Hoi allemaal,ik ben nieuw hier en een vraag over bv!

Linda,

als je 50 ml kolft na een voeding, dan is dat best veel. Ik kreeg er alleen iets uit, als ik kolfde in plaats van een voeding en dat was de eerste keer maar iets van 30 ml. Het wordt vanzelf meer.

Als je de laatste voeding door je man wil laten geven, zal je zelf op dat tijdstip toch ook moeten kolven om de productie op gang te houden. Mijn ervaring is, dat kolven meer moeite kost dan je kindje zelf laten drinken, dus kolven deed ik eigenlijk nooit als ik zelf thuis was.
 
Bedankt voor alle reacties.
Bedankt voor de tip Dirksmama, over in de ochtend kolven, ga ik dat eens doen.
Ook met wisselen van kolf en kind naar de andere borst!
Avonds zal ik ook moeten kolven inderdaad, want als er 4 uur niet uit is gedronken dan staan ze op springen, dat zal zeker niet lekker slapen.

Ik dacht dus dat 50ml erg weinig was, maar blijkbaar was mn vriendin een melkfabriek die haalde gewoon 300ml per borst eruit, dus ik dacht dan is 50 wel erg weinig.
Maar zij was gewoon een uitzondering wat dat betreft!
Blijf het gewoon oefenen, moet er ook wel totaal ontspannen voor zijn!

Esther is heb nu een ander merk speen, weet even niet hoe hij heet, geen bibi of difrax, maar de speen zelf is wat langer, en ze pakte hem meteen, dus dat gaat goed!
Ben er blij mee want ik hield geen pink meer over,en ondertussen zat zij maar op mn schoot, ik denk dit moet anders, dat kan zo niet de hele dag door!

MissyM Inderdaad is gewoon borstvoeding geven veel minder moeite, moet dat apparaat ook daarna weer helemaal reinigen, maar ik wil wel een buffertje in de vriezer hebben, voor als de nood aan de man is, of ik moet weg dat het er is.

Allemaal bedankt voor de tips hier heb ik wel wat aan!

Fijne dag allemaal
 
Hoi Linda,

Misschien nog wat tips over het kolven:
Leg een warme handdoek over je borst voor en tijdens het kolven, hierdoor stroomt de moedermelk beter, kolf ook 1 borst per keer, zo heb je 1 hand over om de borst meet te masseren tijdens het kolven. En idd een elektrische kolf is veel praktscher, en vaak ook effectiever. Dichtbij je lindje kolven, zodat je haar kan zien is ook prima voor de toeschietreflex!
ik kolf ook af en toe, gewoon om een voorraadje te hebben, maar ook om de hoeveelheid moedermelk op peil te houden, het blijft tenslotte vraag en aanbod!
De beste tip blijft; ga op je gevoel af, denk er niet teveel over na!

Gr.
 
Terug
Bovenaan