Hoi allemaal,ik ben nieuw hier en een vraag over bv!

Allereerst hallo allemaal, Ik ben nieuw op de site en zal me eerst even voorstellen,ik ben Linda 27 jaar en op 11 juli bevallen van een prachtige dochter genaamd Jordan.
Ze is nu bijna 7 weken en ik geef nog steeds borstvoeding, dat gaat goed want ze komt gemiddeld 250 gram aan per week.
Toch komt ze nog steeds om de 3 uur drinkt dan een borst helemaal leeg soms nog een beetje van de ander en slaapt daar 3uur op soms als ze wat onrustiger is en langer wakker dan slaapt ze wat langer door, maar eigenlijk nooit langer als 4 uur.
Gemiddeld dus tussen de 8-10 voedingen per 24 uur.
Ik geniet van het borstvoeding geven, maar ook dit is erg vermoeiend.
Elk kind is verschillend, maar ik zou het heerlijk vinden als ze doorslaapt nachts, al is het een uur of 5-6.
Komt dat vanzelf een keer, of krijgt ze te weinig en moet ik misschien de avondvoeding vervangen voor kv?

Hoop dat jullie me wat tips kunnen geven, consultatiebureau zegt dat ik haar zo vaak moet aanleggen, op verzoek, in principe doe ik dat en is ze voldaan, maar het is wel lekker als ze nachts wat langer slaapt.
De speen pakt ze sinds kort, nog niet altijd met gemak, maar het gaat wel beter en dan slaapt ze vaak ook weer in of door,moet hem alleen heel vaak weer terug stoppen omdat hij eruit valt en ze begint te huilen.

Alvast bedankt Groetjes Linda
 
doorslapen komt meestal vanzelf,ze heeft het nu denk ik gewoon nog nodig.
ik weet dat het vermoeiend is,heb het zelf ook gehad mijn meisje was nooit voldaan(om de 2 uur voeden,ook 'snachts).
ik ben toen gestopt met bv.,want op kunstvoeding (hadden we geprobeerd een paar keer)was ze veel langer verzadigd. en ze werd natuurlijk meer moe want uit een flesje drinken daar moest ze meer moeite voor doen.
als je een fles geeft kun je ook controleren hoeveel ze krijgt,je kunt bijvoorbeeld ook wat afkolven en bijv. de voeding van +- 23.00 in een flesje doen en dan wat meer geven.
ik weet niet hoe zwaar je dochertje is? maar ik denk met zo'n 7 weken dat ze al wel tussen de 120cc en 150cc mag hebben.
het is een beetje uitproberen,maar je kunt het doorslapen niet echt dwingen meestal komt dat vanzelf.
als ze dadelijk wat langer tussen de voedingen wakker is heeft ze die slaap 's nachts echt wel nodig en dan zul je zien dat er ineens 5 uur of misschien wel 6 uur tussen zit.
ik weet nog wel dat ons meisje met 9/10 weken doorsliep. ze kreeg toen nog een fles om 23.00 en de volgende morgen schrok ik wakker om 6.00!!! ik
dacht ohhh....heb helemaal niks gehoord,ben gelijk gaan kijken maar ze sliep zo lekker.
half uurtje later was wakker!
maar ik kan je vertellen die eerste nacht dat ze doorslapen is zooo lekker!!heb je zelf ook ff lekker bijgetankt!! daar knap je echt van op!

groetjes ilse mv Finn (17 weken)
 
Op deze leeftijd is om de 3 uur heel mooi hoor! Je moet uitgaan van tussen de 8 en 12 voedingen per 24 uur op deze leeftijd.

Ik zou geen kunstvoeding gaan bijgeven. Helemaal niet nodig, je kind doet het zo goed op jouw melk! En moedermelk legt een beschermende laag aan in de darmen die beschermt tegen infecties en allergie. Een flesje kunstvoeding tast dat laagje aan en je moet wel 3 weken puur en alleen moedermelk geven om dat weer te herstellen.

Nachtvoedingen gaan op een gegeven moment echt vanzelf over hoor! Ik maakte het mezelf in de nacht zo gemakkelijk mogelijk. Baby sliep bij me op de kamer, dus ik hoefde geen koude gang over, maar kon al voeden bij het eerste tekentje. Verder stopte ik zo snel het kon met verschonen in de nacht. Ook hield ik de nacht heel rustig, ik ging niet met mijn kind zitten praten of spelen en hield het licht uit.
 
