Honger / buikje met 15 wk

Hallo ladies,

Vanaf week 6/7 merkte ik dat ik ontzettend op tijd moest eten, zo niet dan werd ik helemaal eng. Twee boterhammen 's morgens en 2 's middags was niet genoeg; om 10.00/10.30 u had ik ze alle 4 al op waarna ik tussen de middag warm at in het bedrijfsrestaurant. Dan redde ik het de rest van de middag wel. Uitslapen in het weekend was qua eten ook onhandig: ik moest echt stipt op tijd ontbijten! Wat ik ook allemaal braaf gedaan hebt. Wat wil je: ik was niet misselijk maar eng/onpasselijk worden omdat ik niet at wilde ik natuurlijk koste wat 't kost vermijden! En blijkbaar heeft mijn kindje het nodig.
Ondertussen ben ik bijna 15 weken zwanger en deze hongerbuien worden nu wat minder. Nu vraag ik mij af of het kleine buikje wat ik heb nu komt door het overmatig? eten of niet. Het kan toch niet al mijn kindje zijn die zo groeit? Hebben jullie ook al een buikje? Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik mt 34 heb en de meeste van mijn kleren nog wel pas. Een strakke spijkerbroek gaat nu echt te strak worden. En mijn middel verdwijnt dus.
Moet ik nu wat gaan sporten omdat 't vet is of hoort dat erbij?
Ik hoor graag wat jullie ervan denken...

groetjes, Caro

P.S. zweven jullie ook zo, de hele dag? ;-)
 
Ik had hetzelfde (ik heb mijn suikers ook wel eens geprikt en die waren erg laag op dat soort momenten) en kreeg ook rond dezelfde tijd een buikje.

Ben je ook al veel in gewicht aangekomen? Dat was ik namelijk niet, het was echt mijn kindje wat aan het groeien was.

Ik weet niet precies wat een normale gewichtstoename is bij 15 weken, maar dat kan je VK je misschien vertellen.

Wat betreft sporten: als je er zin in hebt en de energie ervoor hebt zou ik het zeker doen, het is fijn om je conditie zo lang mogelijk op peil te houden, maar voor de kilo's eerlijk gezegd niet... er komen er de komende maanden toch nog wel heel wat bij en wat je ook doet, je lichaam gaat toch extra vet opslaan zodat je straks goed voor je kindje kunt zorgen (reserve voor borstvoeding). Dat is natuurlijk, en daar kun je dus volgens mij beter na de bevallen (en evt. borstvoeding) aan gaan werken.

Groeten,

N.

 
Hoi Caro,

Je hoeft echt niet bang te zijn voor het vet hoor, ik ben nu precies vandaag 16 weken zwanger en dat buikje wat je krijgt is echt heel normaal hoor. Het is niet alleen je kindje waardoor je dikker word maar je baarmoeder is er ook nog die groter aan het worden is. Ook je darmen zetten wat uit dus het is echt heel normaal, ik zou nu niet zo maar 1,2,3 gaan sporten. Dat dikker worden nu al hoort er echt bij. Mijn broeken kan ik al een aantal weken niet meer dicht dus maak je geen zorgen.

Wat het eten betreft, het is niet erg dat je meer/veel eet als je maar niet alleen vette dingen eet maar ook gezond en een broodje of 4 extra is echt niet erg.

Je vraag of we de hele dag zweven, nee dat heb ik niet eigenlijk ook nog helemaal niet gehad. Nou ben ik normaal al best wel nuchter van mezelf hoor, ik heb soms zelfs even dat ik vergeet dat ik zwanger ben (hahahha).

Ik zou zeggen geniet van het dikker worden die buik daar groeit jou kindje in en dat ie dikker word betekend dat je kindje groeid en dat is toch zeker de bedoeling.

Succes met je zwangerschap
 
Beste Caro,

Wat dat buikje betreft, volgens mij heel normaal, zoals anderen ook al gezegd hebben.
En wat sporten betreft: er wordt in het algemeen aangegeven dat je rustig kan blijven sporten als je dat al deed, maar het is niet verstandig nu met nieuwe dingen te beginnen of veel extra te gaan sporten. Dat extra gewicht heb je echt nodig! Als je denkt erg veel aan te komen overleg dan met je verloskundige, maar ga niet lijnen!
 
Nee, lijnen was ik niet van plan. En over het algemeen eet ik inderdaad redelijk gezond. Fruit schiet er wel eens bij in maar ik eet verder vrij weinig vet of suiker. AFgelopen twee weken wel genoten van wat patatjes en kroketjes maar dat is ook niet veel.
Ik ben niet echt een sporter, wel loop ik erg veel en dan ook flink door. Beweging krijg ik dus wel.
Was alleen benieuwd of die 'vet'buik nu al normaal was...

Ik woog altijd zo'n 56 kilo, toen ik zwanger werd was ik 54 (daarvoor laagste gewicht 53 kg) en nu weeg ik 57 kilo. Wel merk ik dat ik mijn taille kwijtraak, heel gek want ik heb altijd een wespetaille gehad, mij hele leven. En inderdaad, de strakke broek zat laatst erg krap, die zal ik snel niet meer aan kunnen! Bedankt voor de reacties.

En wat betreft het zweven: Ik denk er ook niet echt constant aan, hoor. Wel ben ik wat vergeetachtiger, hihi, en soms overvalt het gevoel je zo: We krijgen een kindje! Echt heerlijk... een gelukkig gevoel, en toch nog wennen.
 
Hoi Caro,

Gelukkig heb ik dat van het eten niet ik kan gelukkig lekker uitslapen hihihi.
Toen ik 6 weken zwanger was moest ik al positiebroeken aan, het elastiekje tussen m'n knopen hielp niet meer. Nu ben ik 14 weken zwanger en heb echt al een flinke buik. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er alleen maar van geniet en laat lekker m'n buikie zien. Op babybrabbel.nl heb je een buikengalerij, daar kun je kijken naar buiken van dame's die net zo ver zijn als jou. Ik heb er vorige week een foto geplaatst hihihi. Als je ziet hoe hij in 1 week al weer is gegroeid, echt giga. Ik ben ruim 4,5 kilo aan gekomen. Het is niet alleen de baby die zo groeit natuurlijk, ook bv. je vruchtwater neemt plaats in beslag. GENIET ER LEKKER VAN!!!!!

Liefs, Ank
 
Misschien vind je het leuk om mijn foto te zien. Hij staat al wel zo'n drie pagina's terug. mijn berichtje heet '13 weken en drie dagen' en ik gebruik de naam anklies. Ik ga er vandeweek een nieuwe foto op zetten want ik ben in de tussentijd al weer flink gegroeid.

Liefs, Ank
 
Terug
Bovenaan