bij de geboorte (3200 gram bij geboorte) na 3 maand naar maatje 62!

Ja het gaat snel he... Hier ook maat 50 te groot ( 3150 geboortegewicht) en nu al bijna 62...rompertjes van de Hema nog wel 50-56...ik denk dat Bodhi nu zo'n 5200 gram zal wegen...

Ik heb Bodhi Nutrilon gegeven zodat hij daar af en toe een beetje aan kan gaan wennen... Was zo'n kant en klaar pakje.
Ik moet per 1 april werken en wil niet gaan afkolven op mijn werk...
Ik vind afkolven echt vreselijk...en nu t vakantie is konden de kids Bodhi een flesje geven. Maar verder drinkt hij nog gewoon bv! Ik ga t ook niet afbouwen, maar op de momenten dat ik niet genoeg afgekolfde melk heb, krijgt hij Nutrilon.
Dat heeft Bodhi ook in zijn eerste week al gehad, omdat hij toen extra voedingen nodig had vanwege geel zien..dus geheel en alleen bv kan al niet meer.

Hoe doen de andere bv mama's dat met werk?

Op dit moment zit ik te kolven haha.
Ik kolf alle voedingen af en geef het dan met de fles aan Finn. Dit omdat hij een paar weken geleden de fles weigerde.
Finn drinkt tussen de 130 en 250cc, 250 is wel een uitzondering hoor! Meestal drinkt hij 150-175 cc.
Vind het idd ook heel lastig wat je aan moet bieden, weggooien vind ik namelijk zo zonder!
Ik kolf tussen de 120 en 260 per keer (2 borsten)

Finn zit qua Rompers (hema) maat 62-68.
Truitjes maat 62 en broekjes 56-62.

Ik kolf op het werk trouwens wel, 1 of 2 keer.

Liefs Danielle

Wou een topic aan gaan maken met hetzelfde 'probleem'. Levy groeit ook goed, maar drinkt van flesvoeding maar 70 tot 90 ml en heeft dan genoeg. En van borstvoeding afgekolft drinkt hij tussen de 100 en 120 ml. Vind het ook erg weinig! Hij krijgt wel ong 6-8 keer per dag de borst, en soms zelfs wel vaker, hij komt snachts namelijk ook nog om de 3 uur.. Maak me wel zorgen, dus ga t CB even bellen..

Jinte drinkt rustig 180 tot 200 cc afgekolfde fles overdag. 's avonds drinkt ze vaak een keer vaker en drinkt dan niet zoveel.
Kindjes kunnen meer uit de borst krijgen dan dat je eruit kan kolven. Ik geeft altijd twee borsten omdat mijn productie behoorlijk ongelijk is vanwege een aantal borstontstekingen.
Ze krijgt 5 voedingen op een dag en slaapt s nachts heerlijk door.
Zolang kindje lekker slaapt, goed poept en plast en alert is geen zorgen maken hoor. Jinte groeit namelijk niet zo hard. Geboortegewicht 4415 maar daarna flink gekelderd met 8 weken 5010 dus ik hoop dat het nu wat vlotter gaat. Jinte draagt meestal maat 62 nu.

groetjes

Hey Brigitte,

Lars drinkt wel meer maar weegt in verhouding volgens mij hetzelfde als Bodhi en is net zo groot. Ik zit namelijk ook een beetje te schommelen tussen de 56 en 62. Terwijl Lars een paar weekjes ouder is.
Maar ik denk dat jij gewoon hele voedzame bv geeft en dat Bodhi daarom lekker tevreden is. Ik hoor vaak dat dat heel erg verschilt? Mijn schoonzusje kon geen bv meer geven omdat er te weinig voedingsstoffen in zaten. Ik weet het niet hoor heb ik er geen verstand van maar denk dat jij gewoon slagroom geeft ;-)
Snap dat je het gaat vergelijken, ik dacht eerst ook dat Lars te klein en licht was vergeleken met de rest, maar zo lang hij vrolijk, tevreden en gezond is, maak ik me daar niet druk om.

Geniet lekker van je tevreden mannetje, dat zag ik wel op die heerlijke foto! :)

Liefs Kim

Terug
Bovenaan