hoge bloeddruk

Hoi meiden,

Ik ben inmiddels 36 weken zwanger!
Sinds 2 dagen heb ik constant last van hoofdpijn en duizeligheid! Ben nu vanochtend bij de verloskundige geweest en ik had een onderdruk van 97. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? En zo ja wat voor een klachten krijg je als ie hoger wordt? en is er ook een max.? Als ie maandag niet gezakt is moet ik naar ziekenhuis! Hoop dus dat ie zakt

Groetjes Gerlinde
 
hoi,

ik had bij mijn zwangerschap van mijn dochtertje ook in de laatste weken een hoge bloeddruk.

ik has 150 over 95.

daar lieten ze me mee lopen maar hij mocht niet hoger worden ,ik moest ook twee keer per week op controle.

mijn klachten waren alleen een beetje hoofdpijn.

ze vroegen wel bij iedere controle op de volgende punten te
letten:erger wordende hoofdpijn,sterretjes zien,tintelingen in je
handen of een band gevoel om je buik.

dan moest ik gelijk bellen.



ik hoop dat je hier wat   aan heb.

 
hallo,ik had de laatste weken van mijn zwangerschap ook een hoge bloeddruk.Mijn onderdruk was 110.Moest toen idd naar het ziekenhuis en werd onder behandeling gesteld van de gynecoloog.En ik kreeg volledige bedrust!!Heb dus 3 weken alleen maar op bed gelegen,mocht alleen maar naar beneden voor de toilet(mocht niet eens de afwas doen)..Ben uiteindelijk bij 38 weken bevallen en toen de bevalling begon was mijn bloeddruk gelukkig gedaald naar een onderdruk van 90.Heb dus toch de bevalling thuis mogen doen onder begeleiding van mijn eigen verloskundige.(boven de 95 doet mijn verloskundige geen thuisbevalling en moet je naar het ziekenhuis).
Veel succes ermee en rust dus veel uit zodat ie zakt....,groetjes
 
Hoi Gerlinde,
Ik hoor hier eigenlijk niet thuis maar was een beetje aan het neuzen, vandaar.

Maar ik had ook een hoge bloeddruk. (150/95) Daar gebruikte ik ook medicijnen voor.
Die had ik al voordat ik zwanger was. Maar ja wat voel je als hij hoger wordt?
Ik voelde het net alsof ik wolkjes in mijn hoofd kreeg. Begon een beetje zweverig te
worden en af en toe behoorlijke hoofdpijn. Als ik dit voelde dan was de bloeddruk
gegarandeerd te hoog. Dat klopte ook altijd wel.
Doordat ik die hoge bloeddruk had ben ik onder behandeling van een gyneacoloog in
het ziekenhuis gekomen. Moest ik dus ook in het zh bevallen. Was wel balen want ik had (voordat ik wist wat bevallen inhield) graag thuis bevallen. Niet dus.
Voordeel was wel dat de baby en ik heel goed in de gaten werden gehouden.
Tijdens de bevalling leek het erop dat ik het Hellp-syndroom kreeg. Pijn in de maag
en goed beroerd. Bloed geprikt, gelukkig was dit niet zo.
Maar verder ging het prima. Dus een hoge bloeddruk geeft iets meer risico, maar
verder zegt het niet zoveel.
Ik hoop voor je dat hij zakt.....
Groetjes Melanie mmv Quinten (31-08-04)
 
Hoi ik  had in mijn vorige zwangerschap last van een hoge bloeddruk (onderdruk 100),dit begon met 37weken, en ben toen opgenomen in het ziekenhuis  en daardoor heb ik een inleiding gehad. Ik ben nu 27 weken zwanger van de tweede en heb vanaf de 20ste week alweer een hoge bloeddruk en slik nu medicijnen ervoor. Het enige wat je een beetje kan doen is veel rusten en niet teveel stressen hierdoor kan de bloeddruk soms wel zakken.

groetjes en suc6
 
Hehoi Gerlinde,

In een van de reactie op jouw bericht las ik dat hoge bloeddruk eigenlijk niet zoveel voorstelt. Het tegendeel is waar: het stelt behoorlijk wat voor. Althans: het kan zo zijn!
Het is niet voor niets dat je naar de gyneacoloog moet en in het ziekenhuis moet bevallen. Hoge bloeddruk kan gevaarlijk zijn voor je kindje, want het kan o.a.  de bloeddoorstroming van de placenta verminderen waardoor je kindje te weinig zuurstof krijgt.

Ik wil je hiermee niet bang maken, hoor, want bij mijn eerste zwangerschap moest ik met 34 weken naar het ziekenhuis omdat mijn bloeddruk te hoog werd. Verder had ik helemaal nergens last van. Uiteindelijk had ik, met medicijnen, een onderdruk van 110/115. Maar nog steeds nergens last van (hoofdpijn, duizelig, band om de buik of iets anders) en mijn kindje maakte het hartsikke goed.
Wel moest ik elke 2 dagen op controle waar mijn urine bekeken werd op eiwitten en een ECG werd gemaakt.

Wat ik je met mijn verhaal wil meegeven is dat je zeker  moet uitkijken met hogebloeddruk, maar je moet je er niet druk om maken. Als het nodig is worden jij en je kindje goed in de gaten gehouden. Vertrouw op je lichaam en trek aan de bel als je anders voelt dan anders.

Sterkte en op naar een gezonde bevalling.

Greetz,
Leontine
 
Terug
Bovenaan