Honger?

Ons zoontje is 5 maanden en krijgt al langere tijd 4x 180cc per 24u. Drinkt hij helemaal op. Slaapt prima, groeit goed en is tevreden. Echter sinds een week is hij rond 18.00u flink onrustig en krijst/huilt. Om 19.00 u krijgt hij zijn fles en van te voren rond half 6 oefenhapjes groente. Dit gaat erg goed. Zou hij nou misschien toch flink honger kunnen hebben omdat hij zo huilt? Na de fles blijft hij ook nog even huilen. Is het herkenbaar? Zouden jullie rond 17.00u nog een miniflesje geven?<br />
 
Ik zou nog een 5e fles geven, hoeveel weegt je baby? Dan kun je berekenen hoeveeel ML hij per dag nodig heeft (en dat is natuurlijk een richtlijn alleen)
 
Hij weegt 7100gram. Hij mag idd meer hebben volgens de berekening, maar toen ik hem 5x 150cc gaf (paar maanden terug), dronk hij deze niet leeg en leek hij ook steeds niet echt honger te hebben als hij het flesje aangeboden kreeg. Ik denk toch maar gewoon een kleine flesje tussendoor
 
Een extra flesje kan, starten met fruit en boterham wellicht ook waardoor hij gedurende de dag al meer voeding binnen krijgt. Ik ben met 4 maanden begonnen met groente, kort erna ook fruit en vanaf 5 maanden met stukjes brood. Mijn dochter had het echt nodig, was meer tevreden met meer vaste voeding.
 
@pannenkoekenplantje, ja misschien wat meer uitbreiden zodat hij gedurende de dag wat meer krijgtidd. Ik kan het me gewoon totaal niet meer herinneren van onze oudste, hoe ik dat toen heb aangepakt ?
We gaan het maar proberen. De laatste paar nachten sliep hij ook ineens weer heel slecht. Gisteren dus al wel een beetje extra melk gegeven tijdens de laatste fles en vannacht sliep hij weer prima door. Hopelijk komende nacht ook weer ?
 
Met 5 maanden moeten de hapjes er wel bij komen, het kan nog geen fles vervangen dus denk idd dat hij te weinig binnen krijgt
 
Terug
Bovenaan