hoever ben ik nu?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Wie kan mij helpen met mijn vraag?
Mij laatste menstruatie was 19 april (eerste dag)
Als ik nu in mijn agenda uitreken hoever ik ben en wat ook de verloskundige
door de telefoon zei, ben ik nu (30 mei) bijna 6 weken zwanger.
Als ik op een willekeurige site op internet uitreken hoever ik ben komt dat neer op 5 weken!!??
20 juni ga ik voor het eerst naar de VK. Daar krijg ik een echo (ben dan volgens haar
in mijn 9e week) en dan weet ik zeker hoever ik ben. Ze meten dan het vruchtje op.
Ik heb in januari een miskraam gehad, daardoor krijg ik nu al bij 9 weken een eerste echo.
En hoe zit dat nou met zo'n cyclus? ik ben wat onregelmatig, maar de laatste paar maanden zit ik op 35 dagen. Dat wil toch zeggen dat mijn ovulatie (waarschijnlijk) later was en dus nooit korter zwanger kan zijn als ik bereken?
Lastige vraag? Of misschien lastig uitgelegd? hahahaa
Wie heeft hier ook ervaring mee?
Groetjes Anna

Hoi Anna,

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar je moet wel uit gaan van je laatste menstruatie en dan kan je op de internet site www.babybrabbel.nl precies uitrekenen hoever je bent. Zelf was ik wel sinds ik gestopt was met de pil rond de 22 dagen elke keer waardoor ik de eerste keer voor de echo ging gelijk een week verder was als ze dachten. En de Vk kan tenslotte goed zien hoever je bent.

Nog een fijne en voorspoedige zwangerschap toegewenst.

Gr Fruit Girl

hoi anna,

heb even zitten rekenen voor je, rekening gehouden met een cyclus van 35 dagen,
zit je nu in de 5e week en ga je morgen je 6e week in..

dan ben je dus eigenlijk 5 weken zwanger maar het is de 6 zwangerschapsweek, dus klopt wat je verloskundige zegt.. dat je rond 20 juni in je 9e week zit, dan ben je dus waarschijnlijk 8 weken en een beetje,

hoop dat je er wat aan hebt..

ps als die datums kloppen zijn we dezelfde dag uitgerekend!

liefs Iris

Hoi Fruit girl en Iris,
Bedankt voor jullie reacties! En al zo snel!!!!!
Iris, ben jij ook eind januari uitgerekend?
Leuk!!!
Zit jij dus nu ook in een spannende periode!!??
Ben je voor de eerste keer zwanger???
Groetjes Anna

ja volgens de berekeningen ben ik 31 januari uitgerekend, het is heel spannend allemaal want dit is mijn 1e zwangerschap het is allemaal nog nieuw enzo,

en jij ook 11e x zwanger??

liefs Iris

Hoi,

Mijn vk heeft toen ik zwanger was ook een berekening gedaan aan de hand van mijn laatste menstruatie. Bij de 1e echo bleek dat ik precies een week later uitgerekend was. Je weet het dus pas "zeker" als je je 1e echo hebt gehad.

Groetjes.

Het verschil tussen 5 en 6 weken zwanger komt door de lengte van je cyclus. Op je NOD ben je 4 weken zwanger, ongeacht de lengte van je cyclus.

Heb je een cyclus die langer is dan 28 dagen, dan kun je niet meer uitgaan van de eerste dag van je laatste menstruatie. Je eisprong is gemiddeld 14 dagen voor je NOD. Je krijgt daarnaast nog 14 dagen zwangerschap kado. Bij een langere cyclus dan 28 dagen, zou je meer dan 14 dagen "kado" krijgen ...... en zo werkt dat dus niet.

Als je weet wanneer je NOD was, dan weet je ook wanneer je 4 weken zwanger was. En zo kun je verder tellen en weet je of je 5 of 6 weken zwanger bent.

Groeten, mam van Laura en Ruben

Hoi anne,

ik weet alleen dat je dan op 19 januari uitgerekend zou zijn want ik was namelijk mijn laatste ongesteldheid 20 april en was 20 januari uitgerekend ....afgelopen januari dan wel ;-)
hoever en ik heb even in mn agenda gekeken en ik was dezelfde week als deze 6 weken zwanger.....kan een paar daagjes schele maar dat merk je snel zat dan nog toch?

maar kvond het wel leuk dat ik rond de zelfde tijd wist dat ik zwanger was als jij nu

groetjes en succes met je zwangerschap
mamavanTimo(8jaar) en Renzo (4 ½ maand)

Terug
Bovenaan