Hond en baby!

hoi meiden,

wij heb 2 hondjes (kruising ruwharige teckel) van alweer 11 jaar.
ze vinden kinderen erg leuk.
ze zijn wel wat bang voor het zoontje van mijn schoonzusje, maar dit komt omdat hij gewoon niet lief voor ze is.
dit is helaas elke keer een discussie punt als ze bij ons op bezoek komt.
ik moet dan namelijk elke keer haar kind corrigeren, omdat ze het zelf niet doet.
ik wil gewoon niet dat mijn dieren pijn worden gedaan.
we hebben ook nog twee katten, deze zijn ook erg lief, maar zullen straks echt wel moeten wennen.
ik ben nu pas net (5 weken?) zwanger, maar als we straks beginnen met de babykamer e.d. mogen de dieren overal bij zijn.
ik hoop dat het bij iedereen goed gaat.
ik denk als je zelf er goed mee om gaat het wel goed komt.
de beesjes horen tenslotte ook bij het gezinnetje.

groetjes kwinty.

hoi Kwinty,

Heel herkenbaar wat schrijft, onderdeel van en andere kinderen corrigeren. We hebben genoeg voorbeelden om ons heen van zo gaan we het niet doen, maar gelukkig ook een paar van wel. Sommigen laten ineens de hond en de kat niet meer in de woonkamer en het liefst zelfs buiten. Ik geloof dat onze hondjes dat niet eens zouden accepteren, haha!

Liefs Lientje

Hoi,

Zielig he, dat sommige mensen hun kinderen gewoon aan de oren laten trekken of aan de staart van een hond. En dan onder het mom van: kijk eens hoe lief de hond is,
hij doet helemaal niks! Ik erger me daar altijd heel erg aan.
Mijn kinderen mogen absoluut niet aan de hond trekken of slaan etc..
En dat weten ze ook, waardoor er wederzijds echte vriendschap is ontstaan.
De honden zijn helemaal door het dolle als mijn kinderen beneden komen.
(de honden komen bij mij niet boven). echt heel lief.

groetjes Daan

Hallo allemaal,

toen ik zwanger was van mijn eerste kindje woonde ik tijdelijk bij mijn ouders die twee honden hebben (een dalmatier en een grote mixmax). Toen ik van mijn kindje bevallen was en thuis kwam van het ziekenhuis heb ik de honden hem meteen laten bekijken en afsnuffelen. Ze probeerden zelfs het bloed van zijn hoofdje af te likken! Ik heb dan ook niet geluisterd naar de adviesen dat je de hond niet mag laten likken (ze moeten hem toch begroeten om hem te accepteren?) over bacterien heb ik me niet druk gemaakt, mijn kindje kreeg immers BV en door mijn geknuffel met de honden moeten daar al afweerstoffen voor die bacterien ingezeten hebben.
Beide honden hebben hem meteen als een lid van de familie geaccepteerd. Het enigste probleem in het begin was dat ze over beschermend waren (nu nog) en dat ik heel erg moest oppassen als ik ze uitliet met mijn baby erbij, een van de honden heeft buiten  namelijk een jongetje op skielers in zijn rug (meer zijn trui) gebeten omdat hij te snel op de kinderwagen afkwam, ik denk dat hij hem wilde tegenhouden.
Hte leuke is dat mijn zoontje(nu drie jaar oud)  en de honden (vooral de dalmatier) echt vrienden voor het leven zijn! Ze zijn hartstikke blij als ze hem zien en begroeten hem als een lid van de familie en als ik mijn zoontje een keer op zn kop geef en hij moet huilen dan heb ik twee honden bij mij staan die me aankijken van :'wat doe jij nou? Je kind huilt!'
Dus naar mijn mening je hond overal zoveel mogelijk bij betrekken en vooral niet van je kindje weghouden! Het is jouw kindje, dus automatisch een lid van de familie!
Veel geluk ermee, Nika      

Voor iedereen kan ik de dvd adviseren Kinderen en Honden.
Dit is door gedragstherapeut (voor honden) Debbie Rijnders gemaakt.

Deze DVD laat zien dan kinderen en honden fantastische vrienden kunnen zijn mits er aan een aantal basisvoorwaarden wordt voldaan.

Want je dient je kind ook dingen duidelijk te maken over de hond.

Kijk allemaal maar eens op www.tinley.nl
daar kun je de dvd bestellen. het is echt een aanrader!

Terug
Bovenaan