hoge bloeddruk

Hai allemaal,

Zit met een probleem wat ik even kwijt moet en dacht misschien zijn er meer mama's die hier ervaring mee hebben. Wij willen graag nog een tweede kindje erbij. Marissa wordt in Juli 2 jaar en wij zouden een broertje of zusje erbij erg leuk vinden.
Marissa is 5,5 week te vroeg geboren via een spoedkeizersnede  omdat ik het Hellpsyndroom had (te hoge bloeddruk en daardoor zwangerschapsvergiftiging). Na die tijd is mijn bloeddruk hoog gebleven. Ik heb nu nieuwe medicijnen gekregen die je ook kan gebruiken bij een eventuele zwangerschap. Maar ze werken nog niet echt, ik moet nu smorgens een dubbele portie nemen. Dat heb ik vanaochtend voor het eerst gedaan, en voel me de hele dag nu zo moe en draaierig. Heb zelfs mijn moeder laten komen om voor het eten en Marissa te zorgen. Kon geen stap meer zetten. Ben dus bang dat als de medicijnen niet goed gaan werken, ik terug moet naar de andere medicijnen, maar dat houdt dus in dat ik niet zwanger kan/mag worden. Dat zou mijn gezondheid (en die van een eventuele baby) in gevaar brengen.

Zijn er meer meiden die ondanks hoge bloeddruk zwanger zijn geworden? Ben erg benieuwd.

Groetjes Bianca mv Marissa

Lieve Bianca, helaas weet ik precies wat jij doorgemaakt hebt en maar ben nog niet zo ver dat we aan een tweede zwangerschap beginnen. Wel ben ik geïnteresseerd in je vervolg. Ik hoop voor je dat je binnenkort zwanger mag/kan worden en wens je   dan een voorspoedige en vooral volledige zwangerschap toe! Sterkte en hou ons alsjeblieft op de hoogte. Liefs Stephanie

Hee bianca,

Ik heb dit 4 jaar geleden meegemaakt en heb toen helaas mijn tweeling verloren. Er is trouwens nooit uit de onderzoeken gekomen dat het Hellp syndroom echt de oorzaak was hoor....Maar had toen ook zwangerschapsvergiftiging en een bloeddruk van 200/135!
Maar goed ik heb dus ook al jaren medicijnen voor hoge bloeddruk. Ik weet niet welke medicijnen jij hebt die je wel mag tijdens een zwangerschap?

Ik had Aldomet (schijnt heel ouderwets te zijn, maar ik deed het er heel goed op).
Nu ben ik langzamerhand aan het overstappen op Atenalol (die ik voor de zwangerschap had en die dus niet tijdens de zwangerschap mag,) maar voel me er nog niet echt lekker bij. Mijn lichaam moet echt weer wennen aan die andere medicijnen.

Ik hoop dat ik je hiermee wat heb kunnen helpen?
Succes!
Groetjes van Cissy

sorry dat ik inbreek Bianca maar Cissy is wist helemaal niet dat jij
Hellp hebt gehad en waarom je destijds de tweeling hebt verloren. Ik
schrik er van...

Volgens mij gaat er met Hellp zoveel mis dat de aanwijsbare oorzaak een
gevolg van Hellp kan zijn. Tenminste dat heb ik begrepen. Bij mij liet
de placenta los.

Pfff, wat moet jij een emotioneel heftige zwangerschap van Fabio hebben gehad zeg.

Bianca, ik hoop dat je wat aan de info van Cissy hebt. Wanneer ga je naar de gyn, ik neem aan dat je dat daar gaat bespreken? Die kunnen je vast ook goed begeleiden. Sterkte

Hoi Bianca,

Yari is ruim 6 weken te vroeg geboren omdat ik een te hoge bloeddruk had en er daardoor geen of te weing voeding bij hem kwam. Ik heb er geen zwangerschapsvergiftiging van gekregen maar toch was dit al heftig genoeg. Ik heb na de bevalling ook medicijnen gekregen voor de bloeddruk maar dat waren andere dan die je tijdens de zwangerschap kan gebruiken. Nu hebben wij besloten om er weer voor te gaan en omdat de gyn toen zei dat als ik weer een kindje wilde we dan eerst langs moesten komen hebben we nu een afspraak staan voor 5 juni bij de gyn. Dus ik kan je nog geen vervolg melden maar ik wil je wel op de hoogte houden over wat de gyn zegt en wat de volgende stappen zijn.

als je meer wil weten mag je me ook mailen: ellepel9@hotmail.com is mijn mail adres (na de el komt een negen geen g)

xx Elly mv Yari

Tsjee wat een verhalen allemaal. Heftig hoor. Ik krijg nu L-methyldopa. 4x per dag. Dit gaat allemaal nog via de huisarts. Die heeft mij nog niet doorverwezen naar de gyn. Over een maand krijg ik weer een 24-uurs bloeddrukmeting en dan gaan we weer verder kijken. Ik heb thuis een bloeddrukmeter, dus kijk thuis ook af en toe.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik herken mijn eigen situatie in jouw verhaal! Marit is ook te vroeg geboren (ingeleid) met 38 weken door mijn veel te hoge bloeddruk. Sindsdien (en ook al jaren voor mijn zwangerschap) ook nog steeds een te hege bloeddruk waar ik Metoprolo en fosinopril voor gebruik. (deze mag ik niet gebruiken als ik zwanger wil worden) ik doe het daar wel erg goed op. Vorig jaar wilde wij voor een 2e gaan en dus werd mij ook L-Methyldopa voorgeschreven (dat is overigens gewoon Aldomet, maar dan goedkoper, Aldomet is een merknaam maar de werkzame stof is ook gewoon L-Methyldopa) Ik werd er een beetje dizzy en moe van en ik had niet echt goede resultaten met dit medicijn. Toen ik opeens ernstige verlammingsverschijnselen kreeg (en nog veel meer) bleek dat ik Mltiple Sclerose had en toen hebben we besloten om de wens voor een 2e wondertje in de ijskast te zetten. Eerst maar kijken of dat uberhaupt nog haalbaar is voor mij, nu bleek dat ik chronisch ziek was. Ik heb heel lang niks meer van me laten horen op het forum, maar wel nog regelmatig gelezen. Het gaat ondertussen erg goed met mij en de wens voor een 2e kindje is ook hier weer aanwezig. De MS zal niet de grootste handicap zijn, maar wel die rot bloeddruk, ook ik moet gewoon naar de Gynecoloog voor een gesprek. Zowiezo is voor ons een 2e een heel groot vraagteken omdat Marit met al het medishe mogelijke is gekomen, dat wil ik zowiezo niet meer, ik vond dat een enorme belasting voor mijn lijf en volgens mijn Neuroloog is het voor mensen met MS uit den boze om hormoonbehandelingen te ondergaan. PPffff, een heel verhaal ondertussen, maar als je meer wilt weten of praten hierover; moniqueslotboom@hotmail.com Sterkte ermee!!

groetjes Monique mv Marit 26-08-2006

lieve Bianca, ik heb er geen ervaring mee maar weet wel dat je nieuwe medicijnen altijd 2 weken 'moet' proberen voordat je echt kan zeggen of je wel of niet met de bijwerkingen kan leven. Dus hopelijk trekt het bij!

liefs Jenneke

Terug
Bovenaan