Hoge bloeddruk

Hallo,

Ik heb al eens eerder een bericht hierover geplaatst kan helaas niet terug vinden.

Mijn bloeddruk is vanaf begin zwangerschap 142/86. Tussendoor 1x wel weer goed geweest. Nu is het 153/86.

Dit is mijn 2de zwangerschap en met de eerste niet gehad.

De reden dacht ik eerst drop dat heb ik al weggelaten. Wel ben ik verslaafd geraakt aan pepermunt. De verloskundige zei met mate nemen. Misschien toch maar mee stoppen?

Verder heb ik stress rondom mijn schoonouders. Heb steeds meer discussies met mijn schoonvader omdat hij zich met mij bemoeit. Zo was de naam van mijn zoon te lang, mag ik niet elke weer naar mijn familie want kost bezine(drie kwartier), blijven slapen vind hij al helemaal belachelijk want kun je het niet alleen? Wanneer we het erover hebben richting mijn familie te verhuizen wordt hij wit heet want dat kan niet omdat mijn man dan zijn baan zou moeten opzeggen en dat kan niet. Als ik zeg dat hij ook een andere baan kan zoeken wordt hij nog kwader want hier zit hij goed (helaas wil mijn man ook niet weg ) Ik mocht geen afscheid nemen van mijn zoontje wanneer ik ga want gewoon vertrekken is beter (ik vind van niet). Ik had ook gevraagd of ze uit nood mijn zoontje naar en van de peuterspeelzaal konden brengen, dat waa goed. Toen ik voorstelde dat ze een keer meegingen zodat ze weten waar het is enz vonden ze dat goed. Toen zei mijn schoonvader maar je zwangerschaps kwalen worden toch ook alweer minder (dit was in de eerste trimester) ja die worden wel minder maar ik ben nog wel moe en kan ook een keer ziek worden. We wilden een nieuwe hoekbank dit is bij hun bekend. Mijn schoonvader had een 3 zits gezien. Toen we vertelden dat we deze niet namen zei hij dit is een goede bank en vind je niet zo weer terug en een hoekbank is helemaal niet goed voor je weet je dat. Pff ik dacht waar bemoeit je je mee. Van de week zouden ze oppassen omdat het die week niet door ging zei ik dat ik in de middag mijn zoontje wel wilde brengen zodat ze hem toch nog zien deze week. Die ochtend had ik 2 afspraken staan dus een drukke ochtend. En keek er naar uit. Hij zou ook bij hun middag dutje doen. Ik appte dat ik er aan kwam. Toen belde ze en zei ze wat kom je doen dan? En ik dacht dit meen je niet?! Ze zei dat ze het druk had en er visite kwam( dit was bekent en was geen probleem). Gesprek afgerond en ik kon wel janken. Was zo moe. Mijn zegt er allemaal niks over tegenover zijn ouders en ze zijn de enige waar ik terecht kan.

En zo zijn er meer dingen en is sinds mijn zoontje geboren is, 2 jaar.

Ik wil ook graag weten iemand bekend met hoge bloeddruk begin zwangerschap? Ben nog maar 4 maanden HELP! wat betekent dit voor mijn baby??? En wat doen ze er aan als dit zo blijft?

Bij deze een link naar je oude topic, omdat je aangeeft die kwijt te zijn.

Dennennaalden thee (o.a. verkrijgbaar bij Holland &Barret) werkt bloeddruk verlagend. Maar geen idee of dat andere bijwerkingen kan hebben bij de zwangerschap.

Het klinkt alsof je alles wat je schoonvader zegt hoog opneemt. Hij kan van alles vinden, maar uiteindelijk zijn de dingen die je noemt gewoon zijn zaak niet.
Ik snap dat wanneer je moe bent, dat soort gedoe veel harder binnenkomt, en het heel lastig is zulke opmerkingen te laten geen. Zeker wanneer ze van iemand komen die je regelmatig ziet, en waar je enigszins afhankelijk van bent.
Hij heeft recht op een mening. Jij hebt alle recht om zijn mening naast je neer te leggen.
Misschien kan je man eens met zijn vader praten over grenzen enzo.

Heb zelf ook in de tweede trimester hoge bloeddruk gehad. Ik moest stoppen met werken en rust nemen. Rust werkt het beste. Rond 20 weken was mijn bloeddruk weer normaal. Stress werkt averechts. Wat ik mis in je verhaal over je schoonvader is de steun van je man. Hij mag gerust voor je opkomen! Mijn advies, pak je rust!

Bij deze een link naar je oude topic, omdat je aangeeft die kwijt te zijn.

Dennennaalden thee (o.a. verkrijgbaar bij Holland &Barret) werkt bloeddruk verlagend. Maar geen idee of dat andere bijwerkingen kan hebben bij de zwangerschap.

Dit is niet mijn bericht. Ik heb nooit last gehad van wazig zien en in de andere zwangerschap was alles steeds goed.

Maar heel lief dat je dit deed.

Het klinkt alsof je alles wat je schoonvader zegt hoog opneemt. Hij kan van alles vinden, maar uiteindelijk zijn de dingen die je noemt gewoon zijn zaak niet.
Ik snap dat wanneer je moe bent, dat soort gedoe veel harder binnenkomt, en het heel lastig is zulke opmerkingen te laten geen. Zeker wanneer ze van iemand komen die je regelmatig ziet, en waar je enigszins afhankelijk van bent.
eeft recht op een mening. Jij hebt alle recht om zijn mening naast je neer te leggen.
Misschien kan je man eens met zijn vader praten over grenzen enzo.

Dat heb ik ook geprobeerd bij mijn man dat hij eens praat met zijn ouders maar hij zegt dat zijn vader altijd al zo geweest is en zijn broer, zus en moeder trekken zich er nooit wat van aan en denken laat hem maar praten.

Heb zelf ook in de tweede trimester hoge bloeddruk gehad. Ik moest stoppen met werken en rust nemen. Rust werkt het beste. Rond 20 weken was mijn bloeddruk weer normaal. Stress werkt averechts. Wat ik mis in je verhaal over je schoonvader is de steun van je man. Hij mag gerust voor je opkomen! Mijn advies, pak je rust!

Rust is heel moeilijk. Ik ga wel slapen als mijn zoontje op bed ligt. Ik heb alleen mijn schoonouders die oppassen dat is altijd als ik een afspraak heb of ga sporten. Mijn familie wonen te ver weg en mijn zussen hebben hun eigen gezin en drukte. Ik mis het ook dat mijn man er niks van zegt meeste gevallen is hij er ook bij. Maar mijn man zegt dat zijn vader altijd zo geweest is. En hij, zijn broer, zus en moeder trekken zich er niks van aan.

Misschien voor jou ook een idee om de opmerkingen van je schoonvader net als de rest te negeren. Laat hem maar maar kletsen. Ene oor in en andere oor weer uit.

Rust is niet alleen slapen. Ik had ook een peuter en op de dagen dat hij niet naar de opvang ging, lag ik toch veel op de bank.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan