Honden

A

Anoniem

Guest
Hallo,

even een vraagje voor iedereen die een hond heeft/of mee te maken heeft.

Fleur is nu in de leeftijd, 12,5 maand, dat zij niet meer in de box wil. Hoe lossen jullie dit op met de hond(en)?
Om Fleur een beetje de ruimte te geven hebben we naar de achterdeur toe, een traphekje geplaatst zodat de honden buiten blijven en Fleur binnen blijft.

Maar met slechter weer hebben we dus een kleine meid en 2 honden binnen. Ben erg benieuwd naar jullie oplossingen.

Hai,

Wij hebben een hond en 2 kleine kids. De oudste is 2,5 en de jongste 11 maanden. Bij ons zijn er nooit problemen geweest, de kids spelen lekker op de grond en de hond ligt of op zijn kussen of hij is buiten. Ik moet wel zeggen dat wij een hele rustige hond hebben hoor!
Het enige probleem wat ik ermee ervaar; hij is enorm in de rui, ik heb net gestofzuigd, maar ik weet zeker dat als we morgen opstaan ik WEER moet stofzuigen! Doodziek word ik ervan!

succes!

x

hoi hoi

wij hebben 2 honden en die weten dat als Ryan op een kleed in de kamer of
buiten op het gras ligt hun er niet bij mogen komen

gebeurt wel eens stiekum hoor

verder laat ik ze er gewoon bij ze gaan vanzelf rustig liggen
en als Ryan dadelijk gaat kruipen / lopen dan moet hij leren dat  hij bij HUN plaats
weg moet blijven want ze moeten wel een eigen plekje hebben

ik dnek dat je het gewoon op een beloop mmoet laten en kijken hoe het gaat
en NOOIT alleen laten dan is het prima

succes

groetjes moekje

Onze dochter is nu 10 mnd en we hebben een labrador van 3 jaar. Dit gaat eigenlijk heel goed ik probeer ook niet te panisch te doen als Boris in de buurt is. Nu dat Eva het hele huis doorkruipt en dus ook elke keer Boris opzoekt kan ik ze niet afzonderlijk houden. Als we s,ochtend van bed komen dan staat Boris heel hard te kwispelen en Eva giert het uit van plezier als ze hem ziet vaak krijgt ze nog een dikke kus van hem zo lief. Ik laat ze natuurlijk nooit alleen en als Boris te fanatiek is omdat hij wil spelen of zoenen dan zeg ik er wat van. Maar andersom natuurlijk ook Eva vind zijn oren en poten super interresant en knijpt daar dan in Boris kijkt mijn dan vaak vragend aan zo van toe zeg daar s wat van.

Liefs Linda,

Fleur wordt hier ook met volle enthousiasme begroet. Veel gekwispel en effe "zoenen".

Het probleem is alleen dat mijn ene hond niet aangeraakt wil worden. Wel als zij naar jou toekomt maar niet dat jij naar haar toegaat.
Ze is zo verschrikkelijk onderdanig. We weten er nu heel goed mee om te gaan en zij waarschuwt altijd. Haalt niet uit wie er in de buurt komt, maar ze bromt even.
Roep je haar naar je toe is er niets aan de hand.

Fleur weet dit al heel goed. Als Lucky bromt dan stopt ze met kruipen en gaat de andere kant op. Maar ben toch altijd bang voor het moment dat Fleur wel door gaat.

Even voor de duidelijkheid. Voor dit soort momenten staat de box voorlopige nog in de woonkamer en Lucky gaat meestal zelf uit de weg liggen of buiten liggen.

Tot nu toe totaal nog geen problemen maar wilde gewoon even weten hoe anderen hiermee omgaan. Het blijven tenslotte honden die nooit helemaal te vertrouwen zijn.

hoi hoi

kweet niet waar je woont, maar misschien is een honden ren een oplossing?
kheb er toevallig nog 1 in de aan bieding, en dan praat ik niet over een heel klein rennetje, maar echt wel voor 2 honden, met evt een binnen hok

groetjes simone

Hallo,

wij hebben ook een hele lieve hond.
Dylano en zij, zijn echt de dikste maatjes.
Dylano mag naar Jazzy toe, als ze uit haar bench is. Bij de bench moet hij wegblijven, dat is haar plek. Maar juist dat vind Dylano nou helemaal geweldig, om daar naartoe te gaan.
Jazzy laat het allemaal wel toe, als Dylano haar aanraakt. En als hij te hard gaat doen zeg ik dat dat niet mag, en dan gaat hij vervolgens haar aaien.
Hij moet ook altijd erg lachen om haar, als we gaan wandelen ofzo.
Dus ik zou ze wel bij elkaar laten, alleen onder toezicht dan.

Liefs Debby.

Ik heb niet echt een oplossing behalve ze toch weg te houden als je het niet vertrouwt.

Onze 2 hondjes doen echt geen vlieg kwaad, dus het gaat prima hier. Ik moet alleen wel opletten dat ze in hun blijdschap niet oven de kleine heen denderen. Maar het gaat eigenlijk altijd goed, en indien nodig gaan ze toch naar buiten of de gang in, of naar boven achter het traphek.

Groetjes,
Eveline

Terug
Bovenaan