Hoezo ritme in de voeding?

Hey anje

Die fles van 23.00 krijg je hem niet wakker. Probeer hem een uur later te geven 24.00. tenminste als je een avond mens ben. Dan heeft hij de avond en de nacht slaap van 5 uur.

Omdat die van 24.00 dan de laatste is gaat hij hem rekken in de nacht als het goed is. en komt ie eerst om 5 uur een paar dagen en daarna word het misschien half 6 en ga zomaar door. Overdag gaat hij dan meer vragen. dus  misschien de  fles ophogen  10 cc erbij. Hij blijft dan als het goed is een tijdje hangen op 180 cc maar dat is geen richtlijn misschien dat jouw kindje minder wil of meer. Maar dat weet je zelf het beste.

Dus misschien heb je wat aan deze tip de laatste fles wat later!!!!!!

Dit werkte bij mijn zoontje 19.00 een fles en dan 24.00(5 uur ertussen)  maar ieder kind is anders.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd!!!!!!

Veel succes groetjes Marion

Mijn stukje kwam op een andere discussie terecht maar ik wilde hem hier zetten.
FORUM deed erg raar sorry.
 
Hoi Anje,

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt hoor.
Wij hebben een dochtertje van 9 weken oud. Sinds de afgelopen week gaat het 'savonds beter met het ritme. Wij hebben ook een vast ritueel en sinds de afgelopen nachten werkt dit steeds beter.
Onze dochter krijgt om de 3 a 4 uur een flesje. Dit wisselt weleens omdat ze de ene keer een flesje van 165 cc drinkt en de andere keer net 100cc. Maar daar maak ik me niet druk over want ze komt goed aan in gewicht, dus dat zit wel goed. 'Savonds rond 20.00 gaat ze lekker in bad en krijgt  dan haar pyamaatje aan. Daarna krijgt ze haar flesje, en daar wordt ze lekker moe van, en een half uurtje later nadat de voeding wat gezakt is gaat ze naar bed toe.
Wij maken haar sins de afgelopen  avonden niet meer wakker voor de voeding van 23.00 a 24.00. Want dit deden wij ook wat niet echt goed werkte. Want ze was te moe om haar flesje goed te drinken en inderdaad kwam ze 3 uur later weer voor haar flesje. Dus het werd een gewenning voor haar. Nu we haar niet meer wakker maken komt ze ,sochtends rond 5.00 a 6.00. Dus ze slaapt nu gewoon door.  Ze komen vanzelf wel als ze honger hebben. En zo kom je ook van je nachtvoeding af. Misschien is het bij ons gewoon toeval hoor, maar het werkt uitstekend. En ze komen echt niks tekort hoor als je het laatste flesje overslaat.

Succes!
Ik ben benieuwd.

Groetjes van Elly
 
Hi Anje,

Wij hadden ook zo'n mannetje sliep heerlijk tot een uur of 2 -3 en dan een voeding
maar sliep daarna ook weer lekker door.
Wij hebben hem lekker laten gaan tot hij 3 1/2 maand was en toen zijn we de nachtfles steeds iets minder gaan geven met resultaat dat hij met goed 4 1/2 maand doorsliep van 08.00 tot 07.00/08.00 en wat ik gedaan heb is inderdaad iets eerder zelf naar bed gaan.
En gewoon lekker genieten van de nachtfles lekker een 1/2 uurtje samen op de bank heerlijk zo'n lief klein mensje bij je. En niks en niemand die je stoort.

Groetjes mamma van Mitch
 
Wat fijn dat ik zoveel tips heb gekregen!!!
We laten onze zoon nu slapen na de fles van 18.00 uur en hij komt nu sinds vier dagen door tot 1.00 uur en komt dan om 6.00 uur weer. Dus wel een fijn ritme. We gaan nu proberen of hij eerder de fles kan krijgen, die van 1.00 uur is toch wel een beetje lastig. Maar nu dient er een ander 'probleem' aan, hij komt sinds hij dit ritme heeft een half uur of drie kwartier eerder voor de fles. Overdag is het geen probleem, want dan pak ik hem in de kinderwagen en kan ik de fles rekken. Maar snachts wil dat niet, zie je mij al lopen door de donkere nacht?! Vanmorgen heb ik hem in de wipstoel met speen nog kunnen rekken, hij viel nog even in slaap zelfs, daarna gewassen en het is om 10.00 uur gelukt om hem de fles te geven. Ik heb wel het idee dat het krampjes zijn waar hij onrustig van is, maar dat is meestal savonds. Ik geef hem voor de fles van 18.00 uur 3ml venkelwater. Dit lijkt wel te helpen. Maar daar mag hij maar 12 ml van hebben op een dag en min. 3ml per keer.
Anje
 
Ons dochtertje is inmiddels meer dan 10 maanden. Rond de 8 a 10 weken begon ze met doorslapen. Ook ik had problemen met die voeding van 23.00 u, ze was soms niet wakker te krijgen!
Langzaam aan ben ik die laatste voeding gaan vervroegen, zodat ze (hopelijk) in een minder diepe slaap was. Extra tip: laatste voeding aandikken met Nutrix, ligt zwaarder op de maag en dan houden ze het langer vol!
 
