hogebloeddruk :-(

Hoi

net terug van de VK. Ik zit nu op het maximale bloeddruk en moet woensdag terugkomen om het nogmals te laten meten. Ik voel mij verder goed en geen eiwit in mijn urine. Enige waar ik wel last van heb is heel veel vocht. Sinds  vorige week heb ik  ook hierdoor last van slappende en pijnlijke  handen en vannacht kreeg ik daarbij  pijn in mijn schouder en kon alleen in een houding  slapen. Dat ging natuurlijk niet goed dus niet veel geslapen. Ik hoop dat de hoge bloeddruk hierdoor komt. Ik mag voor de verloskundige niet ingaan op mogelijke nesteldrang dus rustig aandoen. Trouwens is mijn kindje  nog niet ingedaald - dacht ik  wel dat ie was omdat ik wel last heb gehad van steende pijn, maar  het  moet nog komen. Zijn er andere die last hebben van hoge bloeddruk?  

Mor74 - 37 weken vandaag    

Hoi hoi,

Nee, ik heb geen ervaring met hoge bloeddruk, wel met laag.
Rustig aan doen! En evengoed wel blijven drinken.

Ik hooop dat het woensdag wat gezakt is!

Succes!

Groetjes Sientje

Hoi Mor!
Ik heb al sinds het begin van mijn zwangerschap last van hoge bloeddruk. Heb ook heel snel medicijnen ervoor gekregen, die houdt hem redelijk onder controle. Mijn bloeddruk schommelt nu, een paar weken terug was het bv 145/90, en nu is ie weer 120/70. De medicijnen doen gelukkig zijn werk.
Volgens mij is dat ook de eerste stap die de gyneacoloog (als je wordt doorverwezen) onderneemt, je medicijnen geven. Voor de rest moet je de volgende symptomen in de gaten houden:

- in eens heel veel vocht vasthouden in voeten, enkels, handen en polsen (die hoort natuurlijk ook wel een beetje bij zwanger zijn, maar ook bij hoge bloeddruk)
- heel erg misselijk
- een gevoel alsof er boven op je buik, bij je middenrif een te strak elastiek zit
- veel hoofdpijn

En onthou daarbij dat je voor de rest geen enkele invloed op die bloeddruk kan uitvoeren. Je onderdruk kan iets naar beneden gaan door rust, maar het helpt niet altijd. Zoutloos eten helpt ook niet.