Hai ilse,

Ik weet dat het inderdaad vanzelf komt.
heb ook nog wel geduld,hoorde alleen van hoop vrouwen dat hun kind zo snel doorsliep. Maar ja elk kind is anders.
Ik probeer te kolven, maar dat wil nog niet echt lukken, ik krijg er maar 40-50 ml uit,en dat schiet niet echt op. Blijf het wel proberen,want ik wil het graag nog even volhouden, en als ik een fles kan geven dan kan ik de avond aan mn an geven zodat ik al naar bed kan gaan.
Ze is nu al rond de 4750 gram, ze komt met bv +/- 250 gram aan per week.

Maar als het kolven niet wilt opschieten dan kan ik de laatste voeding toch vervangen voor kunstvoeding?Dat maakt toch niet uit?
 
bedankt dirksmama, dan ga ik dat niet doen!
ik probeer ook overdag rust te krijgen,maar vaak kies ik ook weer voor huishouding, dat gaat ook helaas door.
En dan kan ik niet ontspannen slapen als er nog veel gedaan moet worden.

Ze slaapt overdag in eigen kamer,nachts bij mij in de wieg doe het ook zo rustig mogelijk en dan slaapt ze ook snel weer verder.
Alleen is het wel vermoeiend,is ook fijn als het kolven gaat lukken dan kan mn man de laatste voeding geven of mn moeder als ze daar is, nu kan ik niet op mn gemak even weg.

hebben jullie ervaring met kolf, en werkt elektrische kolf beter als hand?zou ik daar meer voeding mee uit kunnen krijgen?
 
Hoi Linda,

Kolven is iets dat je moet leren hoor. De eerste keren is rond de 50cc al een schitterende opbrengst als je niet in plaats van een voeding kolft maar naast wat je kind drinkt. Op zich kolft een electrische kolf vaak wat sterker, maar in principe heb je niet eens een apparaat nodig om te kolven. Het is echt even wennen en leren en als het eenmaal loopt, dan loopt het gewoon

Het beste moment om te kolven is in de ochtend. 's Nachts is het prolactinegehalte in je bloed het hoogste en daarom heb je in de ochtend vaak vollere borsten. Een uurtje na de ochtendvoeding geeft vaak een goede opbrengst. Sommige vrouwen vinden het makkelijker om bij de ochtendvoeding de borst waaraan het kind niet drinkt te kolven, omdat je dan profiteert van de natuurlijke toeschietreflex die je kind veroorzaakt. Als je kind de ene borst heeft gedronken kun je kind en kolf van plaats laten wisselen, een kind haalt altijd meer uit een borst als een apparaatje.

Je kind heeft nu een heel mooie leeftijd om te beginnen met het oefenen met een flesje. Het beste oefen je elke dag, op een moment dat je kind wel wakker is maar niet rammelt van de honger. Om te oefenen is 20-50cc trouwens al zat, het gaat er vooral om dat je kind de techniek leert beheersen.

Af en toe een flesje met jouw melk in de avond is natuurlijk een rustgevend idee - maar hou wel rekening met het feit dat je dan voor je naar bed gaat even goed kolft of laat leegdrinken. Met overvolle borsten slaap je ook niet lekker!

Toen mijn oudste geboren was kreeg ik een gouden tip: probeer de eerste 12 weken overdag als je kind slaapt zelf ook even te gaan liggen, laat het huishouden voor wat het is (vraag daar even hulptroepen voor - als je weet dat je was ook gedaan wordt als jij ligt rust je beter uit). Rust is in de eerste tijd echt goud waar voor je als kersverse moeder!
 
Over het voeden krijg je al vee ltips dus daar zal ik niks aan toevoegen. Ik las dat je dochter de speen nog niet zo goed pakt het kan zijn dat de vorm of de maat van de speen van invloed zijn. Al moet je natuurlijk nooit proberen metee nspeen ee nvoeding uit te stellen maar als ze huilt om de speen kan het helpen om een andere te proberen. Ik heb goede ervaring met die speentjes van bibi.
En neem idd rust je kindje heeft meer aan een uitgeruste moeder dan een gepoetst huis.
succes
 
Terug
Bovenaan