hoge bloeddruk

hoi.ik moest met 31 weken mezelf melden in het ziekenhuis bij de gyn.vanwege een hoge bloeddruk 140/100 .ik had zelf helemaal niets in de gate ,geen hoofdpijn ofzo.ik heb zelf 2 dagen in het ziekenhuis gelegen.daar werden een aantal ctg scans gemaakt en omdat ik ook wat eiwit in mn urine had ,moest ik ook 24 uurs urine opvangen.gelukkig was dit al snel weer goed.ik moet nu elke week terug komen,mn bloeddruk is nog vrij hoog maar acceptabel.moet vanmiddag weer heen.

groetjes,karin   vandaag 37 weken en 2 dagen

Hoi, bedankt voor al jullie reacties. Ik ga nu dit weekend even rustig aan doen en dan wacht ik maandag maar af. De VK heeft wel gezegd dat wanneer ik klachten krijg (die had ik gisteren met de meting niet) dat ik dan meteen moest bellen en dat ze dan de bloeddruk zouden komen meten. Urine was ook getest, maar dat was gelukkig in orde. Als de bloeddruk maandag nog te hoog was, dan moest ik naar het ziekenhuis. Ik ben benieuwd, ik hoop dat rust helpt.

Hai mammamica,

Wat vervelend voor je zeg. Ik wil je niet onnodig bang maken maar ik denk dat je er rekening mee moet houden dat als je bloeddruk  nog meer stijgt  je wsc opgenomen gaat worden. Ik hoop natuurlijk voor jou dat hij maandag wat gezakt is.
Ik heb zelf geen zwschapsvergiftiging gehad maar bij mij werd daar in eerste instantie wel aan gedacht. Daarna heb ik lange tijd in het ziekenhuis gelegen waarvan 2 weken op zaal. Daar kwamen regelmatig meiden binnen met een hoge bloeddruk. Vandaar dat ik er het eea van weet. Om je gerust te stellen. Die meiden moesten wel lang blijven maar het is bij hen allemaal goed afgelopen. Ze zijn gewoon heel alert op een hoge bloeddruk, en terecht.

Een onderdruk van 90 is op zich vrij hoog maar nog niet te hoog. Maar als je bloeddruk normaal veel lager is kan dit wel duiden op een zwangerschapsvergiftiging. Zeker in combinatie met je andere klachten. Gelukkig hebben ze geen eiwit in je urine gevonden ( anders was je direct opgenomen ). Dat is zeker positief. Ik zou het nu iig heel rustig aan doen en hopen dat het weer wat zakt. En natuurlijk alert blijven op andere signalen zoals vocht vasthouden, hoge buikpijn, slecht zien en hoofdpijn. Een zwschapsvergiftiging kan heel gevaarlijk zijn dus als je het niet vertrouwd moet je direct actie ondernemen.
Ik zal voor je duimen. Ondertussen moet je gewoon lekker veel gaan bankhangen en laat manlief de kopjes thee en koekjes maar aanslepen

Terug
Bovenaan