Hey anje

Ik las dat je kindje nu last kreeg van krampjes en dat je de fles aan het rekken was overdag. Dat komt door de 2x 5 uur slaap('savonds+'s nachts). Dus krijgt overdag meer honger mijn tip is  elke fles 10cc ophogen en niet je fles gaan rekken daar  worden de krampjes erger van.

Het ritme wat je eerst had overdag gaat straks weer goed lopen als je je flessen ophoogd en nu er even aan toegeeft dat hij nu meer honger heeft overdag. Je stopt pas met ophogen als hij weer op zijn ritme is wat je gewend was overdag.

Hoop dat je wat hebt aan deze tip. Of je hebt het al gedaan.

Groetjes Marion
 
Hoi mammamarion

Ik rek alleen de fles als hij dus eerder komt, zoals 3 kwartier. Ik probeer het ritme van om de 4 uur te houden.
Ik heb allang door dat de kleintjes zich niet laten bedonderen en ook niet laten sturen. Ik heb ergens gelezen dat pasgeborenen de koning(in) in het gezin zijn.
De fles ophogen met 10 cc wil niet, hij krijgt nu 5 x 150 cc (die hij vaak niet eens leeg drinkt, laat vaak 10 a 20 cc staan). Dat is om 6.00, 10.00, 14.00, 18.00, 22.00 uur. Hij kreeg eerst die laatste fles niet, alleen als hij het aangaf in de nacht, dat was vaak tegen 1.00 uur en kwam dan keurig om 6.00 uur. We hebben geprobeerd om die fles van 1.00 uur naar voren te schuiven, maar daar werd Stan onrustig van. We gaan nu proberen om hem toch wakker te maken om 22.00 uur en komt hij dan om 2.00 uur weer, dan krijgt hij een fles van 90 cc en na een paar dagen 80 cc net zolang totdat hij die fles niet meer nodig heeft.
Deze tip had ik ergens gelezen en was toch verstandiger volgens het cb. We zien het wel. Hij is erg tevreden.
Anje
 
Oke en dan hier mijn gouden tip hahah!

Wij hadden met Tygo precies hetzelfde. Tygo is trouwens 7 weken en 3 dagen geleden geboren. Hij kreeg meteen 6 voedingen: 08.00, 12.00, 16.00, 20.00, 00.00 en 04.00 uur. Omdat Tygo nogal groot ter wereld is gekomen (4090 gram) mocht hij al vrij snel 1 voeding minder van het c.b. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk want hij werd gewoon wakker van de honger 's nachts. Nu hebben wij het volgende gedaan.
We hebben Nutrilon Forte voor hongerige baby's gekocht (viel Tygo ook echt onder haha). Deze voeding krijgt hij nu tussen 23.00 en 00.00 uur, we proberen ervoor te zorgen dat hij deze hele fles leegdrinkt zodat hij de nacht over kan. Forte blijft langer in zijn maagje zitten zodat hij langer een 'voldaan' gevoel heeft en dus minder snel weer honger krijgt. Maar ons probleem was ook dat Tygo na zijn fles van 20.00 uur heel diep in slaap viel en we hem ook niet echt wakker genoeg kregen om de laatste fles leeg te drinken. Tygo krijgt overigens 200cc nu (180cc water en dan de poeder erbij is 200cc). Hij krijgt tegenwoordig om 19.00 uur te eten en dan 'maar' 120 cc, dus aanzienlijk minder. Dit omdat hij nu dus tussen 23.00 en 00.00 uur vanzelf wakker wordt van de honger. Hij drinkt dan dus ook die Forte fles helemaal leeg en slaapt daarna tot 's morgen 07.30 uur zo'n beetje.
Wel is belangrijk (heb ik me laten vertellen) dat je kindje rond dezelfde tijden te eten krijgt, dus een regelmaat. Een half uurtje eerder is niet erg, een half uur later ook niet maar  mocht hij dan nog slapen ofzo dan maak ik hem wakker om te eten. Komt hij een dik uur eerder dan probeer ik het te rekken door hem te sussen.

Hopelijk heb je hier wat aan!
 
Terug
Bovenaan