Hoezo BV en geen menstruatie...

Jemig, heb ik weer.... Volgens mij ben ik vandaag weer ongesteld geworden (tenminste het lijkt erop en het voelt ook zo....). Vloeien is het volgens mij niet want dat deed ik al 3 weken niet meer en Jasmijn is nu 6 weken oud.... Grrr, van een vriendin hoorde ik dat je niet ongesteld wordt als je borstvoeding geeft maar het lijkt erop dat ik dat geluk niet heb....

Hoest met jullie? En de ervaren mama's die borstvoeding geven.... kunnen jullie me wat meer vertellen hierover?

Hoi,

het vloeien is hier nu afgelopen hoop ik. Wout is nu ruim 4 weken oud.
Bij Tijn was het eigenlijk aan een stuk herinner ik me. Heb toen heel lang gevloeid en daarna ineens "vers" bloed dus ongesteld. Tijn was toen een week of 6 of 7 volgens mij. Ben het daarna nog 2 keer geweest, maar heel onregelmatig. Toen was Tijn 5 maanden en ben ik weer zwanger geworden van onze Wout. Terwijl ik nog volledige borstvoeding gaf...
Borstvoeding beschermt sowieso alleen maar tegen zwangerschap als je het volledig geeft en je kindje geen andere voeding krijgt. Maar dan nog is het dus per persoon verschillend en dus helaas heel goed mogelijk dat je nu alweer menstrueert...

groetjes Natasja

Bovendien is het ook zo dat je sneller ongesteld word als je kindje langer gaat doorslapen. Bv als voorbehoedsmiddel heeft het minste risico als je kindje minimaal om de vier uur bv krijgt. En dan is er nog de kans dat je zwanger raakt.

Ik ben trouwens nog niet ongesteld. Gelukkig!!!

Tis hier nog steeds geheelonthouding helaas door die stomme vleesboom die nog pijn bij elke beweging (is wel shit hoor, geestelijk wel willen maar je lichaam wat tegenwerkt!!!)... dus zwanger word ik zeker niet ;-)

Anyway, moet vanmiddag toch even voor de zekerheid op controle komen bij de gynaecoloog omdat ze even uit willen sluiten dat het iets is met m'n vleesboom....

Haha dit topic had van mij kunnen zijn, 1,5 week na de bevalling vloeide ik al totaal niet meer en sinds gister verlies ik toch echt "vers" bloed. En mijn buik voelt ook alsof ik ongesteld ben. Damian is nu 5,5week

Ik was echt zo blij, geef volledige borstvoeding dat ik dan de komende periode nog niet ongesteld ging worden, maar nee hoor.

Ik heb vanmiddag nacontrole bij gyn en ga het ook even navragen. Kan het gewoon weg niet geloven.

Trouwens Bab heb jij ook het gevoel dat je melkproductie ook wat minder/anders is? Misschien hebben wij ook wel gelijk een regel dag erbij hoor, maar bij het kolven krijg ik er ook veel minder uit en kereltje drinkt veel onrustiger

Hier werd ik 10 mnd niet ongesteld bij de oudste....toen ik de bv wat ging minderen kwam het weer op gang.

Nu is mijn zoontje 7,5 wk en niet ongesteld geweest, vloeien is gelukkig wel over.

Terug
Bovenaan