Honger?

<p>Goedemorgen mama’s,</p><p>misschien is het niks, maar wou toch even wat vragen.</p><p>onze kleine van 6 maanden, krijgt 5 voedingen van 200cc (180+6) <br />Sinds een paar dagen krijgt hij weer een kleine nachtvoeding van meestal  60cc.<br />Normaal gesproken gaven we om 23u nog een fles, maar dat haalt hij laatste paar dagen al niet eens meer. <br /><br />hij heeft nog nood aan de fles van 23u dus die geven we gewoon. CB vond ook dat we nog niet hoefde af te bouwen, maar maak me beetje zorgen dat hij nu zoveel melk binnen krijgt en eerder komt.</p><p>Kan natuurlijk van alles zijn, maar nog meer melk wil ik niet geven. Hij krijgt overdag ook groente en fruithap. Brood nog geen succes hier. </p><p>zijn er misschien tips?  </p>

Ik maak hier van 1 fles pap.. dat vult misschien wat meer?
En verder lekker laten hoor. Mn dochter dronk ook een tijd 'te veel'. Nu is ze ook 6 maanden maar overdag accepteert ze geen fles meer. Ze krijgt dan dus pap met een lepel. Rond 19.30 en snachts drinkt ze nog wel 2 flessen van 210 +7 die hou ik er nog lekker ff in!

Het kan een groeispurt zijn. Mijn baby met 6 maanden nog wat werd ineens ontroostbaar in de nacht, terwijl hij al een hele tijd geen voeding meer kreeg in de nacht. Hij wilde echt drinken en dronk de hele fles van 200 in 1 slok op. Dus ook 'te veel' eigenlijk naast wat hij overdag drinkt en eet. Dit heeft een klein weekje geduurd en toen klaar. Toen pastte hij ook ineens niet meer in zn kleren haha echt een groeispurt

[quote quote=10502299]Ik maak hier van 1 fles pap.. dat vult misschien wat meer? En verder lekker laten hoor. Mn dochter dronk ook een tijd ‘te veel’. Nu is ze ook 6 maanden maar overdag accepteert ze geen fles meer. Ze krijgt dan dus pap met een lepel. Rond 19.30 en snachts drinkt ze nog wel 2 flessen van 210 +7 die hou ik er nog lekker ff in![/quote]
Dat valt inderdaad ook nog te proberen :) had ik al wel naar gekeken maar twijfelde of dat samen ging met Forte 2 omdat er al rijstebloem in zit, maar volgens nutricia wel. 

[quote quote=10502357]Het kan een groeispurt zijn. Mijn baby met 6 maanden nog wat werd ineens ontroostbaar in de nacht, terwijl hij al een hele tijd geen voeding meer kreeg in de nacht. Hij wilde echt drinken en dronk de hele fles van 200 in 1 slok op. Dus ook ‘te veel’ eigenlijk naast wat hij overdag drinkt en eet. Dit heeft een klein weekje geduurd en toen klaar. Toen pastte hij ook ineens niet meer in zn kleren haha echt een groeispurt[/quote]
Dat is een goede! Dacht eerst misschien regeldagen, maar overdag merk ik weinig aan hem. Heb wel het idee dat hij zijn laatste slaapje minder nodig heeft. Even aankijken dus ;) 
merkte je overdag wel iets? 60 is gelukkig genoeg om terug in slaap te vallen. Tijd verschild ook enorm wanneer hij snachts komt. 

stom dat we overal een reden voor nodig hebben ?

Klinkt als een groeispurtje ja ? 
Mijn dochter heeft rond 5 maanden ook een poosje over de 1 liter heen gezeten. Je kan evt granenpap (geen rijstebloem) aanbieden met een lepeltje, en dan als jij eet evengoed wat stukjes brood om te oefenen? Sommige mensen weken in de oefentijd ook stukjes brood in melk. Misschien dat hij het dan wel wil eten. 
En je kan altijd groenten en fruit bijgeven tot hij verzadigd is. Evt de groenten mengen met een geprakte aardappel of wat rijst of bonen meepureren. Mijn dochter was toen gek op bruine bonen en appel gepureerd. En ben je al gestart met blootstellen aan ei? Dat zijn allemaal dingetjes die vanaf 6 maanden toegevoegd kunnen worden en waarmee je de maaltijden buiten de melk om wat vullender kan maken. 

Oh en ik prakte toen ook wel eens een banaan met een eetlepel 100%  pindakaas. Heerlijk vond ze dat, de vetten en noten maken het vullender. Maar dan moet je ook wel eerst testen of er een allergie is. Nu is een hele goede tijd om dat te doen. Als je googled vind je advies over hoe je dat heel rustig aan test. Consultatiebureau kan je ook adviseren als je het spannend vindt.

[quote quote=10502365]
Dat is een goede! Dacht eerst misschien regeldagen, maar overdag merk ik weinig aan hem. Heb wel het idee dat hij zijn laatste slaapje minder nodig heeft. Even aankijken dus ;) 
merkte je overdag wel iets? 60 is gelukkig genoeg om terug in slaap te vallen. Tijd verschild ook enorm wanneer hij snachts komt. 

stom dat we overal een reden voor nodig hebben ?[/quote]

Ja dit was 3 weken geleden geloof ik, ik weet niet meer hoe hij overdag was eigenlijk... Hij heeft altijd al wel zn goede en slechte dagen. Het laatste slaapje is hier ook de moeilijkste hoor. Vaak maar 45 minuutjes en is hij nog moe maar dan moet hij nog de hele avond.
Ja baby's hebben allemaal fases helaas... Fase is fase uit.. denk je het helemaal door te hebben, gooien ze alles weer om voor de een of andere reden! Hier is hij van de groeispurt naar de tandjes gegaan nu..
Als hij redelijk makkelijk weer in slaap valt is het allemaal prima!

Terug
Bovenaan