hoge bloeddruk

Hallo,

Ook ik had aan het eind van de zwangerschap plots een hoge bloeddruk.
Ik ben meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis en daar bleek dat ik ook eiwit in mijn urine had (nieren functioneren dan slechter) en bovendien erg weinig bloedplaatjes.
Dit zijn allemaal symptomen van pre-eclampsie. Ik mocht nog wel naar huis maar met de instructie dat wanneer ik ook maar last kreeg van hoofdpijn, buikpijn of wat dan ook, ik meteen weer contact moest opnemen.
Uiteindelijk ben ik 2 dagen later dus opgenomen in het zkh en heb ik daar nog 3 dagen volledige bedrust gehad. Aangezien ik toen al ruim 39 wkn was, ben ik ingeleid en binnen 4,5 uur had ik een dochter.
Daarna bleven de bloeddruk echter hoog en de bloedplaatjes laag waardoor ik nog een paar dagen langer in het zkh heb moeten blijven.

Hoge bloeddruk kan dus gevaarlijk zijn maar dit  is wel afhankelijk van andere symptomen. Vandaar dat je wat scherper in de gaten wordt gehouden.

Suc6 en hoop dat je geen andere klachten krijgt.

Heidi
 
hai,
ja ook ik wil je wat vertellen, bij de 1e en 2e zw.schap had ik halverwege stijgende bloeddruk,bij de 1e heb ik gedroogde australische abrikozen op mijn nuchtere maag gegeten, 5 stuks de vorige avond in een schaaltje water geweekt en smorgens gegeten, maar dat hielp een beetje maar op het einde werden door de hoge bloeddruk de bevallingen 3 weken van te voren ingeleid, mijn bloeddruk was 160/110 en zelfs tijdens de bevalling kwam hij op nog hoger, maar goed ik wil er geen western verhaal van maken hoor, maar net als de andere reacties; let op jezelf als je lucht in je hoofd wordt of een band om je buik voelt altijd aan de bel trekken ik wens je veel succes joh, groetjes
 
Terug
Bovenaan