hoge bloeddruk

Hallo,

Na de laatste controle bij de huisarts( hij is ook gyneacoloog) bleeek dat mijn bloeddruk vrij hoog was. Dit moet goed in de gaten gehouden worden, maar hebben jullie mischien tips hoe ik deze weer wat omlaag kan krijgen. Ik moet wel zeggen dat ik een stresskipje ben, maar volgens de dokter is dat niet de hoofdoorzaak.Het werkt natuurlijk niet in mijn voordeel, maar toch.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Tegenwoordig hoor je heel vaak dat het minderen met zout tijdens een zwangerschap met hoge bloeddruk niet helpt.
Het enige wat dan zou helpen is rust rust en nog eens rust.
Dus proberen niet te stressen!!!!
Vind het vreemd dat je huisarts zegt dat dat niet de oorzaak is, omdat bij de meeste mensen dit juist wel de oorzaak is.

Op www.babycentrum.com kun je de vraag aan een verloskundige stellen, misschien weet zij er wat op??

succes
 
hoi.
ik hoef maar ergens ff aan te denken en mijn bloeddruk schiet ook meteen omhoog. ik was ff gestrest omdat ik naar de vk moest enzo, kwam ik daar en mijn bloeddruk werd gemeten was ie: 120 85. veel hoger dan ze van mij gewend waren...ik me weer druk maken daarom natuurlijk.
toen was ik eenmaal thuis en na een uurtje was ik weer lekker rustig en ging ik hem weer meten (heb zelf zo'n ding) en toen was ie ineen 110 62...dus volgens mij heeft het wel met stress te maken.
ik eet overigens helemaal niet zoveel zout. maar zoutloos brood gaat mij echt te ver...das niet te eten.
verder doe ik over de aardappelen en de groente geen zout en drop probeer ik te vermijden.
veel succes en doe lekker rustig aan.
liefs van sandy
 
Hoi anoniem,

Ik heb er ook last van en bij mij is het gewoon erfelijk, mijn moeder had en heeft het nog steeds. Mijn oma had het.
Daar doe je niet zo heel veel tegen.

Wat handigheidjes zijn:
Magnesium werkt spierontspannend en zo rustgevend, in bad liggen of douchen, bewegen (niet te extreem, bijv. zwemmen of fietsen). Niet te veel prikkelende dingen eten (erg zout of flink gepeperd, de één reageert hier heftig op de ander heeft er geen last van, uitproberen dus). Voor zover dat kan: belastende situaties vermijden (soms zijn feestjes bijv. erg druk)
Kijk voor de rest zelf naar wat je ontspant, bij de een is dat lezen, de ander gaat wandelen ... het is ook iets persoonlijks.

Het is ook iets dat je moet accepteren dat het bij je hoort. Ik baal er nog steeds van (dus ben daar nog volop mee bezig). Tot zo ver ging het bij mij goed in de zwangerschap (ben nu 34 weken). Deze week echter was de onderdruk bij de verloskundige 100 en dat was echt de grens vond ze, dus ga ik morgen naar de gyneacoloog om goed gecheckt te worden. En misschien moet ik dan onder behandeling van de gyneacoloog blijven.
Valt het mee, dan blijf ik bij de verloskundige.
Het kind groeit bij mij voor de rest goed, dat is geen probleem (is zelfs iets te groot), maar je loopt een groter risico op zwangerschapsvergiftinging en daarom zijn ze zorgvuldig met je.

Een teleurstelling dat ik naar de gyn moet, en toch op een gekke manier ook wel een beetje een geruststelling.

Nou, dit is mijn verhaal, ik weet hoe vervelend het is en het kan je best erg onzeker maken, dus veel sterkte en luister vooral goed naar jezelf!

Groetjes, Janine
 
Te hoge bloeddruk kan van stres komen, kan in de familie zitten maar kan ook te maken hebben met vocht vasthouden die de bloevaten beknellen. Het is daarom voor de dokter moeilijk te bepalen waar het aan ligt. In bad gaan zou moeten helpen. als je er een ontspannende kruiden olie (kneip) bij in doet is het helemaal heerlijk. Zoutloos zou niet meer helpen maar overmatig zout gebruiken is ook niet goed gewoon om denken. Het is wel belangrijk om goed naar je lichaam te luisteren. Veel sterkte.
 
Nou je hebt al heel veel goede tips gehad maar wij weten natuurlijk niet hoelang je al zwanger bent. Als je namelik een beetje tegen het eindje aanloopt dan kan het ook een voorbode zijn van zwangerschapsvergiftifing dat was bij mij althans zo en dat kan je maar een ding doen. Op de bank gaan liggenm en je niet druk maken. (dat heb ik namelijk te weinig gedaan)
 
Terug
Bovenaan