@honeybye

Heej hallo,
Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden, ben al met potjes eten gestart. Maar wil toch repley gaan doen. Kan dit nog? iemand tips om mee te beginnen, soort groenten of fruit?? Heb vandaag appel geprobeerd maar hij kauwt wel kleiner stukjes maar eet het niet op. Ohja hij heeft ook nog geen tanden.

Volgens mij kan dat wel hoor. Broccoli, wortels of een halve aardappel ( gekookt)
Gewoon een halve banaan geven of een schijfje peer. Kiwi eet ze bij mij van een lepeltje omdat dat moeilijk vast te houden is maar ze kan de stukjes goed kauwen en doorslikken hoor ook zonder tanden. Broodkorsten kun je geven of gewoon stukjes brood. Tomaat doe ik in schijfjes en komkommer in reepjes. Was je al begonnen? Zag het berichtje net pas.
 
Tuurlijk kan dat nog, ze moeten het toch ooit leren;).
Onze kleine heeft ook nogsteeds geen tanden maar eet alles wat we haar geven.

Voor jou om te beginnen de makkelijkste dingen zijn.
Broodkorst, die kan ie zelf vasthouden en gewoon mee proberen te eten.
Aardappel gekookt, zorg dat hij niet te hard is dan gaat het goed.
Banaan, in schijfjes.

Omdat hij ondertussen 8 maanden is kun je het wat sneller opvoeren met andere dingen.

Wij zijn 1 week geleden begonnen met vis (Geen roofvissen) meer ites neutraals als pangafilit geven, en gister heeft ze kip gehad. Koe en varken moet je nog even mee wachten.

Fruit wat wij nog niet geven is appel omdat dit te hard is. Alle ander soorten fruit gaan goed, een favoriet hier is druiven. Wel even het schilletje eraf halen als het mogelijk is, dit is nogal stug en krijgen ze niet kapot.
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor de tips. Hij krijgt inmiddels brood.
Wortels wil die ook wel. Alleen zelf eten werkt niet echt, hij knijpt ze helemaal fijn. Banaan heb ik ook al geprobeerd vindt die ook erg lekker.

Hij heeft nog steeds geen tanden. Heb trouwens appeel geprobeerd, maar dat ging niet. HIj kreeg het wel in stukjes maar niet opgegeten.


 
Terug
Bovenaan